Social Media in Disaster Risk Reduction and Crisis.[taliem.ir]

Social Media in Disaster Risk Reduction and Crisis Management

ABSTRACT

This paper reviews the actual and potential use of social media in emergency, disaster and crisis situations. This is a field that has generated intense interest. It is characterised by a burgeoning but small and very recent literature. In the emergencies field, social media (blogs, messaging, sites such as Facebook, wikis and so on) are used in seven different ways: listening to public debate, monitoring situations, extending emergency response and management, crowd-sourcing and collaborative development, creating social cohesion, furthering causes (including charitable donation) and enhancing research. Appreciation of the positive side of social media is balanced by their potential for negative developments, such as disseminating rumours, undermining authority and promoting terrorist acts. This eads to an examination of the ethics of social media usage in crisis situations .Despite some clearly identifiable risks, for example regarding the  violation of privacy, it appears that public consensus on ethics will tend to override unscrupulous attempts to subvert the media. Moreover, social media are a robust means of exposing corruption and malpractice. In synthesis, the widespread adoption and use of social media by members of the public throughout the world heralds a new age in which it is imperative that emergency managers adapt their working practices to the challenge and potential of this development. At the same time, they must heed the ethical warnings and ensure that social media are not abused or misused when crises and emergencies occur.

INTRODUCTION

At 09:02, local time, on 29th May 2012, a damaging earthquake struck EmiliaRomagna and Lombardy  regions of northern Italy. This was the second major seismic event to affect the area in 10 days. It killed 17 people and caused extensive damage to 40 municipalities. Within 50 minutes a clear and relatively  comprehensive picture of the earthquake and some of its most important impacts was available. It could be consulted via the Internet from almost anywhere in the world. The information presented was essentially  accurate and the speed with which it became available was largely a result of the use of social media to communicate from the sites affected to places where data could be collected and presented to the public. The term ‘social media’ embraces blogs, micro-blogs, social book-marking, social networking, forums,  collaborative creation of documents (via wikis1) and the sharing of audio, photographic and video files (Balana 2012).

چکیده

این مقاله بررسی استفاده واقعی و بالقوه رسانه های اجتماعی در شرایط اضطراری، فاجعه و بحران است. این زمینه ای است که علاقه شدید ایجاد کرده است. آن را با ادبیات پر سر و صدا اما کوچک و بسیار جدید مشخص شده است. در حوزه اورژانسی، رسانه های اجتماعی (وبلاگ ها، پیام ها، سایت هایی مانند فیس بوک، ویکی و غیره) از هفت روش مختلف استفاده می شوند: گوش دادن به بحث های عمومی، نظارت بر موقعیت ها، گسترش واکنش های اضطراری و مدیریت، جمع آوری منابع و توسعه همکاری، ایجاد همبستگی اجتماعی، افزایش علل (از جمله اهدای خیریه) و افزایش تحقیقات. قدردانی از طرف مثبت رسانه های اجتماعی با پتانسیل آنها برای پیشرفت های منفی مانند انتشار شایعات، تضعیف اقتدار و ترویج اقدامات تروریستی، متعادل است. این به بررسی اخلاقی بودن استفاده از رسانه های اجتماعی در شرایط بحرانی می انجامد. به رغم برخی از خطرات قابل شناسایی، به عنوان مثال در مورد نقض حریم خصوصی، به نظر می رسد که توافق عمومی در زمینه اخلاق، بر خلاف تلاش های ناعادلانه برای سرازیر کردن رسانه ها است. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی یک ابزار قوی برای افشای فساد و سوءاستفاده هستند. در سنتز، پذیرش گسترده و استفاده از رسانه های اجتماعی توسط اعضای عمومی در سرتاسر جهان عصر جدیدی را بیان می کند که ضروری است مدیران اورژانس شیوه های کار خود را با چالش و پتانسیل این توسعه سازگار سازند. در عین حال، آنها باید هشدار اخلاقی را مورد توجه قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که رسانه های اجتماعی در صورت بحران و شرایط اضطراری مورد سوء استفاده یا سوء استفاده قرار نمی گیرند.

مقدمه

در ساعت 09:02، ساعت محلی محلی، در 29 مه 2012، یک زمین لرزه مضر EmiliaRomagna و مناطق لومباردی شمال ایتالیا را گرفت. این دومین رویداد مهم لرزه ای بود که 10 روز در منطقه تاثیر می گذارد. این 17 نفر کشته و 40 شهرداری را به شدت آسیب رساندند. در عرض 50 دقیقه یک تصویر واضح و نسبتا جامع از زلزله و برخی از مهمترین تاثیرات آن در دسترس بود. این می تواند از طریق اینترنت از تقریبا در هر نقطه از جهان مشورت شود. اطلاعات ارائه شده اساسا دقیق بود و سرعت آن در دسترس بود عمدتا نتیجه استفاده از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط از سایت های آسیب دیده به مکان هایی بود که داده ها بتوانند جمع آوری و ارائه شود به مردم. اصطلاح “رسانه های اجتماعی” شامل وبلاگ ها، میکروبلاگ ها، نشانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، انجمن ها، ایجاد همکاری از اسناد (از طریق wikis1) و به اشتراک گذاری فایل های صوتی، عکاسی و ویدئویی (Balana 2012) است.

Year: 2013

Publisher : SPRINGER

By :  David E. Alexander

File Information: English Language/ 17 Page / size: 165 KB

Download

سال : 1392

ناشر : SPRINGER

کاری از : دیوید اس. اس. ال

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 17 صفحه / حجم : KB 165

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید