N-REL A comprehensive framework of social[taliem.ir]

N-REL: A comprehensive framework of social media marketing strategic actions for marketing organizations

ABSTRACT

Despite the increasing and ubiquitous use of social media for business activities, scholar research on social  media marketing strategy is scant and companies deploy their social media marketing strategies guided by intuition or trial and error. This study proposes a comprehensive framework that identifies and classifies social  media marketing strategic actions. The conceptual framework covers actions that support both transactional and relationship marketing. This research also positions social media marketing strategy and strategic actions in the context of the marketing organization theory, and discusses the impact of the incorporation of social media on the concept of marketing organization. The study offers valuable theoretical insight on social media marketing actions and the deployment of social media marketing strategies in companies. The investigation also provides hints about how to maximize the benefits from social media marketing for customer-oriented, market-driven organizations.

INTRODUCTION

The emergence of second-generation Internet-based applications, also known as Web 2.0, has an important role in the development of social media. The term Web 2.0, generally attributed to O’Reilly (2005), refers to a platform of technological infrastructure where users add or modify content and applications in a participatory and collaborative way. Social networking sites, also known as social media, focus on content, with end-users taking an active role in the creation of that content. Social media are Internet-based applications that build on the ideological and technological foundations of Web 2.0, allowing the creation and exchange of user  generated contents (Kaplan & Haenlein, 2010). Because Internet contents were a sort of one-way  communication prior to the emergence of social media, the rise of social media provokes a shift of online  contents to a two-way – or many-to-many – means of communication. Social media growth and popularity have driven companies into social media use (Tsimonis & Dimitriadis, 2014). Nevertheless, companies still  question the return of their investment in social media (Hoffman & Fodor, 2010).

چکیده

علیرغم استفاده روزافزون از رسانه های اجتماعی برای فعالیت های تجاری، پژوهش محققان در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی کم اهمیت است و شرکت ها استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را با استفاده از شهود یا آزمایش و خطا راه اندازی می کنند. این مطالعه یک چارچوب جامع را ارائه می دهد که اقدامات استراتژیک بازاریابی رسانه های اجتماعی را طبقه بندی می کند. چارچوب مفهومی اقداماتی را ارائه می دهد که از هر دو بازاریابی معاملات و بازاریابی پشتیبانی می کند. این تحقیق همچنین استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را در بر می گیرد و اقدامات استراتژیک را در چارچوب نظریه سازمان بازاریابی قرار می دهد و تاثیر تأثیر رسانه های اجتماعی بر مفهوم سازمان بازاریابی را مورد بحث قرار می دهد. این مطالعه بینش نظری ارزشمندی را در مورد اقدامات بازاریابی رسانه های اجتماعی و استقرار استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی در شرکت ها ارائه می دهد. این تحقیقات همچنین اشاره ای به چگونگی به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای سازمان های مبتنی بر مشتری مبتنی بر بازار می دهد.

مقدمه

ظهور نسل دوم برنامه های مبتنی بر اینترنت، همچنین به عنوان وب 2.0 شناخته شده است، نقش مهمی در توسعه رسانه های اجتماعی دارد. اصطلاح Web 2.0 که عموما به O’Reilly (2005) مربوط می شود، به پلت فرم زیرساختی تکنولوژیکی اشاره دارد که در آن کاربران محتوای و برنامه های کاربردی را به صورت مشارکتی و همکاری به آنها اضافه می کنند. سایت های شبکه های اجتماعی، که همچنین به عنوان رسانه های اجتماعی شناخته می شوند، بر محتوا تمرکز می کنند و کاربران نهایی در ایجاد این محتوا نقش فعال دارند. رسانه های اجتماعی برنامه های مبتنی بر اینترنت مبتنی بر مبانی ایدئولوژیکی و تکنولوژیکی وب 2.0 هستند که اجازه ایجاد و مبادله محتویات تولید شده توسط کاربر را می دهد (Kaplan & Haenlein، 2010). از آنجا که محتویات اینترنت یک نوع ارتباط یک طرفه قبل از ظهور رسانه های اجتماعی بود، ظهور رسانه های اجتماعی باعث تغییر محتوای آنلاین به وسیله ارتباطات دو طرفه یا بسیاری از افراد شد. رشد و محبوبیت رسانه های اجتماعی شرکت ها را به استفاده از رسانه های اجتماعی هدایت کرده است (Tsimonis & Dimitriadis، 2014). با این وجود، شرکت ها هنوز بازده سرمایه گذاری خود را در رسانه های اجتماعی سوق می دهند (هوفمن و فودور، 2010).

Year: 2016

Publisher : ELSEVIER

By : Artha Sejati Ananda , Ángel Hernández-García , Lucio Lamberti

File Information: English Language/ 11 Page / size: 631 KB

Download

سال : 1395

ناشر : ELSEVIER

کاری از : آرتا سیدائی آناندا، انجل هرناندز گارسیا، لوسیو لامبرتی

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 11 صفحه / حجم : KB 631

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید