Strategic Marketing Communication in Pilgrimage Tourism[taliem.ir]

Strategic Marketing Communication in Pilgrimage Tourism

ABSTRACT

The paper discusses the pilgrimage tourism as one of the oldest forms of tourism. Although it is often  considered as marginal, the pilgrimage tourism is indeed one of the most widespread forms of tourism. Due to the historical context all the necessary prerequisites for the use of its potential are developed in Slovakia. There is a large amount of destinations and sites that are by their nature or historical value of interest for  domestic and foreign visitors. Visitors from all over the world participating in significant pilgrimages bounded to these destinations. However deficiencies in marketing communication, infrastructure and other areas  hinder the development of pilgrimage and religious tourism in Slovakia. To determine the current state of marketing communications in pilgrimage tourism questionnaire survey was conducted. In achieving the purpose of the research, two hypotheses were formulated. Because, the relationship between a dependent variable was examined, and the interval variable is one, Single Factor Analysis of Variance ANOVA was used. Homogeneity of variance was verified using Bartlett´s and Levene´s test. Recommendations for the  development of communications strategy are formulated based on the results of the analysis.

INTRODUCTION

  Religious, cultural heritage and pilgrimage destinations and sites since time immemorial attracted the number of visitors. Interest in this type of tourism in many countries constitutes an important component of tourism, and the state budget provides by considerable funding.  Religious tourism focuses on the visitation of  religious sites or destinations, in order to consolidate a particular faith, and development of identity that refers to spiritual or religious enlightenment. These places attract the attention of visitors, not only for religious  reasons, but also in terms of history, architecture or artistic value (Kavoura, 2013). Most religious monuments can attract visitors who may not have a religious affiliation. Some visitors are motivated to visit religious destinations because of their religious belief, religious monuments of architectural attraction, interest in their historical value, or all at once (Kot & Ślusarczyk, 2014).

چکیده

این مقاله گردشگری زیارت را یکی از قدیمی ترین انواع گردشگری می داند. گرچه اغلب به عنوان حاشیه ای در نظر گرفته می شود، گردشگری زیارتی در واقع یکی از شایعترین انواع گردشگری است. با توجه به زمینه تاریخی، پیش نیازهای لازم برای استفاده از پتانسیل آن در اسلواکی توسعه یافته است. مقدار زیادی از مقصد ها و سایت هایی است که طبق آنها طبیعت یا ارزش تاریخی مورد علاقه برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. بازدیدکنندگان از سراسر جهان در زیارت مهم قرار دارند که به این مقصد محدود می شوند. با این حال نقص در ارتباطات بازاریابی، زیرساخت ها و دیگر مناطق مانع توسعه گردشگری زیارتی و مذهبی در اسلواکی می شود. برای تعیین وضعیت فعلی ارتباطات بازاریابی در پرسشنامه ی گردشگری زیارت انجام شد. در دستیابی به هدف تحقیق، دو فرضیه مطرح شد. از آنجا که رابطه بین متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفت و متغیر فاصله یک، آنالیز واریانس یکنواخت ANOVA استفاده شد. همگنی واریانس با استفاده از آزمون Bartlett و Levene تأیید شد. توصیه هایی برای توسعه استراتژی ارتباطات بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل صورت می پذیرد.

مقدمه

دین، میراث فرهنگی و اهداف و محل زیارت از زمان بسیار قدیم تعداد بازدیدکنندگان را جذب کرده است. علاقمندی به این نوع گردشگری در بسیاری از کشورها جزء مهم گردشگری است و بودجه دولت با کمک مالی قابل توجهی فراهم می شود. گردشگری مذهبی بر بازدید از اماکن مذهبی یا مقصد ها متمرکز است تا بتواند یک اعتقاد خاص و تکامل هویت را که به روشنگری معنوی یا مذهبی اشاره دارد، تقویت کند. این مکان ها توجه بازدید کنندگان را نه تنها به دلایل مذهبی، بلکه از لحاظ تاریخی، معماری یا ارزش هنری جلب می کند (Kavoura، 2013). بیشتر بناهای تاریخی می توانند بازدید کنندگان را جذب کنند که ممکن است وابستگی مذهبی نداشته باشند. بعضی از بازدیدکنندگان به دنبال اعتقاد مذهبی، آثار تاریخی از جاذبه های معماری، علاقه به ارزش تاریخی و یا همه در یک زمان (Kot & Ślusarczyk، 2014) از اهمیت مذهبی برخوردار می باشند.

Year: 2015

Publisher : ELSEVIER

By : Róbert Štefko, Alžbeta Kiráľová , Martin Mudrík

File Information: English Language/ 8 Page / size: 306 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : رابرت ستفکو، الجبتا کیرلووا، مارتین مودریک

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 8 صفحه / حجم : KB 306

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید