cialization, uses and influence of social networks in adolescents[taliem.ir]

cialization, uses and influence of social networks in adolescents: the role of broadcast scheduling

ABSTRACT

This research deals with the influence on adolescents that have the stereotypes from TV series, reality shows and social networks. The initial aim was to know how stereotypes transmitted in television could be  perpetuated by social networks. During the fieldwork emerged outstanding concepts that have been  incorporated, they were connected with the different uses that adolescents had in social networks. The  methodology used is qualitative with an ethnographic design. The study was centred in three schools from Aragon (Spain). Significant differences in age and gender were observed. They deal with the uses adolescents made of the social networks, perceptions and beliefs. Being Twitter the favourite one due to the benefits they consider it gives them.

INTRODUCTION

The investigation report presented represent a part of a wider study entitled “Influence of stereotypes in adolescents: series, reality shows and social networks” accomplished as an investigation for a Master’s Thesis  in University of Zaragoza (Spain). What is going to be presented here pertain to the results related to social networks. The driving idea arises from previous inquisitiveness of the investigator and from prior literature about the field investigated. Finally, the field of interest to investigate is defined around the influence of  stereotypes in the three  formats named in the main title. Regarding to the epistemological framework, we are positioned within a Naturalist Paradigm, also denominated as Humanist, Interpretative or Ethnographic by diverse authors (Sabirón, 2006). This paradigm encompass those works that study social phenomenon from an emic perspective whose backdrop are the interpretations that people make of the different situations that happen to them. (Fernández, 2010). Nevertheless, we resort to the Epistemology of Complexity (Morin,  1999) to complete the starting epistemological view. It is based on an holistic view of reality, where it is  interesting to know the whole networks and correlations included in diverse levels of reality (Nicolescu, 1996) adopting a multi-referential approach. (Ardoino, 1991). This way, the transdisciplinarity assumptions  (methods that include different individuals-objectscontexts-projects), are the most appropriate for this type  of research. (Vilar, 1997) Lastly, to understand how knowledge between informants is generated, we  established ourselves in the trend of social constructionism, where this is the result of the elaboration that the individual make from their experiences (Carretero, 1993), with the environment and the milieu. The  knowledge emanates from the meanings construction that configures the setting itself whilst people  internalize it.

چکیده

این تحقیق در مورد تاثیر بر نوجوانان است که دارای کلیشه ای از سریال تلویزیونی، نمایش واقعیت ها و شبکه های اجتماعی است. هدف اولیه این بود که بدانیم که چگونه کلیشه های منتقل شده در تلویزیون می تواند توسط شبکه های اجتماعی ادامه یابد. در طول کارهای میدانی، مفاهیم برجسته ای که گنجانده شده اند، ظهور کردند، آنها با استفاده های مختلفی که نوجوانان در شبکه های اجتماعی داشتند مرتبط بودند. روش شناسی مورد استفاده با طرح قوم نگاری کیفی است. این مطالعه در سه مدرسه از آراگون (اسپانیا) تمرکز داشت. اختلاف معنی داری در سن و جنس مشاهده شد. آنها با استفاده از نوجوانان ساخته شده از شبکه های اجتماعی، ادراک ها و باورها مقابله می کنند. یکی از دلایلی که توییتر به خاطر مزایایی که آنها در نظر می گیرند این است که به آنها می دهد.

مقدمه

گزارش تحقیق ارائه شده، بخشی از یک مطالعه گسترده تر تحت عنوان “تاثیر کلیشه های نوجوانان: سری، واقعیت های نشان می دهد و شبکه های اجتماعی” است که به عنوان تحقیق برای پایان نامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه زاراگوزا (اسپانیا) انجام شده است. آنچه در اینجا ارائه می شود مربوط به نتایج مربوط به شبکه های اجتماعی است. ایده رانندگی ناشی از تحقیقات پیشین تحقیق و مطالعات پیشین در زمینه تحقیق است. در نهایت زمینه مورد علاقه برای تحقیق در مورد تاثیر کلیشه ها در سه فرمت ذکر شده در عنوان اصلی تعریف می شود. با توجه به چارچوب معرفت شناختی، ما در یک پارادایم طبیعت گرایی قرار می گیریم، که به صورت انحصاری، تفسیری یا اتنوگرافی نیز توسط نویسندگان مختلف (Sabirón، 2006) تعریف شده است. این پارادایم شامل آثاری است که پدیده اجتماعی را از دیدگاه امیایی بررسی می کنند که زمینه آن تفسیر هایی است که مردم از موقعیت های مختلف برای آنها اتفاق می افتند. (فرناندز، 2010). با این وجود، ما به معرفت شناسی پیچیدگی (Morin، 1999) می رویم تا دیدگاه معرفت شناختی آغاز کنیم. این بر مبنای یک دید کلی از واقعیت است، جایی که جالب است بدانیم تمام شبکه ها و ارتباطات موجود در سطوح مختلف واقعیت (Nicolescu، 1996) از یک رویکرد چند ردیفی استفاده می کنند. (Ardoino، 1991). به این ترتیب، مفروضات فرامدرنیستی (روش هایی که شامل افراد مختلف – اشیاء، پروژه ها، مفاهیم) هستند، برای این نوع پژوهش مناسب تر هستند. (ویلار، 1997) در نهایت، برای درک چگونگی ایجاد دانش بین خبرگان، ما خود را در روند ساخت و ساز اجتماعی شکل دادیم، جایی که این نتیجه نتیجه گیری است که فرد از تجربیاتشان (Carretero، 1993) با محیط زیست ایجاد می کند و محیط زیست دانش از ساختار معانی است که خود تنظیم را تنظیم می کند در حالی که مردم آن را درونی می کنند.

Year: 2014

Publisher : ELSEVIER

By : César López Pérez

File Information: English Language/ 7 Page / size: 203 KB

Download

سال : 1393

ناشر : ELSEVIER

کاری از : سزار لوپز پرز

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 7 صفحه / حجم : KB 203

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید