Social Media and Strategic Communication Attitudes and[taliem.ir]

Social Media and Strategic Communication: Attitudes and Perceptions Among College Students

ABSTRACT

Social media have been adopted from its inception by public relations, advertising and marketing practitioners as tools for communicating with strategic publics. Wright and Hinson (2009) have established that public  relations professionals perceive social media positively with respect to strategic communication. Given that social media are having an impact on professionals in the industry, the current study examined if social media are having a similar impact on college students in general and students studying in the area of public relations and advertising. The uses, attitudes and perceptions of social media among college students were explored through survey data.

INTRODUCTION

Media literacy literature indicates that even though media and commercial messages are virtually inescapable in American culture, it is still necessary to educate people about the media and its power and influence. With the emergence of the Internet and socali media ,john Q. Public is no longer the passive consumer of media messages; he can now be creator, publisher, producer and broadcaster. Internet tools such as blogs,  YouTube, Flickr, MySpace and Facebook allow the average person to create content that can be shared with a worldwide audience. The interactive nature of these tools has transformed media messages from one-way communication to facilitating a dialogue. Because teens and young adults were among the first to adopt and utilize these easily accessible tools, it is assumed that they are also among the most knowledgeable about how to employ those tools (Loretto, 2009).  The emergence of the Internet and social media has had a  tremendous impact on the theory and practice of advertising, public relations and marketing disciplines.  Advertising spending on the Internet has outpaced all other traditional media (Center for Media Research,  2004).  In the last two years, the number of social networking tools and the number of people using those tools have exploded, thus the rules are constantly changing and there is considerable uncertainty on how to employ these tools from a strategic perspective. 

چکیده

رسانه های اجتماعی از ابتدا توسط روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی متخصصان به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مردم استراتژیک اتخاذ شده است. رایت و هینسون (2009) تأیید می کنند که متخصصان روابط عمومی به مثابه ارتباطات اجتماعی با توجه به ارتباط استراتژیک درک می کنند. با توجه به این که رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی روی حرفه ای ها در صنعت دارند، در مطالعه حاضر بررسی شده است که آیا رسانه های اجتماعی تاثیر مشابهی بر دانشجویان دانشگاه و دانشجویان در زمینه روابط عمومی و تبلیغات دارند. استفاده، نگرش و ادراکات رسانه های اجتماعی در میان دانش آموزان کالج، از طریق داده های نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفت.

مقدمه

ادبیات سواد رسانه ای نشان می دهد که با وجودی که پیام های رسانه ای و تجاری عمدتا در فرهنگ آمریکا غیر قابل اجتناب است، هنوز هم لازم است مردم را در مورد رسانه ها و قدرت و نفوذ آن آموزش دهیم. با ظهور رسانه های اینترنتی و ناسا، جان Q. Public دیگر مصرف کننده منفعل پیام های رسانه ای نیست؛ او اکنون می تواند خالق، ناشر، تولید کننده و پخش کننده باشد. ابزار اینترنت مانند وبلاگ ها، یوتیوب، فلیکر، مای اسپیس و فیس بوک به افراد معمولی اجازه می دهد محتوای ایجاد کنند که می تواند با یک مخاطب در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شود. ماهیت تعاملی این ابزار، پیام های رسانه ای را از طریق ارتباط یک طرفه به تسهیل گفتگو تغییر داده است. از آنجایی که نوجوانان و بزرگسالان جوان در میان اولین کسانی بودند که از این ابزار به راحتی قابل دسترسی استفاده می کردند، فرض می شود که آنها نیز از دانش آموزان بیشتر در مورد چگونگی استفاده از این ابزار هستند (Loretto، 2009). ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی بر نظریه و عمل تبلیغات، روابط عمومی و رشته های بازاریابی داشته است. هزینه های تبلیغاتی در اینترنت از دیگر رسانه های سنتی (مرکز تحقیقات رسانه ها، 2004) فراتر رفته است. در دو سال گذشته، تعداد ابزارهای شبکه اجتماعی و تعداد افرادی که از این ابزار استفاده می کنند، منفجر شده است، بنابراین قوانین دائما در حال تغییر هستند و عدم اطمینان قابل توجهی در مورد چگونگی استفاده از این ابزار از دیدگاه استراتژیک وجود دارد.

Year: 2010

Publisher : ELSEVIER

By : Bobbi Kay Lewis, Ph.D

File Information: English Language/ 23 Page / size: 239 KB

Download

سال : 1389

ناشر : ELSEVIER

کاری از : Bobbi Kay Lewis، Ph.D

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 23 صفحه / حجم : KB 239

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید