Validating viral marketing strategies in Twitter[taliem.ir]

Validating viral marketing strategies in Twitter via Agent-based Social Simulation

ABSTRACT

A number of marketing phenomena are too complex for conventional analytical or empirical approaches. This makes marketing a costly process of trial and error: proposing, imagining, trying in the real world, and seeing  results. Alternatively, Agent-based Social Simulation (ABSS) is becoming the most popular approach to model and study these phenomena. This research paradigm allows modeling a virtual market to: design,  understand, and evaluate marketing hypotheses before taking them to the real world. However, there are  shortcomings in the specialized literature such as the lack of methods, data, and implemented tools to deploy   realistic virtual market with ABSS. To advance the state of the art in this complex and interesting problem, this paper is a seven-fold contribution based on a (1) method to design and validate viral marketing  strategies in Twitter by ABSS. The method is illustrated with the widely studied problem of rumor diffusion in  social networks. After (2) an extensive review of the related works for this problem, (3) an innovative spread  model is proposed which rests on the exploratory data analysis of two different rumor datasets in Twitter.  Besides, (4) new strategies are proposed to control malicious gossips. (5) The experimental results validate  the realism of this new propagation model with the datasets and (6) the strategies performance is evaluated  over this model. (7) Finally, the article is complemented by a free and open-source simulator.

INTRODUCTION
Marketing is building your brand, convincing people that your brand (meaning your product/service /company) is the best and protecting the relationships you build with your customers (Cohen, 2015).  Marketing phenomena usually are too complex for conventional analytical or empirical approaches such as analytical modeling or consumer behavior experiments (Rand & Rust, 2011). Particularly, these approaches do not allow researchers to state “what-if” scenarios to test their hypotheses. This makes marketing a costly process of trial and error: proposing a theory, imagining its effects in the market, trying in the real world, and seeing results (Statell, 2015).

چکیده

تعدادی از پدیده های بازاریابی برای رویکردهای تحلیلی یا تجربی سنتی بسیار پیچیده هستند. این باعث می شود که بازاریابی یک فرایند پر هزینه از آزمایش و خطا باشد: پیشنهاد، تصور، تلاش در دنیای واقعی و مشاهده نتایج. به همین ترتیب، شبیه سازی اجتماعی مبتنی بر عامل (ABSS) تبدیل به محبوب ترین روش برای مدل سازی و مطالعه این پدیده ها می شود. این پارادایم تحقیقاتی امکان مدل سازی یک بازار مجازی را برای طراحی، درک و ارزیابی فرضیه های بازاریابی می دهد تا آنها را به دنیای واقعی تبدیل کند. با این حال، در ادبیات تخصصی مانند کمبود روش ها، داده ها و ابزارهای پیاده سازی شده برای راه اندازی بازار مجازی واقع بینانه با ABSS، کاستی ها وجود دارد. برای پیشبرد وضعیت هنر در این مسئله پیچیده و جالب، این مقاله هفت بار سهم بر اساس یک روش (1) برای طراحی و اعتبار استراتژی های بازاریابی ویروسی در توییتر توسط ABSS است. این روش با مسئله گسترده ای از انتشار شایعه در شبکه های اجتماعی نشان داده شده است. پس از (2) بررسی گسترده ای از کارهای مربوط به این مشکل، (3) یک مدل گسترش نوآورانه ارائه شده است که بر روی تجزیه و تحلیل داده های اکتشافی از دو مجموعه داده شایعه در توییتر استوار است. علاوه بر این، (4) استراتژی های جدید برای کنترل سخنان مخرب پیشنهاد شده است. (5) نتایج تجربی معتبر بودن واقع گرایی این مدل جدید انتشار با مجموعه داده ها و (6) عملکرد استراتژی بر این مدل ارزیابی می شود. (7) در نهایت مقاله با یک شبیه ساز منبع آزاد و متنباز تکمیل شده است.

مقدمه

بازاریابی در حال ساخت نام تجاری شما، متقاعد کردن مردم است که نام تجاری شما (به معنی محصول / خدمات / شرکت شما) بهترین و محافظت از روابط شما با مشتریان خود را (Cohen، 2015). پدیده های بازاریابی معمولا برای رویکردهای تحلیلی یا تجربی معمولی مانند مدل سازی تحلیلی یا آزمایش رفتار مصرف کننده بسیار پیچیده است (Rand & Rust، 2011). به ویژه، این رویکردها به محققان اجازه نمی دهد که سناریوهای “چه چیزی” را برای تست فرضیه هایشان بیان کنند. این باعث می شود بازاریابی فرایند پر هزینه از آزمایش و خطا: پیشنهاد یک نظریه، تصورات آن در بازار، تلاش در دنیای واقعی و دیدن نتایج (Statell، 2015).

Year: 2016

Publisher : ELSEVIER

By :   Emilio Serrano a Carlos A. Iglesias

File Information: English Language/ 26 Page / size: 7.96 KB

Download

سال : 1395

ناشر : ELSEVIER

کاری از : امیلیو سروانو کارلوس A. ایگلسیاس

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 26 صفحه / حجم : KB 7.96

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید