Mining customer knowledge for tourism new product development and[taliem.ir]

Mining customer knowledge for tourism new product development and customer relationship management

ABSTRACT

In recent years tourism has become one of the fastest growing sectors of the world economy and is widely recognized for its contribution to regional and national economic development. Tourism product design and development have become important activities in many  areas/countries as a growing source of foreign and domestic earnings. On the other hand, customer relationship management is a competitive strategy that businesses need in order to stay focused on the needs of their customers and to integrate a customer-oriented approach throughout the organization. Thus, this paper uses the Apriori algorithm as a methodology for association rules and clustering analysis for data mining, which is implemented for mining customer knowledge from the case firm, Phoenix Tours International, in Taiwan. Knowledge extraction from data mining results is illustrated as knowledge patterns, rules, and knowledge maps in order to propose suggestions and solutions to the case firm for new product development and customer relationship management.

INTRODUCTION

In recent years tourism has become one of the fastest growing sectors of the world economy and is widely recognized for its contribution to regional and national economic development. Tourism product design and development have become important activitiesin many  areas/countries as a growing source of foreign and domestic earnings. In this regard, marketing decisions and strategic planning of tourism  new product development require knowledge of factors, attributes, patterns of customer demand and market supply affecting destination  choice, customer preference/capability, product characteristic, type of trips and forecast of tourism flows in the short and long term. Thus, it can be suggested that the purpose of the study of tourism new product development (NPD) is to improve the ability to estimate and/or forecast and understand travel behavior, traveler satisfaction, and tourism management (Bramwell, 1998; Witt & Witt, 1995). In addition, an important objective of tourism product demand and development analysis is to improve the understanding of public behavior towards  particular customer purchases profiles and patterns. It is, therefore, interesting to know how customers select their tourism products and investigates which factors and attributes are determining their choices become important sources not only understand the demand of tourism but also investigate the seg mentation of possible tourism product development (Seddighi & Theocharous, 2002).

چکیده

در سال های اخیر، گردشگری به یکی از سریعترین بخش های رشد اقتصادی جهان تبدیل شده است و به طور گسترده ای برای کمک به توسعه اقتصادی منطقه ای و ملی شناخته شده است. طراحی و توسعه محصول گردشگری در بسیاری از مناطق / کشورها به عنوان منبع رو به رشد درآمد خارجی و داخلی تبدیل شده است. از سوی دیگر، مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی رقابتی است که کسب و کارها نیاز دارند تا به نیازهای مشتریان خود متمرکز شوند و یک رویکرد مشترکی را در سراسر سازمان ادغام کنند. بنابراین، این مقاله از الگوریتم Apriori به عنوان یک روش برای قوانین ارتباطات و تجزیه و تحلیل خوشه ای برای داده کاوی استفاده می کند که برای دانش مشتریان معدن از شرکت پرونده Phoenix Tours International در تایوان استفاده می شود. استخراج دانش از نتایج داده کاوی به عنوان الگوهای دانش، قواعد و نقشه های دانش به منظور ارائه پیشنهادات و راه حل های شرکت مورد برای توسعه محصول جدید و مدیریت ارتباط با مشتری نشان داده شده است.

مقدمه

در سال های اخیر، گردشگری به یکی از سریعترین بخش های رشد اقتصادی جهان تبدیل شده است و به طور گسترده ای برای کمک به توسعه اقتصادی منطقه ای و ملی شناخته شده است. طراحی و توسعه محصول گردشگری در بسیاری از مناطق / کشورها به عنوان منبع رو به رشد درآمد خارجی و داخلی تبدیل شده است. در این راستا تصمیمات بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک توسعه محصول جدید گردشگری نیازمند شناخت عوامل، ویژگی ها، الگوهای تقاضای مشتری و عرضه بازار که بر انتخاب مقصد تاثیر می گذارد، اولویت / قابلیت مشتری، ویژگی محصول، نوع سفر و پیش بینی جریان گردشگری در کوتاه و بلند مدت. بنابراین، می توان پیش بینی کرد که هدف مطالعه توسعه محصول جدید گردشگری (NPD) بهبود توانایی برآورد و / یا پیش بینی و درک رفتار رفت و آمد، رضایت مسافر و مدیریت گردشگری است (برامول، 1998؛ ویت و ویت ، 1995). علاوه بر این، یک هدف مهم از تجزیه و تحلیل تقاضای محصول و توسعه گردشگری، بهبود درک رفتار رفتار عمومی نسبت به مشخصات و الگوهای خرید مشتری است. بنابراین، جالب است بدانیم که چگونه مشتریان محصولات گردشگری خود را انتخاب می کنند و بررسی می کنند که کدام عوامل و ویژگی ها تعیین کننده هستند که انتخاب آنها به عنوان مهمترین منابع نه تنها نیاز گردشگری را درک می کند، بلکه بخش هایی از توسعه محصول گردشگری را نیز بررسی می کند (Seddighi & Theocharous، 2002)

Year: 2010

Publisher : ELSEVIER

By : Shu-hsien Liao , Yin-Ju Chen , Min-yi Deng

File Information: English Language/ 12 Page / size: 1.04 KB

Download

سال : 1389

ناشر : ELSEVIER

کاری از : شو هسیین لیائو، یین جو چن، مین یی دنگ

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 12 صفحه / حجم : KB 1.04

 

لینک دانلود

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید