Psychiatry.and.Neuroscience.Update.Vol.II.A.Translational.[taliem.ir]

Psychiatry and Neuroscience Update – Vol. II

ABSTRACT

The general crisis of individualism is reflected in the conflicts generated by human beings themselves in different parts of the planet: fundamentalism, xenophobia, gender violence, wars, genocide, and exploitation of human beings. Politically, individualism is presented under the form of extreme Manichean positions: left or right, capitalism or socialism, liberalism or communism. However, human society is much more complex; these simplifcations are no longer possible. Neither the left nor the right will provide paradise, even less if their exponents think themselves to be possessors of absolute truth. On the other hand, respect for the diversity of the other view is not exhausted in the development of critical thinking. The purpose of this review is to schematically describe the viewpoint of Tischner, based on the notion of encounter to refer to the original experience with another human being where the other takes the highest level of persuasion. The encounter with another is the agathologic horizon of the interpersonal experience, and opens up the possibility of meeting with oneself in a new way. By impotence or ignorance many tragedies are possible, and in fact they have taken place in the darkest periods of mankind  when evil apparently killed good, resulting in the most sadistic forms of selfshness. Finally, the present review tends to demonstrate that on the agathologic horizon, the manifestations of the other and oneself are developed in a true sense of the good and the bad, the different logos that ft the drama or tragedy in interpersonal relationships.

INTRODUCTION

The philosophy of encounter is one of the most original accomplishments of Józef Tischner, and constitutes a challenge for contemporary philosophy. The general crisis of individualism is reflected in the conflicts generated by human beings themselves in different parts of the world: fundamentalism, xenophobia, gender violence, wars, genocide, and exploitation of human beings. Politically, individualism is presented under the form of extreme Manichean positions: left or right, capitalism or socialism, liberalism or communism. However, human society is much more complex; these simplifcations are no longer possible. It follows that the encounter with another as the agathologic horizon of the interpersonal experience opens new ways for understanding people. The philosophy of Tischner has been defned as connected with phenomenology and close to the thought of Emmanuel Lévinas, although Tischner himself preferred the term “philosopher without labels.

چکیده

بحران عمومی فردگرائی در منازعات تولید شده توسط انسانها در نقاط مختلف این سیاره بهوجود آمده است: بنیادگرایی، جنون زایی، خشونت جنسیتی، جنگ، نسل کشی و بهره برداری از انسانها. از لحاظ سیاسی، فردگرایی مطابق شکلهای موضعی مانیه ای است: چپ یا راست، سرمایه داری یا سوسیالیسم، لیبرالیسم یا کمونیسم. با این حال، جامعه انسانی پیچیده تر است. این simplifcations دیگر امکان پذیر نیست. نه سمت چپ و نه حق بهشت ​​را فراهم نمی کند، حتی اگر نمایندگان خود فکر می کنند که دارندگان حقیقت مطلق باشند. از سوی دیگر، احترام به تنوع دیدگاه دیگر در توسعه تفکر انتقادی خسته نشده است. هدف از این بررسی این است که به شیوه ای از دیدگاه تیشنر، بر اساس مفهوم برخورد برای اشاره به تجربه اصلی با یک انسان دیگر، که در آن دیگر بالاترین سطح متقاعد شدن را بیان می کند، توصیف می شود. روبرو شدن با دیگری، افق آگاتولوژیک تجارب بین فردی است و امکان برقراری ارتباط با خود را با روش جدید باز می کند. با ناتوانی یا نادیده گرفتن بسیاری از تراژدی ها ممکن است، و در حقیقت آنها در تاریک ترین دوره های بشریت رخ داده اند، زمانی که بد ظاهرا خوب شد، و به همین ترتیب شکل های سادیست ترین خودخواهی می شود. در نهایت، بررسی حاضر تمایل دارد تا نشان دهد که در افق آگاتولوژیک، تظاهرات های دیگر و خودشان در معنای واقعی خوب و بد، آرم های مختلف که درام و یا تراژدی در روابط بین فردی هستند، توسعه می یابد.

مقدمه

فلسفهی برخورد، یکی از اصلیترین دستاوردهای یوزف تیشنر است و یک چالش برای فلسفه معاصر است. بحران عمومی فردگرائی در منازعات تولید شده توسط انسانها در نقاط مختلف جهان به چشم می خورد: بنیادگرایی، بیگانه بودن، خشونت جنسی، جنگ، نسل کشی و بهره برداری از انسان ها. از لحاظ سیاسی، فردگرایی مطابق شکلهای موضعی مانیه ای است: چپ یا راست، سرمایه داری یا سوسیالیسم، لیبرالیسم یا کمونیسم. با این حال، جامعه انسانی پیچیده تر است. این simplifcations دیگر امکان پذیر نیست. به این ترتیب، برخورد با یک دیگر به عنوان افق آگاتولوژیک تجارب بین فردی راه های جدیدی برای فهمیدن مردم میسر می شود. فلسفه تیشنر به عنوان پدیده شناختی مرتبط است و نزدیک به اندیشه امانوئل لویناس است، اگر چه تیشنر اصطلاح “فیلسوف بدون برچسب” را ترجیح می دهد.

Year: 2016

Publisher: SPRINGER

By : Pascual Ángel Gargiulo, Humberto Luis Mesones-Arroyo

File Information: English Language/ 559 Page / size: 7.46 MB

Download tutorial

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : پاسکال انجل گرگولیو، هومبرتو لوئیس مائونس آربیو

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 559 صفحه / حجم : MB 7.46

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید