Caring for Quality[taliem.ir]

Caring for Quality in Health

ABSTRACT

Between 2012 and 2016, the OECD conducted a series of in-depth reviews of the policies and institutions that underpin the measurement and improvement of health care quality in 15 different health care systems (Australia, Czech Republic, Denmark, England, Israel, Italy, Japan, Korea, Northern Ireland, Norway, Portugal, Scotland, Sweden, Turkey and Wales). The 15 settings examined are highly diverse, encompassing the high-tech, hospital-centric systems of Japan and Korea, the community-focussed Nordic systems, the unique  challenges of Australia’s remote outback, and the historically underfunded systems of Turkey and the Czech Republic, now undergoing rapid modernisation. What unites these and all other OECD health care systems, however, is that all increasingly care about quality.  In a time of multiple, unprecedented pressures on health  care systems – many of which are beyond health care systems’ control – central and local governments as well as professional and patient groups are renewing their focus on one issue that they can control and one priority that they equally share: health care quality and outcomes. In the OECD’s work to measure and  improve health care system performance, health care quality is understood to comprise three dimensions:  effectiveness, safety and patientcentredness (or responsiveness). These dimensions are applied across the  key stages of the care pathway: staying well (preventive care), getting better (acute care), living with illness or disability (chronic care) and care at the end of life (palliative care). This conceptual framework is illustrated in Figure 0.1.

INTRODUCTION

To facilitate the provision of high-quality care, governments and professional and patient groups use a  consistent set of tools (shown in Table 0.1), such as standardisation of clinical practices, monitoring of  capabilities, reports on performance or accreditation of health care organisations. The way these tools are  shaped and used varies, rightly, from system to system depending on local needs and traditions. In some systems, regulation is relatively light-touch; in others, regulatory activities such as accreditation and licensing
follow lengthy and detailed protocols .

چکیده

بین سال های 2012 تا 2016، OECD یک سری از بررسی های جامع از سیاست ها و موسسات را که بر پایه اندازه گیری و بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی در 15 سیستم مختلف مراقبت های بهداشتی (استرالیا، جمهوری چک، دانمارک، انگلستان، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره، ایرلند شمالی، نروژ، پرتغال، اسکاتلند، سوئد، ترکیه و ولز). 15 تنظیمات مورد بررسی بسیار متنوع هستند و شامل سیستم های پیشرفته و بیمارستان مرکزی ژاپن و کره، سیستم های شمال اروپا متمرکز بر جامعه، چالش های منحصر به فرد از راه دور خارج از کشور استرالیا و سیستم های به طور تاریخی تحت حمایت ترکیه و جمهوری چک، در حال حاضر تحت مدرن سازی سریع است. با این حال، اینها و سایر سیستم های مراقبت های بهداشتی OECD این است که همه چیز به طور فزاینده ای در مورد کیفیت می ماند. در زمان فشارهای چندگانه و بی سابقه بر روی سیستم های مراقبت های بهداشتی – که بسیاری از آنها فراتر از کنترل سیستم های مراقبت های بهداشتی هستند – دولت های مرکزی و محلی و همچنین گروه های حرفه ای و بیمار به تمرکز خود بر یک موضوع که می توانند کنترل و یکی از اولویت ها آنها به طور یکسان به اشتراک می گذارند: کیفیت و نتایج مراقبت های بهداشتی. در کار OECD برای اندازه گیری و بهبود عملکرد سیستم مراقبت های بهداشتی، کیفیت مراقبت های بهداشتی شامل سه بعد می شود: اثربخشی، ایمنی و بیمار (یا پاسخگویی). این ابعاد در کل مراحل مراقبت از بیمار به کار می روند: خوب بودن (مراقبت پیشگیرانه)، بهبود (مراقبت های حاد)، زندگی با بیماری یا ناتوانی (مراقبت های مزمن) و مراقبت در پایان عمر (مراقبت تسکین دهنده).

مقدمه

برای تسهیل ارائه مراقبت با کیفیت بالا، دولت ها و گروه های حرفه ای و بیمار از مجموعه ای از ابزارهای سازگار (که در جدول 0.1 نشان داده شده اند) از قبیل استاندارد سازی شیوه های بالینی، نظارت بر توانایی ها، گزارش عملکرد یا اعتباربخشی سازمان های بهداشتی استفاده می کنند. شیوه ای که این ابزار ها شکل گرفته و استفاده می شوند، به طور صحیح، از سیستم به سیستم متناسب با نیازها و سنت های محلی متفاوت است. در بعضی از سیستم ها، مقررات نسبتا کم نور است؛ در دیگران، فعالیت های نظارتی مانند اعتباربخشی و صدور مجوز
پروتکل های طولانی و دقیق را دنبال کنید.

Year: 2016

Publisher : SPRINGER

By : 0

File Information: English Language/ 86 Page / size: 2.13 MB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : 0

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 86 صفحه / حجم : MB 2.13

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید