the ord

The Orthopedic Educator

ABSTRACT

Beginning with a nascent few programs a hundred years ago, to over 155 separate residency programs today, there has been an evolution of residency program structure, content, and pedagogy that has served to educate new doctors into trained specialists. The purpose of this chapter is to review the changes and content for orthopaedic surgery and to document the changes in the structure and practice of orthopaedic education with a particular focus on how orthopaedic surgery has been taught within the residency program. What were the structural changes that took place over time? With advances in the field, how did the content change over time? What methods were used to provide education of residents? By viewing orthopaedic surgery residency programs in this longitudinal fashion, it potentially provides us a road map in providing  future direction to residency programs.

INTRODUCTION

The idea of a formal residency has its origins with the formation of formal surgical residencies at Johns  Hopkins at the turn of the last century. Combined with advancements in this field of orthopaedic surgery, the recognition of an increasingly sophisticated specialty led to the development of an orthopaedic residency by William Baer M.D. along the lines of the one created by William Halstead M.D. Baer was a graduate of the  Halstead residency, and was encouraged by Halstead to develop this new field of orthopaedic surgery. Baer set up an orthopaedic outpatient clinic in 1900 at Johns Hopkins and established a residency program, with its first graduate in 1915. There was one graduate per year until Baer’s death in 1931 . Osgood at  Massachusetts General Hospital followed in a similar vein in the early 1920s, but established a residency that was of a prescribed length: 1-year children’s, 1-year adult, and 6 months’ basic science education. Slow  development of all specialty education occurred during the 1920s and 1930s. There were three commonly accepted ways of obtaining specialty training. First, doctors who had already been in practice could attend a “short course” of orthopaedic surgery, receiving didactics, and perhaps perform surgical procedures on an animal model. Second, there was the preceptorship model in which a doctor practiced with someone in the specialty, learning about the specialty over time. 

چکیده

امروزه، با شروع یک برنامه چند صد ساله، بیش از 155 برنامه ریاضی مجزا، پیشرفتی در ساختار، محتوا و آموزش و پرورش وجود دارد که به آموزش پزشکان جدید به متخصصان آموزش دیده کمک کرده است. هدف از این فصل بررسی تغییرات و محتوای جراحی ارتوپدی و ثبت تغییرات در ساختار و تمرین آموزش ارتوپدی با توجه ویژه به نحوه عمل جراحی ارتوپدی در برنامه اقامت تدریس شده است. تغییرات ساختاری که در طی زمان رخ داد چه بود؟ با پیشرفت در زمینه، چگونه محتوای در طول زمان تغییر کرد؟ چه روش هایی برای ارائه آموزش به ساکنین استفاده می شود؟ با مشاهده برنامه های اقامت جراحی ارتوپدی در این روش طولی، به طور بالقوه نقشه های جاده ای را در جهت ارائه برنامه های آینده به محل اقامت ارائه می دهد.

مقدمه

ایده یک اقامت رسمی ریشه در تشکیل رساله جراحی رسمی در جان هاپکینز در نوامبر قرن گذشته دارد. همراه با پیشرفت در این زمینه جراحی ارتوپدی، شناخت یک تخصص به طور فزاینده پیچیده به ایجاد یک اقامت ارتوپدی توسط MD ویلیام Baer در امتداد خط ساخته شده توسط ویلیام Halstead MD Baer فارغ التحصیل اقامت Halstead بود، و توسط Halstead تشویق شد تا این زمینه جدید جراحی ارتوپدی را توسعه دهد. بار در سال 1900 در جانس هاپکینز کلینیک ارتوپدی سرپایی را تاسیس کرد و یک برنامه اقامتگاه را با اولین فارغ التحصیلی خود در سال 1915 تاسیس کرد. در سال 1931 فارغ التحصیل شد. اسگود در بیمارستان عمومی ماساچوست در اوایل دهه 1920 میلادی مشابه را انجام داد اما یک محل اقامت داشت که یک دوره معین بود: 1 ساله برای کودکان، 1 ساله بزرگسال و 6 ماه آموزش علوم پایه. توسعه آهسته تمام آموزش های تخصصی در طول دهه های 1920 و 1930 صورت گرفت. سه روش معمول برای دریافت آموزش تخصص وجود داشت. اولا، پزشکانی که قبلا در عمل بوده اند می توانند در “دوره کوتاه” جراحی ارتوپدی، دریافت مدرک، و شاید انجام اقدامات جراحی بر روی یک مدل حیوانات شرکت کنند. دوم، مدرک تحصیلی وجود داشت که در آن یک پزشک با شخصی که در تخصص بود تمرین می کرد و در مورد تخصص در طول زمان درس می خواند.

Year: 2017

Publisher : SPRINGER

By :  Paul J. Dougherty,Barbara L. Joyce

File Information: English Language/ 222 Page / size: 1.62 KB

Download

سال : 1396

ناشر : SPRINGER

کاری از : پل J. Dougherty، Barbara L. Joyce

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 222صفحه / حجم : KB 1.62

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید