The impact of supplychain management practices on competitive[taliem.ir]

The impact of supplychain management practices on competitive advantage and organizational performance

ABSTRACT

Effective supplychain management (SCM) has become a potentiallyvaluable wayof securing competitive  advantage and improving organizational performance since competition is no longer between organizations, but among supplychains. This research conceptualizes and develops five dimensions of SCM practice  (strategic supplier partnership, customer relationship, level of information sharing, qualityof information  sharing, and postponement) and tests the relationships between SCM practices, competitive advantage, and organizational performance. Data for the studywere collected from 196 organizations and the relationships proposed in the framework were tested using structural equation modeling. The results indicate that higher levels of SCM practice can lead to enhanced competitive advantage and improved organizational  performance. Also, competitive advantage can have a direct, positive impact on organizational performance.

INTRODUCTION

As competition in the 1990s intensified and markets became global, so did the challenges associated with  getting a product and service to the right place at the right time at the lowest cost. Organizations began to realize that it is not enough to improve efficiencies within an organization, but their whole supplychain has to be made competitive. The understanding and practicing of supplychain management (SCM) has become an essential prerequisite for staying competitive in the global race and for enhancing profitably . Council of  Logistics Management (CLM)  defines SCM as the systemic, strategic coordination of the  traditional business functions and tactics across these businesses functions within a particular organization and across businesses within the supplychain for the purposes of improving the long-term performance of the individual  organizations and the supplychain as a whole. SCM has been defined to explicitlyrecognize the strategic  nature of coordination between trading partners and to explain the dual purpose of SCM: to improve the  performance of an individual organization, and to improve the performance of the whole supplychain. The goal of SCM is to integrate both information and material flows seamlesslyacross the supply chain as an  effective competitive weapon. The concept of SCM has received increasing attention from academicians,  consultants, and business managersalike . Manyorganizations have begun to recognize  that SCM is the keyto building sustainable competitive edge for their products and/or services in an increasinglycrowded marketplace.

چکیده

مدیریت موثر مدیریت زنجیره تامین (SCM) تبدیل شده است به طور بالقوه برای حمایت از مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی به دلیل رقابت بین سازمان ها، اما در میان supplychains است. این تحقیق مفهوم و توسعه پنج بعد عمل SCM (مشارکت استراتژیک تامین کنندگان، ارتباطات مشتری، سطح به اشتراک گذاری اطلاعات، به اشتراک گذاری اطلاعات کیفیت و تعویق) و آزمون روابط بین شیوه های SCM، مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی است. داده ها برای مطالعه از 196 سازمان جمع آوری شده و روابط پیشنهاد شده در چارچوب با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که سطح بالاتری از عملکرد SCM می تواند منجر به افزایش مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی شود. همچنین مزیت رقابتی می تواند تاثیر مستقیم و مثبت بر عملکرد سازمانی داشته باشد.

مقدمه

همانطور که رقابت در دهه 1990 تشدید شد و بازارها جهانی شدند، چالش های مرتبط با دریافت محصول و خدمات به جای مناسب در زمان مناسب با کمترین هزینه بود. سازمان ها متوجه شدند که برای ارتقای کارایی در یک سازمان کافی نیست، اما کل عرضهش باید رقابتی باشد. درك و تمركز بر مديريت زنجيره عرضه (SCM) يك شرط ضروري براي حفظ رقابت در مسابقه جهاني و افزايش سودآوري است. شورای مدیریت تدارکات (CLM) SCM را به عنوان هماهنگی سیستماتیک و استراتژیک از توابع کسب و کار سنتی و تاکتیک های این توابع کسب و کار در یک سازمان خاص و در سراسر کسب و کار در supplychain برای بهبود عملکرد بلند مدت سازمان های فردی تعریف می کند و supplychain به عنوان یک کل. SCM تعریف شده است به صراحت به رسمیت شناختن ماهیت استراتژیک هماهنگی بین شرکای تجاری و توضیح هدف دوگانه SCM: بهبود عملکرد یک سازمان فردی و بهبود عملکرد کل supplychain. هدف SCM این است که هر دو جریان اطلاعات و مواد را به طور یکپارچه در زنجیره عرضه به عنوان یک سلاح رقابتی موثر ادغام کنند. مفهوم SCM از آکادمیک، مشاور، و مدیران کسب و کار کسب و کار توجه بیشتری را جلب کرده است. بسیاری از سازمانها متوجه شده اند که SCM کلیدی برای ایجاد محصولات رقابتی پایدار برای محصولات و / یا خدمات خود در بازار به طور فزاینده ای است.

Year: 2006

Publisher :  ELSEVIER

By : Suhong Li , Bhanu Ragu-Nathan , T.S. Ragu-Nathan , S. Subba Rao

File Information: Persian Language/ 18 Page / size: 243 KB

Download

سال : 1385

ناشر : ELSEVIER

کاری از : Suhong لی، Bhanu Ragu-Nathan، T.S. Ragu-Natan، S. Subba Rao

اطلاعات فایل : زبان فارسی / 18 صفحه / حجم : KB 243

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید