Green supply chain management practices[taliem.ir]

Green supply chain management practices: impact on performance

ABSTRACT

Purpose – The aim is to contribute significantly to the first wave of empirical investigations related to the  impact of green supply chain management (GSCM) practices on performance. The paper also aims to  theorize and empirically assess a comprehensive GSCM practices and performance model. The model incorporates green supply chain practices that link manufacturers with supply chain partners (both suppliers and customers) to support environmental sustainability throughout the supply chain. Design/methodology /approach – Data collected from 159 manufacturing managers were analyzed using a structural equation modeling methodology. Manufacturing managers provide data reflecting the degree to which their  organizations work with suppliers and customers to improve environmental sustainability of the supply chain. Findings – Generally, the adoption of GSCM practices by manufacturing organizations leads to improved  environmental performance and economic performance, which, in turn, positively impact operational  performance. Operational performance enhances organizational performance. Research  limitations/implications – As a first wave empirical investigation of the impact of GSCM practices on  performance, the study is by necessity exploratory. Practical implications – Practitioners are provided with a framework for assessing the synergistic impact of GSCM practices on performance. Internal environmental management and green information systems are identified as necessary precursors to the implementation of green purchasing, cooperation with customers, eco-design, and investment recovery. Originality/value – A comprehensive GSCM practices performance model is proposed and empirically assessed. The results of this  investigation support the proposition that GSCM practices are both environmentally necessary and good business. A structured two-wave approach to the implementation of GSCM practices is recommended.

INTRODUCTION

Supply chain management (SCM) requires the integration and coordination of business processes and  strategy alignment throughout the supply chain for the purpose of satisfying the final customers of the  supply chain (Green et al., 2008, 2006; Cohen and Roussel, 2005; Ho et al., 2002). Business processes that must be integrated and coordinated include purchasing, manufacturing, marketing, logistics, and information systems. Strategic imperatives that must be aligned include customer focus, efficiency, quality, and responsiveness (Zelbst et al., 2010), and most recently environmental sustainability. With competition at the supply  chain level and a focus on the changing demands of final customers, it is necessary to identify and adopt practices that yield competitive advantage at the supply chain level which, in turn, yield improved performance for the individual supply chain partners (Green et al., 2008). Environmental sustainability is a supply chain imperative rather than an organizational imperative (Vachon and Klassen, 2007; Vachon and Klassen, 2006; Vasileiou and Morris, 2006).

چکیده

هدف – هدف این است که به طور قابل توجهی به اولین موج تحقیقات تجربی مربوط به تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM) در عملکرد کمک کند. مقاله همچنین قصد دارد تا نظریه پردازان و تجربیات جامع GSCM و مدل عملکرد را ارزیابی کند. این مدل شامل اقدامات زنجیره تامین سبز است که تولید کنندگان را با شرکای زنجیره تامین (هم تامین کنندگان و هم مشتریان) مرتبط می سازد تا پایداری زیست محیطی را در سراسر زنجیره تامین پشتیبانی کنند. طراحی / روش شناسی / رویکرد – داده های جمع آوری شده از 159 مدیر تولید، با استفاده از یک روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مدیران تولید اطلاعات را ارائه می دهند که منعکس کننده درجه ای است که سازمان های آنها با تامین کنندگان و مشتریان برای بهبود پایداری زیست محیطی کار می کنند. یافته ها – به طور کلی تصویب شیوه های GSCM توسط سازمان های تولیدی منجر به بهبود عملکرد محیطی و عملکرد اقتصادی می شود که به نوبه خود تاثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی دارد. عملکرد عملیاتی عملکرد سازمانی را افزایش می دهد. محدودیت های تحقیق / مفاهیم – به عنوان یک تحقیق تجربی اول در مورد تاثیر تمرینات GSCM بر عملکرد، مطالعه توسط ضرورت اکتشافی است. مفاهیم عملی – تمرینکنندگان با چارچوبی برای ارزیابی اثر متقابل عملکردهای GSCM در عملکرد ارائه می شوند. مدیریت محیط زیست داخلی و سیستم های اطلاعات سبز به عنوان پیش شرط لازم برای اجرای خرید سبز، همکاری با مشتریان، طراحی محیط زیست و بازسازی سرمایه گذاری شناخته شده اند. اصالت / ارزش – مدل عملکرد جامع GSCM پیشنهاد شده است و تجربی ارزیابی می شود. نتایج این تحقیق حاکی از این است که عملکردهای GSCM هر دو از نظر محیط زیست و کسب و کار خوب است. یک رویکرد ساختار یافته دو موج برای اجرای GSCM توصیه می شود.

مقدمه

مدیریت زنجیره تامین (SCM) نیاز به ادغام و هماهنگی فرآیندهای کسب و کار و هماهنگی استراتژی در سراسر زنجیره تامین را دارد تا مشتریان نهایی زنجیره تامین را رضایت دهد (Green et al.، 2008، 2006؛ Cohen and Roussel، 2005؛ Ho و همکاران، 2002). فرایندهای تجاری که باید هماهنگ و هماهنگ باشند عبارتند از خرید، تولید، بازاریابی، تدارکات و سیستم های اطلاعاتی. الزامات استراتژیک که باید هماهنگ شوند شامل تمرکز مشتری، کارایی، کیفیت و پاسخگویی (Zelbst et al.، 2010) و اخیرا پایداری محیطی است. با رقابت در سطح زنجیره تأمین و تمرکز بر نیازهای متغیر مشتریان نهایی، شناسایی و اتخاذ شیوه هایی که مزایای رقابتی را در سطح زنجیره تامین ایفا می کنند، که به نوبه خود باعث بهبود عملکرد بهتر برای همکاران زنجیره تامین می شود ( گرین و همکاران، 2008). پایداری محیطی یک ضرورت زنجیره تامین است به جای یک ضرورت سازمانی (Vachon and Klassen، 2007؛ Vachon and Klassen، 2006؛ Vasileiou and Morris، 2006).

Year: 2012

Publisher : Emerald Group Publishing Limited

By : Kenneth W. Green Jr , Pamela J. Zelbst , Jeramy Meacham and Vikram S. Bhadauria

File Information: English Language/ 17 Page / size: 249 KB

Download

سال : 1391

ناشر : گروه انتشارات محدود زمرد

کاری از : کنت W. سبز جونیور، پاملا J. Zelbst، جرمی Meacham و ویکارام S. Bhaduria

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 17 صفحه / حجم : KB 249

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید