Teaching managerial responsibilities for internal[taliem.ir]

Teaching managerial responsibilities for internal controls: Perception gaps between accounting and management professors

ABSTRACT

An organization needs a proper managerial tone to maintain a sound control environment. However, managers cannot support a control environment they do not understand. This misunderstanding generates a perception gap between corporate managers and auditors  concerning internal control responsibilities, which may extend to academia as well. This research examines the perceptions of accounting and management professors concerning the understanding of who is ultimately responsible for establishing and maintaining internal controls over financial reporting and finds a statistically significant difference of opinion between the two groups. A large number of management professors surveyed relegate this role to internal auditors instead of management. These findings indicate management professors may not be fully awareof the responsibilities placed on managers of publicly traded companies for internal controls over financial reporting by the Sarbanes–Oxley (SOX) Act of 2002. The survey also finds a statistically significant difference in the perceptions of accounting and management professors concerning where the topic of internal controls should be taught and who is most qualified to teach internal controls to non-accounting business majors. This disconnect between management and accounting professors could potentially generate a business curriculum that leaves non-accounting business majors with little or no exposure to the roles and responsibilities of managers concerning internal controls over financial reporting. This research highlights the important role of accounting professors to help minimize this disconnect and provides specific recommendations to improve the exposure necessary for nonaccounting business majors.

INTRODUCTION

Prior research (e.g., Flesher & Zanzig, 2000; Gupta & Leech, 2006; Sarens & De Beelde, 2006; Schiff & May, 1990; Sobel, 2011; Spira & Page, 2003) identifies extensive debates and friction between managers, internal auditors, and external auditors concerning the responsibility for  establishing, maintaining, monitoring, and evaluating internal controls over operations, systems, and financial reporting. Even though various commissions, organizations, and regulatory bodies have repeatedly emphasized the importance of internal controls and their requisite  responsibilities, this friction and perception gap between managers and auditors remains. In 1987, the National Commission on Fraudulent Financial Reporting (Treadway Commission) reported a lack of agreement over who is responsible for internal controls and recommended that business and accounting curricula promote a better understanding of these controls (National Commission on Fraudulent Financial Reporting, 1987, p. 48, 81).

چکیده

یک سازمان نیاز به تناسب مدیریتی مناسب برای حفظ محیط کنترل صدا دارد. با این حال، مدیران نمی توانند از یک محیط کنترل که آنها درک نمی کنند پشتیبانی کنند. این سوء تفاهم باعث شکاف ادراکی بین مدیران شرکت ها و حسابرسان در مورد مسئولیت های کنترل داخلی می شود، که ممکن است به دانشگاه نیز گسترش یابد. این تحقیق دربارۀ درک اساتید حسابداری و مدیریت در مورد درک کسانی که در نهایت مسئول ایجاد و نگهداری کنترل های داخلی بر گزارشگری مالی هستند بررسی می شود و اختلاف آماری معنی داری بین دو گروه وجود دارد. تعداد زیادی از اساتید مدیریتی این نظریه را در اختیار حسابرسان داخلی قرار دادند. این یافته ها نشان می دهد که استادان مدیریت ممکن است به طور کامل از مسئولیت هایی که در مورد مدیران شرکت های معامله شده عمومی برای کنترل های داخلی بر گزارش مالی توسط قانون Sarbanes-Oxley (SOX) سال 2002 اعمال می شود، آگاه نباشند. این نظرسنجی همچنین تفاوت آماری قابل توجهی در ادراک حسابداری و استادان مدیریت در مورد جایی که موضوع کنترل های داخلی باید آموزش داده شود و واجد شرایط برای تدریس کنترل های داخلی برای رشته های حسابداری غیر حسابداری باشد. این اختلاف بین مدیران و اساتید حسابداری به طور بالقوه می تواند یک برنامه درسی کسب و کار را ایجاد کند که کارفرمایان غیر حسابداری را بدون توجه به نقش و مسئولیت های مدیران در مورد کنترل های داخلی بر گزارشگری مالی، به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. این تحقیق نقش مهم اساتید حسابداری را برای کمک به به حداقل رساندن این قطع و ارائه توصیه های خاص برای بهبود قرار گرفتن در معرض لازم برای عدم ثبت اوراق بهادار عمده.

مقدمه

تحقیقات پیشین (مثلا Flesher & Zanzig، 2000؛ Gupta & Leech؛ 2006؛ Sarens & De Beelde؛ 2006؛ Schiff & May؛ 1990؛ Sobel، 2011؛ Spira & Page، 2003)، بحث های گسترده و اصطکاک بین مدیران، حسابرسان داخلی و حسابرسان خارجی در مورد مسئولیت ایجاد، نگهداری، نظارت و ارزیابی کنترل های داخلی در مورد عملیات، سیستم ها و گزارشگری مالی. با وجودی که کمیسیون های مختلف، سازمان ها و سازمان های نظارتی بارها بر اهمیت کنترل های داخلی و مسئولیت های مربوط به آنها تاکید کرده اند، این اصطکاک و شکاف ادراکی بین مدیران و حسابرسان باقی مانده است. در سال 1987، کمیسیون ملی گزارش مالی مالی جعلی (کمیسیون Treadway) عدم توافق در مورد اینکه چه کسی مسئول کنترل داخلی است و توصیه کرد که برنامه های درسی تجاری و حسابداری، درک بهتر این کنترل ها را افزایش دهد (کمیسیون ملی گزارش مالی مالی جعلی، 1987، ص 48، 81).

Year: 2013

Publisher : ELSEVIER

By : Karen C. Miller , Thomas Y. Proctor , Benjamin Fulton 

File Information: English Language/ 16 Page / size: 249 KB

Download

 

سال : 1392

ناشر : ELSEVIER

کاری از : کارن سی میلر، توماس ی. پروکر، بنجامین فولتن

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 16 صفحه / حجم : KB 249

لینک دانلود

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید