Effect of Auditor Negotiation Experience[taliem.ir]

Effect of Auditor Negotiation Experience and Client Negotiating Style on Auditors’ Judgments in an Auditor-Client Negotiation Context

ABSTRACT

In this paper, we present the results of an experiment that investigates the effects of two factors—auditors’ negotiation experience and client negotiation style—on auditors’ perceived ultimate negotiation outcome in terms of an asset impairment writedown. We show that negotiation experience leads to a higher perceived ultimate negotiated writedown for a client with a contentious negotiation style, suggesting that
negotiation experience reaps benefits when it is needed most (i.e., when the client is difficult to deal with). Negotiation experience has no effect for a client with a collaborative negotiation style. We also find that the effect of client negotiation style on auditors’ perceived negotiation outcome is contingent on the auditors’ negotiation experience. Inexperienced auditors perceive a lower ultimate negotiated writedown when dealing with a contentious rather than a collaborative negotiation style client. In contrast, experienced auditors’ perceived negotiation writedown is not affected by the client negotiation style.

INTRODUCTION

The use of subjective judgment is pervasive in the preparation of financial statements, and disputes often arise between clients and auditors over accounting issues where GAAP is unclear (Gibbins et al. 2001; Gibbins et al. 2005; Tan and Trotman 2010). These disputes entail negotiations between clients and auditors, and financial statements have been characterized as a product of auditor-client negotiations (Antle and Nalebuff 1991). The outcomes of these negotiations have significant implications on audit quality and financial statement quality, and it is important to understand determinants that influence negotiation judgments made during auditor-client negotiations. Auditors and client managers bring to bear on auditor-client negotiations their own particular characteristics that influence judgments made during these negotiations. In this study, we investigate how client negotiation style (a client characteristic) and the auditor’s negotiation experience (an auditor characteristic) jointly influence auditors’ perceived negotiation outcome. Although prior studies have examined each characteristic separately (e.g., see Hatfield et al. 2008; Trotman et al. 2009), auditor-client negotiations likely entail variations in both characteristics. For instance, partners interviewed in Hatfield et al.

چکیده

در این مقاله، ما نتایج یک آزمایش را ارائه می دهیم که به بررسی اثرات تجربیات مذاکرات دو عامل حسابرسان و سبک مذاکرات مشتری می پردازد که نتیجه مذاکرات نهایی درک شده توسط حسابرسان از لحاظ نقص در دارایی ها است. ما نشان می دهیم که تجربه مذاکرات منجر به یک معیار مذکور برای یک مشتری با یک شیوه مذاکره درمورد مشتری می شود که نشان می دهد تجربه مذاکرات مزایا را زمانی که مورد نیاز است بیشتر می کند (یعنی زمانی که مشتری برای مقابله با آن سخت است). تجربه مذاکره برای یک مشتری با یک سبک مذاکره مشترک هیچ تاثیری ندارد. ما همچنین دریافتیم که اثر سبک مذاکرهکنندگان مشتری در مورد نتیجه مذاکرات در حسابرسی حسابرسان، بستگی به تجربه مذاکرات حسابرسان دارد. حسابرسان بی تجربه در هنگام برخورد با متقاضی، به جای یک مشتری سبک مذاکره مشترک، یک قرارداد پایین مذاکره را درک می کنند. در مقابل، مذاکرات ادراک شده حسابرسان تجربه شده writedown توسط سبک مذاکره مشتری تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

مقدمه

استفاده از قضاوت ذهنی در تهیه صورتهای مالی فراگیر است و اغلب اختلافات میان مشتریان و حسابرسان در مورد مسائل حسابداری که در آن GAAP نامعلوم است (Gibbins et al. 2001؛ Gibbins et al 2005؛ Tan & Trotman 2010) بوجود می آید. این اختلافات، مذاکرات میان مشتریان و حسابرسان را شامل می شود و گزارش های مالی به عنوان یک محصول مذاکرات حسابرسان و مشتریان (Antle and Nalebuff 1991) مشخص شده است. نتایج این مذاکرات پیامدهای قابل توجهی در کیفیت کیفیت حسابرسی و کیفیت گزارشگری مالی دارد و مهم است که عوامل تعیین کننده ای را که بر تصمیم گیری های مذاکره در مذاکرات حسابرسان و مشتریان تأثیر می گذارند، درک کنیم. حسابرسان و مدیران مشتری در مورد مذاکرات حسابرسان و مشتریان ویژگی های خاص خود را که بر اساس قضاوت های انجام شده در این مذاکرات تاثیر می گذارد را تحمل می کنند. در این مطالعه، ما بررسی می کنیم که چگونه شیوه مذاکره مشتری (یک ویژگی مشتری) و تجربه مذاکره حسابرس (ویژگی مشخص حسابرس) به طور مشترک بر نتیجه مذاکرات درک حسابرسان تاثیر می گذارد. اگر چه مطالعات پیشین هر یک از خصوصیات را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داده اند (مثلا Hatfield و همکاران، 2008؛ Trotman و همکاران، 2009)، مذاکرات حسابرسان و مشتری احتمالا منجر به تغییر در هر دو ویژگی می شود. به عنوان مثال، شرکای مصاحبه شده در هافیلد و همکاران.

Year: 2011

Publisher : A Journal of Practice & Theory

By : Honglin Fu, Hun-Tong Tan, and Jixun Zhang

File Information: English Language/ 13 Page / size: 268 KB

Download

سال : 1390

ناشر : مجله عمل و نظریه

کاری از : Honglin Fu, Hun-Tong Tan, and Jixun Zhang

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 13 صفحه / حجم : KB 268

 

 

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید