The Impact of Social Media Content Marketing (SMCM) towards[taliem.ir]

The Impact of Social Media Content Marketing (SMCM) towards Brand Health

ABSTRACT

The emergence of Web 2.0 has created the new phenomenon in business strategies as it allowed two-way communications between companies and the consumers. Nowadays, the business practitioners tend to use  the social media marketing to create awareness and promote their brands to the customers. Nevertheless, the main point in sharing the information through the social media is about the content itself to attract more consumers engage with the brands. Social media content marketing (SMCM) also plays an important role in conveying effective information to the consumers thus attract them to keep engaging with the brands. Meanwhile, brand health is the evaluation from digital audiences about the brands and products. It measures the awareness of the brand for long-term period thus develop the brand equity. There are few indicators in measuring the brand health such as time on site, repeat visitors, social likes, subscriptions, and bounce rates. There are still limited studies on the impact of social media content marketing (SMCM) towards brand health. The purpose of this study is to investigate the role of SMCM in increasing the brand health score.

INTRODUCTION

In the present, the social media has become an important link to connect the people all over the world. They use the social media to connect and share something with their friends through the conversation. According to Evans (2008), social media relates to a self-generated, authentic conversation between people about a  particular subject of mutual interest, built on the thoughts and experiences of the participant. Otherwise, Touchette and Schanski (2015) defined social media as the ways of communication that involves two parties consist of users and web publishers that provide a space in which information is collaborative, and users can interact and participate collectively. Thus, the main function of social media is to link with others through the internet connection. The evolutions in the business world have manipulated the functions of social media to become as one of the vital tools for marketing strategy especially in brand health and brand development. In the past era, the business practitioners only adopt the traditional marketing like brick and mortar concept as well as using the Web 1.0 that more functioning for shopping carts and only presenting the static web.

چکیده

ظهور وب 2.0، پدیده جدیدی را در استراتژی های تجاری ایجاد کرده است، زیرا ارتباطات دو جانبه بین شرکت ها و مصرف کنندگان را امکان پذیر می سازد. امروزه تمرینکنندگان کسب و کار تمایل دارند از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی و تبلیغ برند خود به مشتریان استفاده کنند. با این وجود، نکته اصلی در به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق رسانه های اجتماعی، مربوط به محتوای خود است تا جذب بیشتر مصرف کنندگان با مارک ها را درگیر کند. بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی (SMCM) همچنین نقش مهمی در انتقال اطلاعات موثر به مصرف کنندگان دارد، بنابراین آنها را جذب می کند تا با علامت های تجاری ارتباط برقرار کنند. در همین حال، بهداشت نام تجاری ارزیابی از مخاطبان دیجیتال در مورد مارک ها و محصولات است. این آگاهی از نام تجاری را برای دوره های بلند مدت اندازه گیری می کند و در نتیجه ارزش سهام برند را افزایش می دهد. شاخص های سنجش سلامت برند مانند زمان در سایت، بازدیدکنندگان تکراری، امكانات اجتماعی، اشتراک ها و میزان گزاف گویی وجود دارد. مطالعات محدودی در خصوص تاثیر بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی (SMCM) نسبت به سلامت برند وجود دارد. هدف این مطالعه بررسی نقش SMCM در افزایش نمره بهداشت نام تجاری است.

مقدمه

در حال حاضر، رسانه های اجتماعی تبدیل به یک پیوند مهم برای اتصال مردم در سراسر جهان شده است. آنها از رسانه های اجتماعی برای اتصال و اشتراک گذاری با دوستان خود از طریق مکالمه استفاده می کنند. بر طبق اوانز (2008)، رسانه های اجتماعی به یک گفتگو مبنی بر تولید خود، معتبر بین افراد در مورد یک موضوع خاص از منافع مشترک متکی هستند، که بر مبنای افکار و تجربیات شرکت کننده ساخته شده است. در غیر این صورت، Touchette و Schanski (2015) رسانه های اجتماعی را به عنوان راه ارتباطی تعریف می کنند که شامل دو طرف است که شامل کاربران و ناشران وب می شود که اطلاعاتی را به اشتراک می گذارند و کاربران می توانند همکاری و همکاری داشته باشند. بنابراین، عملکرد اصلی رسانه های اجتماعی ارتباط با دیگران از طریق اتصال به اینترنت است. تحولات در دنیای کسب و کار، کارکردهای رسانه های اجتماعی را به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی برای استراتژی بازاریابی به ویژه در زمینه بهداشت نام تجاری و توسعه نام تجاری تبدیل کرده است. در دوره گذشته، تمرینکنندگان کسب و کار فقط بازاریابی سنتی مانند مفهوم آجر و ملات و همچنین استفاده از وب 1.0 را که بیشتر برای چرخ دستیهای خرید و تنها ارائه وب استاتیک عمل می کنند، اتخاذ می کنند.

Year: 2016

Publisher : ELSEVIER

By : Nur Syakirah Ahmad , Rosidah Musa , Mior Harris Mior Harun

File Information: English Language/ 6 Page / size: 92.43 KB

Download

سال : 1395

ناشر : ELSEVIER

کاری از : نور سوریه، احمد، رزیدحه موسی، میور هریس میور هارون

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 6 صفحه / حجم : KB 92.43

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید