Knowledge Workers and the Principle of 3S (Self-management, Selforganization, Self-control)[taliem.ir]

Knowledge Workers and the Principle of 3S (Self-management, Selforganization, Self-control)

ABSTRACT

Knowledge workers are highly regarded by employers for their innovation and creativity. Due to the  intangible character of knowledge, managing knowledge workers requires different approaches, tools and  methods than managing non-knowledge workers. There is a broadly shared idea that knowledge workers require less autocrative, more autonomous style of management than non-knowledge workers. The article gives the theoretical background of the term knowledge worker and covers the part of the research on  knowledge workers dedicated to the autonomy of knowledge workers. The autonomy was examined by the question concerning so called 3S. 3S means self-management, self-organization and self-control. The  hypothesis is that knowledge workers prefer more autonomous work and prefer to work on the principle 3S. The article discusses answers of 457 respondents, knowledge workers of different professions. The result of  the survey indicates that the shift in managerial styles is happening.

INTRODUCTION

Knowledge workers are often highly regarded by employers for their innovation and creativity, as these are  both considered important elements in and organization’s ability to survive and prosper in an increasingly competitive and fast-changing environment. In private industry, innovation and creativity are needed to  bring new or improved products and services to the market, while there is greater need for public sector  employees to be innovative and creative as the government seeks significant improvements and change in the delivery of public services (Brinkley,  Fauth, Mahdon and Theodoropoulou, 2009). Managing knowledge workers requires different approaches, tools and methods than managing non-knowledge workers. As P. Drucker noted, knowledge workers are employees who resist the command-and-control model that business took from the military 100 years ago (Drucker, 1988).  The reason why knowledge workers are resistant to  the command-and-control style of management comes from special characters of knowledge work. As  managers cannot follow processes of knowledge work (it happens in brains of knowledge workers) they  cannot control knowledge worker while working. In case of problems they cannot intervene in time. It may be difficult to identify and support (or at least not inhibit) the most productive moment of a knowledge  worker’s activity due to the non-linearity of knowledge work. The best ideas may not come up in the office during official working hours. The evaluation of the work of a knowledge worker may also be problematic; the shortterm and long-term results of knowledge workers’ work often differ.

چکیده

کارکنان دانش برای نوآوری و خلاقیت خود، کارفرمایان بسیار مورد توجه قرار می گیرند. با توجه به ماهیت ناملموس دانش، مدیریت کارگران دانش نیاز به رویکرد، ابزار و روش های متفاوت نسبت به مدیریت کارگران غیر دانش دارد. یک ایده به طور کلی مشترک وجود دارد که کارکنان دانش نیاز به سبکتر و مستقلتر از مدیریت دارند، نه کارکنان غیر دانش. این مقاله زمینه پایه ای از اصطلاح دانش کارگر را فراهم می کند و بخشی از تحقیقات مربوط به کارگران دانش را به خودمختاری کارگران دانش می دهد. این استقلال توسط سوال 3S به اصطلاح مورد بررسی قرار گرفت. 3S به معنی خود مدیریت، خود-سازمان و خود کنترل است. فرضیه این است که کارکنان دانش کار تر کار مستقل تر را ترجیح می دهند و ترجیح می دهند بر اصل 3S کار کنند. در این مقاله پاسخ 457 نفر از پاسخ دهندگان، کارکنان دانش حرفه ای های مختلف مورد بحث قرار گرفته است. نتیجه بررسی نشان می دهد که تغییر در سبک های مدیریتی اتفاق می افتد.

مقدمه

کارکنان دانش اغلب به خاطر نوآوری و خلاقیت کارفرمایان به شدت در نظر گرفته می شوند؛ چرا که اینها عناصر مهم و توانایی سازمان برای زنده ماندن و رونق در یک محیط رقابتی و سریع می باشد. در صنعت خصوصی، نوآوری و خلاقیت لازم است تا محصولات و خدمات جدید و یا بهبود یافته را به بازار عرضه کند، در حالی که نیاز به کارکنان بخش عمومی برای نوآوری و خلاقیت بیشتر است زیرا دولت به دنبال بهبود قابل توجه و تغییر در تحویل خدمات عمومی است Brinkley، Fate، Mahdon و Theodoropoulou، 2009). مدیریت کارکنان دانش نیاز به رویکرد، ابزار و روش های متفاوت نسبت به مدیریت کارگران غیر دانش دارد. همان گونه که P. Drucker اشاره کرد، کارکنان دانش کارکنان کارکنانی هستند که مقاومت در برابر مدل فرماندهی و کنترل است که کسب و کار 100 سال قبل از ارتش انجام گرفت (Drucker، 1988). دلیلی که کارگران دانشآموز به سبک فرماندهی و کنترل مدیریت مقاوم می شوند، از کاراکترهای ویژه دانش دانش می آید. به عنوان مدیران نمی توانند فرایندهای کار دانش را پیگیری کنند (در مغز کارگران دانش)، آنها نمی توانند کار دانش را در حین کار کنترل کنند. در صورت مشکلی آنها نمیتوانند در زمان مداخله دخالت کنند. ممکن است دشوار است شناسایی و حمایت (و یا حداقل مانع از) موثرترین لحظه فعالیت یک کارگر دانش به علت غیر خطی بودن کار دانش باشد. بهترین ایده ها ممکن است در زمان کار رسمی در دفتر نباشد. ارزیابی کار یک کارگر دانش آموز نیز ممکن است مشکل ساز باشد؛ نتایج کوتاه مدت و بلندمدت کار کارکنان دانش اغلب متفاوت است.

Year: 2015

Publisher : ELSEVIER

By : Ludmila Mládková 

File Information: English Language/ 8 Page / size: 299 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : لودمیلا ملاکووا

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 8 صفحه / حجم : KB 299

لینک دانلود

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید