Evaluating management training[taliem.ir]

Evaluating management training and development in a cross-cultural context A stakeholder approach

ABSTRACT

  Purpose – The purpose of this paper is to address the challenge in evaluating China’s overseas management training and development (MTD) in cross-cultural settings. It examines the evaluation practice of China’s overseas MTD interventions and explores a comprehensive approach to the MTD evaluation. Design/methodology/approach – This study collected both quantitative and qualitative data from 526 major  stakeholders involved in China’s overseas MTD. A mix method approach is used to explore the perspectives of different stakeholders. Findings – The respondents from different stakeholder groups perceived purposes of evaluation and problems conducting evaluation differently. The perceived evaluation criteria and approaches by individual group were also focused differently. The current evaluation system was based on segmented information collection and little joint effort was found in the MTD evaluation. The judgement on the value of China’s overseas MTD is culturally sensitive due to the diversity of stakeholders from different cultural backgrounds. A new framework is proposed to address the evaluation challenge. Research limitations/implications – This study is limited to evaluating China’s MTD between China and the UK. The  valuation framework is based on complex involvement of multiple stakeholders in an international setting. It may not be applicable to situations where only two parties are involved in training. Practical implications – The proposed stakeholder-based evaluation framework may be used for other skill-based training and development programs involving multiple stakeholders in the international arena. Originality/value – This paper contributes to the HRM evaluation literature by focusing on a unique evaluation setting and proposes a framework to evaluate a complex international MTD initiative by the Chinese Government.

INTRODUCTION

The transformation of China’s economy in the past decade has led to increased managerial responsibility and organisational autonomy that requires new skills for the increasing uncertainty and global competition (Wang et al., 2009; Warner, 1993, 2004). The role of managers has shifted from being bureaucratic administrators to strategic decision makers. Recent initiatives in management development (MD) has become a key facilitator to embrace the changes (Cooke, 2010; Sun and Wang, 2009; Wang and Wang, 2006; Cooke, 2005). There is a growing consensus and recognition by the Chinese policy makers that the competition in the post-WTO era relies on talent competitions (Hu, 2010). Developing managerial skills with international vision has therefore become a strategic goal for the government at all levels (Warner, 2004).

چکیده

هدف – هدف از این مقاله بررسی چالش در ارزیابی آموزش و توسعه مدیریت در خارج از چین (MTD) در محیط های فرهنگی است. این اقدامات ارزشیابی مداخلات MTD در خارج از کشور چین را مورد بررسی قرار می دهد و روش جامع برای ارزیابی MTD را مورد بررسی قرار می دهد. طراحی / روش شناسی / رویکرد – این مطالعه هر دو اطلاعات کمی و کیفی را از 526 سهام عمده عمده شرکت در MTD خارج از کشور چین جمع آوری کرد. رویکرد روش ترکیبی برای کشف دیدگاه های ذینفعان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یافته ها – پاسخ دهندگان از گروه های مختلف سهامداران اهداف ارزیابی و مشکلات ارزیابی ارزیابی متفاوت را درک کردند. معیارها و رویکردهای ارزیابی درک شده توسط گروه فردی نیز متفاوت بود. سیستم ارزیابی فعلی براساس جمع آوری اطلاعات تقسیم شده و تلاش کمی در مورد ارزیابی MTD صورت گرفته است. قضاوت در مورد ارزش MTD خارج از کشور چین به دلیل تنوع ذینفعان از زمینه های مختلف فرهنگی به لحاظ فرهنگی حساس است. یک چارچوب جدید برای رسیدگی به چالش ارزیابی پیشنهاد شده است. محدودیت های تحقیق / مفاهیم – این مطالعه محدود به ارزیابی MTD چینی بین چین و انگلستان است. چارچوب ارزیابی مبتنی بر دخالت پیچیده چندین ذینفع در یک محیط بین المللی است. این ممکن است به شرایطی باشد که تنها دو طرف در آموزش شرکت دارند. مفاهیم عملی – چارچوب ارزیابی مبتنی بر ذینفع ارائه شده ممکن است برای سایر برنامه های آموزشی مبتنی بر مهارت و برنامه های توسعه شامل چندین ذینفع در عرصه بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. اصالت / ارزش – این مقاله به ادبیات ارزیابی HRM کمک می کند با تمرکز بر یک تنظیم ارزیابی منحصر به فرد و پیشنهاد چارچوب برای ارزیابی ابتکار عمل بین المللی MTD بین المللی توسط دولت چین.

مقدمه

تحول اقتصاد چین در دهه گذشته منجر به افزایش مسئولیت های مدیریتی و استقلال سازمانی شده است که نیازمند مهارت های جدید برای عدم اطمینان و رقابت جهانی است (Wang et al.، 2009؛ Warner، 1993، 2004). نقش مدیران از مدیران بوروکراتیک به تصمیم گیرندگان استراتژیک منتقل شده است. ابتکارات اخیر در توسعه مدیریت (MD) تبدیل به یک تسهیل کننده اصلی برای پذیرش تغییرات شده است (کوک، 2010؛ سان و وانگ، 2009؛ وانگ و وانگ، 2006؛ کوک، 2005). همگانی و شناختی از طرف سیاست گذاران چینی وجود دارد که رقابت در دوران پس از WTO بر روی رقابت های استعداد متکی است (Hu، 2010). در نتیجه توسعه مهارت های مدیریتی با دید بین المللی به عنوان یک هدف استراتژیک برای دولت در تمام سطوح تبدیل شده است (وارنر، 2004).

Year: 2011

Publisher : ELSEVIER

By :  Sun Xiao, Catharine Ross, Jonathan Liu

File Information: English Language/ 25 Page / size: 215 KB

Download

سال : 1390

ناشر : ELSEVIER

کاری از : سان شیائو، کاتارین راس، جاناتان لیو

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 25 صفحه / حجم : KB 215

لینک دانلود

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید