Entrepreneurial SCM competence and performance of[taliem.ir]

Entrepreneurial SCM competence and performance of manufacturing SMEs

ABSTRACT

This study reviewed the literature and interviewed managers to discover the dimensions of a new construct called the entrepreneurial supply chain management competence of small and medium-sized enterprises. We measured entrepreneurial SCM competence in terms of five first-order constructs: innovation orientation, proactiveness orientation, risk-taking characteristics, relational capital, and coordination capability. We further proposed that this competence affects SMEs’ performance directly and indirectly via the firm’s SCM  strategies. A set of survey data collected from automotive OEM suppliers in five ASEAN countries was used to test the research model. Results show that the five constructs are important dimensions of entrepreneurial  SCM competence, and that they affect performance indirectly. Our findings provide valuable insights about the enablers of an SME’s SCM practices and their effects on firm performance.

INTRODUCTION

In this immensely competitive global environment, many firms resort to supply chain management (SCM) as a core strategic competence to gain competitive edge. The philosophy behind SCM stresses the seamless  integration of value-creating activities across organisational boundaries to bring products and services to  market. Although SCM exists in many different forms, depending on the levels of integration, individual  performance, and industries, its key objective invariably is to create an inter-organisational,  boundaryspanning strategy that enables both buyers and suppliers to integrate their activities to eliminate waste. Despite the positive influences of SCM on firm performance though, research has shown that  organisations that participate in the supply chain in the same market segment can experience dramatically different performance levels (Hsu et al. 2009). Unfortunately, there is a lack of research to explore the linkage between SCM competence and performance, especially among small and medium-sized enterprises (SMEs).  Hence, the fundamental question pertains to the intangible resources that firms can employ to engage  successfully in a supply chain. This question has motivated many influential theories on the genesis of SCM  behaviour, including the resource-based view, transaction cost economies, and social exchange theory. These theories focus primarily on large manufacturing firms; no theory pertains to the SCM behaviour of SMEs. This trend is understandable, because for much of the twentieth century, large manufacturing firms occupied the dominant share of the world economy.

چکیده

در این بررسی، ادبیات مورد بررسی قرار گرفت و مدیران مصاحبه ای را برای کشف ابعاد یک ساختار جدید به نام شایستگی مدیریت زنجیره تامین کارآفرینی شرکت های کوچک و متوسط ارزیابی کرد. ما شایستگی کارآفرینی SCM را در پنج ساختار اول اولویت سنجی قرار دادیم: جهت گیری نوآوری، جهت گیری فعال، ویژگی های ریسک پذیری، سرمایه ارتباطی و قابلیت هماهنگی. ما بیشتر پیشنهاد دادیم که این صلاحیت به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق استراتژیهای SCM شرکت تاثیر می گذارد. مجموعه ای از داده های نظرسنجی که از تامین کنندگان نصب شده خودرو در پنج کشور آسه آن جمع آوری شد، برای آزمایش مدل تحقیق استفاده شد. نتایج نشان می دهد که پنج ساختار ابعاد مهم صلاحیت کارآفرینی SCM است و به طور غیرمستقیم بر عملکرد تاثیر می گذارد. یافته های ما بینش های ارزشمندی را در مورد توانمند سازندگان اقدامات SCM SME و تاثیرات آنها بر عملکرد شرکت ارائه می دهد.

مقدمه

در این محیط بسیار رقابتی جهانی، بسیاری از شرکت ها به مدیریت زنجیره تامین (SCM) به عنوان یک شایستگی استراتژیک پایه برای بدست آوردن مزیت رقابتی دست می یابند. فلسفه پشت SCM بر ادغام یکپارچه فعالیت های ایجاد ارزش در مرزهای سازمان تاکید می کند تا محصولات و خدمات را به بازار عرضه کند. اگر چه SCM در بسیاری از اشکال مختلف وجود دارد، بسته به سطح ادغام، عملکرد فردی و صنایع، اهداف کلیدی آن همواره ایجاد یک استراتژی مرزی سازمانی میان سازمانی است که هر دو خریداران و تامین کنندگان را قادر می سازد تا فعالیت های خود را برای حذف زباله ها ادغام کنند. علیرغم تأثیرات مثبت SCM بر عملکرد شرکت، تحقیقات نشان داده است که سازمان هایی که در زنجیره عرضه در یک بخش از بازار شرکت می کنند، می توانند سطوح عملکرد متفاوت را تجربه کنند (Hsu et al.، 2009). متأسفانه کمبود تحقیق برای بررسی ارتباط بین مهارت و عملکرد SCM، به ویژه در میان شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) وجود دارد. از این رو، سوال اساسی مربوط به منابع نامشهود است که شرکت ها می توانند برای موفقیت در یک زنجیره تامین شرکت کنند. این سوال، بسیاری از نظریه های تاثیر گذار بر پیدایش رفتار SCM، از جمله دیدگاه مبتنی بر منابع، اقتصاد هزینه های معامله، و نظریه تبادل اجتماعی را تحریک کرده است. این نظریه ها در درجه اول بر روی شرکت های بزرگ تولید تمرکز می کنند؛ هیچ تئوری مربوط به رفتار SCM SME نیست. این روند قابل درک است، زیرا برای بسیاری از قرن بیستم، شرکت های بزرگ تولیدی بخش عمده ای از اقتصاد جهان را اشغال کردند.

Year: 2011

Publisher : International Journal of Production Research

By : Chin-Chun Hsu , Keah Choon Tan , Tritos Laosirihongthong  and G. Keong Leong

File Information: English Language/ 22 Page / size: 198 KB

Download

سال : 1390

ناشر : مجله بین المللی تحقیقات تولید

کاری از : چین چون هسو، کیاه چون تان، تریوت لاوسیری هونگتونگ و جی کیونگ لئونگ

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 22 صفحه / حجم : KB 198

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید