Processes and benefits of the application of information[taliem.ir]

Processes and benefits of the application of information technology in supply chain management: an analysis of the literature

ABSTRACT

The growth in the use and application of information technology (IT) in supply chain management (SCM) can be attributed to the performance improvements and value creation in organizations. In this sense, there has been a considerable evolution of scientific investigations into this integration over the past few years. This  paper seeks to review, in a comprehensive and updated manner, the available scientific literature on business processes benefiting from the application of IT in SCM between the years of 2009 and 2014. The study  identifies and analyzes the benefiting processes, and the benefits obtained in SCM. The paper concludes that there is a window of opportunity for advances in processes related to the production and development of  products or services.

INTRODUCTION

The growth in the use and application of information technology and systems (IT) in supply chain  management (SCM) can be attributed to performance improvements and value creation in organizations. Bandeira & Maçada (2008) emphasize that as a result of globalization, companies have started to concern  themselves with information technology and the supply chain in order to obtain planned cost reductions. IT  now supports the operations of companies, unites distant links of the supply chain and increasingly  interconnects companies with its customers (CARR, 2003). This study can be considered as comprehensive and up-to-date, since it takes into consideration and analyzes scientific articles published in the last five years to portray the most recent moment and the pursuit of  organizations to keep their technology parks  constantly up to date within the framework of supply chain management. This article identifies and analyzes the application of IT in SCM, gathering trends and gaps for future research. In this sense, the authors seek to answer the following questions: (i) which business processes benefit most from the adoption of IT?; and (ii)  what are the main benefits obtained by these applications?  According to the Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP, 2013), SCM encompasses the planning and management of all activities involved in the supply, acquisition, conversion, management and logistics, within and between companies, with the function of integrating the main business functions and processes through a cohesive and high- performance business model. For the Global Supply Chain Forum (GSCF), SCM means the integration of key business processes from the point of consumption until the point of origin, processes that are derived from products, services and information that add value for consumers and other stakeholders.

چکیده

رشد استفاده و کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در مدیریت زنجیره تامین (SCM) می تواند به بهبود عملکرد و ایجاد ارزش در سازمان ها نسبت داده شود. به این معنا، تحولات قابل توجهی در تحقیقات علمی در این ادغام طی چند سال گذشته وجود داشته است. این مقاله با هدف بررسی جامع و به روزآوری ادبیات علمی موجود در زمینه فرآیندهای کسب و کار که از کاربرد فناوری اطلاعات در SCM بین سال های 2009 تا 2014 استفاده می کنند، بررسی و تحلیل می کند. مزایای استفاده شده در SCM این مقاله نتیجه می گیرد که فرصتی برای پیشرفت در فرآیندهای تولید و توسعه محصولات یا خدمات وجود دارد.

مقدمه

رشد استفاده و کاربرد فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در مدیریت زنجیره تامین (SCM) می تواند به بهبود عملکرد و ایجاد ارزش در سازمان ها مربوط شود. باندیرا و مازاده (2008) تأکید می کنند که به عنوان یک نتیجه از جهانی شدن، شرکت ها به منظور دستیابی به کاهش هزینه های برنامه ریزی شده، خود را با فن آوری اطلاعات و زنجیره عرضه مرتبط می کنند. فناوری اطلاعات اکنون از عملیات شرکت ها حمایت می کند، پیوندهای دور از زنجیره تامین را متحد می کند و به طور فزاینده ای با مشتریان خود ارتباط می دهد (CARR، 2003). این مطالعه می تواند به عنوان جامع و به روز شده در نظر گرفته شود، زیرا به بررسی و تجزیه و تحلیل مقالات علمی منتشر شده در پنج سال گذشته برای نشان دادن آخرین لحظه و پیگیری سازمان ها برای حفظ پارک های فن آوری خود را به طور مداوم در روز چارچوب مدیریت زنجیره تامین. این مقاله شناسایی و تجزیه و تحلیل استفاده از فناوری اطلاعات در SCM، جمع آوری روند و شکاف برای تحقیقات آینده است. به این ترتیب، نویسندگان به دنبال پاسخ به سوالات زیر هستند: (1) کدام فرآیندهای کسب و کار بیشتر از تصویب فناوری اطلاعات سود می برند؟ و (2) مزایای اصلی این برنامه ها چیست؟ طبق نظر شورای کارکنان مدیریت زنجیره تامین (CSCMP، 2013) SCM شامل برنامه ریزی و مدیریت تمامی فعالیت های مربوط به عرضه، خرید، تبدیل، مدیریت و تدارکات در داخل و بین شرکت ها، با عملکرد ادغام تجارت اصلی توابع و فرایندها از طریق یک مدل کسب و کار یکپارچه و با کارایی بالا. برای انجمن جهانی زنجیره تامین (GSCF)، SCM به معنای ادغام فرایندهای کلیدی کسب و کار از نقطه مصرف تا نقطه مبدأ است، فرایندهایی که از محصولات، خدمات و اطلاعات حاصل می شود که ارزش برای مصرف کنندگان و سایر سهامداران را به ارمغان می آورد.

Year: 2015

Publisher : ELSEVIER

By : Alexandre Pinheiro de Barros , Celia Satiko Ishikiriyama , Rafael Cordeiro Peres ,Carlos Francisco Simões Gomes

File Information: English Language/ 8 Page / size: 279 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : الکساندر پینایرو د بارروس، سلیا ساتیکو ایشیاکریایتاما، رافائل کوردیرو پرز، کارلوس فرانسیسکو سیموئه گومز

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 8 صفحه / حجم : KB 559

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید