Imaging.Acute.Abdomen.in.Children.[taliem.ir]

Imaging Acute Abdomen in Children

ABSTRACT

Abdominal pain or symptoms related to the gastrointestinal, urinary or genital tract are common complaints and frequent reason for admission of children in the emergency department (ED) . Despite the relatively benign nature of the most common diseases treated in the paediatric ED, there are some clinical entities that can have adverse outcomes. How high is the index of suspicion among clinicians for such serious pathologies and how well aware are they of recent advances in their diagnosis and treatment? What are the clinical pitfalls to be avoided? One issue is to detect the child with a rare and potentially severe condition among all children with more common diagnoses in the ED. A second issue is the management of abdominal diseases in very young children, who often present with less specifc signs. A third issue is more and more often the admission of children soon after the onset of the frst symptoms. In this situation, the repetition of initially normal examinations could be necessary. The mechanisms of intra-abdominal diseases can be of vascular,  obstructive or infectious origin. The causes vary with the age of the child, although almost all causes can be seen at any age. For example, intussusception usually occurs in children 2 months to 2 years of age. When it is described (rarely) in older children, an underlying disease has to be searched.

 

INTRODUCTION

In this situation of abdominal emergency with uncertainty on the defnitive diagnosis, the importance of a team approach is crucial: nurses, emergency clinicians, radiologists, anaesthesiologists, surgeons, etc. The role of the radiologists within the team, particularly for acutely ill appearing children, is a key factor for the success of a good management. Several generic skills are expected of all health professionals involved with the care of sick children . These are: 1. To recognise the critically sick or injured child; 2. To initiate appropriate initial treatment; 3. To work as part of a team for a rapid and appropriate management; 4. To know how to challenge oneself and maintain/enhance skills; 5. To be aware of issues/pitfalls around some uncommon presentations; 6. To verify and continuously ensure children safety; 7. To communicate effectively with children and parents/carers.

 

چکیده

درد شکمی یا علائم مربوط به دستگاه گوارش، ادرار یا دستگاه تناسلی شکایات رایج و دلایل فراوانی برای پذیرش کودکان در بخش اورژانس است. علیرغم ماهیت نسبتا خوش خیم شایع ترین بیماری های درمان شده در ED کودکان، برخی از واحدهای بالینی وجود دارند که می توانند پیامدهای نامطلوب داشته باشند. چقدر بالا بودن شاخص سوء ظن در میان پزشکان برای چنین آسیب های جدی است و آگاه بودن از پیشرفت های اخیر در تشخیص و درمان آنها چیست؟ مشکلات احتمالی بالینی چه باید اجتناب شود؟ یک مسئله این است که کودک را با یک بیماری نادر و بالقوه شدید در میان همه کودکان تشخیص داده شود. موضوع دوم مدیریت بیماری های شکمی در کودکان بسیار جوان است که اغلب با علائم خاص مشخص می شوند. مسئله سوم، اغلب پس از زایمان پس از شروع علائم و نشانه ها، پذیرش کودکان است. در این وضعیت، تکرار آزمون های اولیه طبیعی می تواند ضروری باشد. مکانیزم های بیماری های داخل شکمی می تواند منشا عروقی، انسدادی و عفونی باشد. علل با سن فرزند متفاوت است، اگر چه تقریبا تمام علل در هر سنی دیده می شود. به عنوان مثال، ابتلا به اینفوگرافی معمولا در کودکان 2 تا 2 ساله رخ می دهد. وقتی که در کودکان بزرگتر (به ندرت) توصیف می شود، یک بیماری زمینه ای باید جستجو شود.

 

مقدمه

در این وضعیت اضطراب شکم با عدم اطمینان در تشخیص زودهنگام، اهمیت یک رویکرد تیمی بسیار مهم است: پرستاران، پزشکان اورژانس، رادیولوژیست ها، متخصص های بیهوشی، جراحان و غیره. نقش رادیولوژیست ها در داخل تیم، به ویژه برای کودکان مبتلا به بیماری های شدید ، یک عامل کلیدی برای موفقیت یک مدیریت خوب است. از همه متخصصان بهداشتی درگیر مراقبت از کودکان بیمار انتظار می رود که مهارت های کلی عمومی وجود داشته باشد. این موارد عبارتند از: 1. شناسایی کودک منتقد و بیمار؛ 2. برای شروع درمان اولیه مناسب؛ 3. به عنوان بخشی از یک تیم برای مدیریت سریع و مناسب کار کنید. 4. بدانید چطور خودتان را به چالش بکشید و مهارت های خود را حفظ کنید. 5. برای آگاهی از مسائل / مشکلات در مورد برخی از سخنرانی های غیر معمول؛ 6. برای تأیید و پیگیری اطمینان از ایمنی کودکان؛ 7. برای برقراری ارتباط موثر با کودکان و والدین / مراقبین.

 

 

Year: 2016

Publisher: SPRINGER

By : Fred E. Avni · Philippe Petit

File Information: English Language/ 370 Page / size: 20.81 MB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : فرد ا. Avni · فیلیپ پتی

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 370 صفحه / حجم : MB 20.81

لینک دانلود

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید