Towards a Practical Accounting Approach for Heritage.[taliem.ir]

Towards a Practical Accounting Approach for Heritage Assets: An Alternative Reporting Model for the NPM Practices

ABSTRACT

In the last 25 years, financial reporting of Heritage Assets has become a highly problematic issue for the public sector entities holding those assets. Based on the New Public Management (NPM) practices, these entities are required to report to stakeholders on a model disclosing the economic values for all assets under their  control. Whilst there exists an extensive prior literature focused on how heritage assets might be accounted for and whether the heritage assets are sufficiently different to merit different treatment, there is little that addresses the reporting of Heritage Assets from an alternative, financial and non-financial perspective. The methodology used in the paper is critical analysis of relevant literature, including the promulgations of  accounting standard-setting agencies andrelated organizations. The paper critically analyzes the doctrines and ideologies of the NPM model, challenging its assumptions that private sector financial reporting requirements based on GAAP are appropriate to account for heritage assets. Instead, the paper proposes APractical Reporting Model based on an alternative metric for the recognition and measurement of the heritage assets, centered on a framework that suggests a set of broad stakeholder-driven social, legal and cultural, rather than only economic values for reporting the Heritage Assets. The proposed practical  ccounting approach for heritage assets has been based on two sub-approaches: 1- AssetsLiabilities Matching Approach: Capitalize if the information on cost or value of heritage assets is available and heritage assets can be disposed, and hence they can be used to match the liabilities (Unrestricted Heritage Assets). According to this approach, heritage assets should be included in the statement of financial position and their revenues and costs should be included in the statement of financial performance.

INTRODUCTION

  Over the 1980s, there was a move in many developed countries (e.g., OECD countries) towards an administrative revolution. This revolution is characterized by managerial freedom, market-driven competition,
businesslike service delivery, value-for- money, resultbased performance, client orientation, and a pro-market culture. These aspects of the administrative revolution have been described collectively as New Public Management (NPM) (Hood, 1991 and 2005; Haque, 2002 ; Ball and Grubnic, 2008; Kearny and Hays, 1998; Kickert, 1997; Kelly, 1998).

چکیده

در 25 سال گذشته، گزارش مالی دارایی های Heritage به یک موضوع بسیار مشکل ساز برای نهادهای دولتی که دارایی های آنها را دارند، تبدیل شده است. بر اساس شیوه های مدیریت عمومی جدید (NPM)، این اشخاص مجبور به گزارش دهی به ذینفعان در قالب مدل افشای ارزش های اقتصادی برای تمام دارایی های تحت کنترل آنها هستند. در حالی که ادبیات گسترده ای وجود دارد که متمرکز بر اینکه چگونه دارایی های میراثی ممکن است به حساب آید و اینکه آیا دارایی های میراثی به اندازه کافی متفاوت هستند تا رفتارهای متفاوت را مورد توجه قرار دهند، کمی مورد توجه قرار دادن گزارش های دارایی های میراثی از دیدگاه جایگزین، مالی و غیر مالی است. روش شناسی مورد استفاده در این مقاله، تجزیه و تحلیل بحرانی ادبیات مربوطه، از جمله اعلامیه های سازمان حسابرسی استاندارد و سازمان های وابسته است. این مقاله به طور انتقادی از دکترین و ایدئولوژی های مدل NPM را تحلیل می کند و به این نتیجه می رساند که الزامات گزارشگری مالی بخش خصوصی مبتنی بر GAAP برای حساب دارایی های میراث مناسب است. در عوض، مقاله ارائه مدل گزارشگری عملی و مبتنی بر معیار جایگزین برای تشخیص و اندازه گیری دارایی های میراثی را بر اساس یک چارچوب ارائه می دهد که مجموعه ای از مقادیر اجتماعی، حقوقی و فرهنگی را بر اساس ذینفعان گسترده ارائه می دهد، دارایی های Heritage رویکرد حسابداری عملی پیشنهاد شده برای دارایی های میراث بر اساس دو زیر رویکرد است: 1- روش AssetsLaging Matching: سرمایه گذاری اگر اطلاعات مربوط به هزینه یا ارزش دارایی های میراث در دسترس باشد و دارایی های میراث را می توان گذاشت و از این رو آنها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند تعهدات (دارایی های نامحدود دارایی) را مطابقت می دهد. با توجه به این رویکرد، دارایی های میراث باید در بیانیه ای از وضعیت مالی گنجانده شود و درآمد و هزینه های آنها باید در بیانیه ای از عملکرد مالی گنجانده شود.

مقدمه

در طول دهه 1980، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته (به عنوان مثال، کشورهای OECD) حرکت به سمت یک انقلاب اداری حرکت کرد. این انقلاب توسط آزادی مديريت، رقابت بر سر راه بازار مشخص می شود ارائه خدمات کسب و کار، ارزش گذاری برای پول، عملکرد نتیجه نتیجه، جهت گیری مشتری، و یک فرهنگ طرفدار بازار است. این جنبه های انقلاب اداری به طور کلی به عنوان مدیریت عمومی جدید (NPM) (Hood، 1991 و 2005؛ Haque، 2002؛ Ball and Grubnic، 2008؛ Kearny and Hays، 1998؛ Kickert، 1997؛ Kelly، 1998) توصیف شده است.

Year: 2015

Publisher : Science and Education Publishing

By : Hassan A. G. Ouda

File Information: English Language/ 15 Page / size: 240 KB

Download

سال : 1394

ناشر : انتشارات علوم و آموزش و پرورش

کاری از : حسن ع. گ. اوودا

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 15 صفحه / حجم : KB 240

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید