Optimization of Manufacturing System through World Class Manufacturing[taliem.ir]

Optimization of Manufacturing System through World Class Manufacturing

ABSTRACT

Each company struggles with the same question: How can I provide – at the lowest possible costs and with an acceptable delivery time – products or services that add maximum value for my customers? Firms must develop strategic objectives which result in a competitive advantage in the market place. There are many different methods which address this problem: Lean (the value adding organization), Six Sigma (the perfect organization), TOC (the unlimited organization), TPM (the smooth organization), RCM (the reliable  organization) and QRM (the cellular organization). In addition, combinations of these methods exist, like Lean Six Sigma (value adding and perfect organization) and World Class (value adding and perfect and smooth organization). The aim of this work is to present establishments of the basic model of WCM for the logistics system in the automotive industry in order to improve the work standards. The result of this research was to develop principles on strategic objectives, performance measurement systems and performance  measurement system linkages for improved organizational coordination.

INTRODUCTION

  Global competition has caused fundamental changes in the competitive environment of manufacturing industries (Bruzzone and Longo, 2010). Most companies would like to find the formula for the ultimate productivity improvement  strategy. Thus, environment firms must be able to respond quickly to customer needs in order to regain their dominance as a major producer of high quality, price competitive goods (Black, 2002). Innovation is a necessary process for the continuous changes in order to contribute to the economic growth in the manufacturing industry, especially to compete in the global market (De Felice and Petrillo, 2013 a; Longo, 2011). In addition to innovation as a mode for continued growth and change, there are many other vehicles for growth in the manufacturing industry (Monsey, 2005).

چکیده

هر شرکت با همین سوال مبارزه می کند: چگونه می توانم – در کمترین هزینه های ممکن و با زمان تحویل قابل قبول – محصولات یا خدماتی که حداکثر ارزش را برای مشتریان من اضافه کنند؟ شرکت ها باید اهداف استراتژیک را که منجر به مزیت رقابتی در بازار می شوند، توسعه دهند. روش های مختلفی برای این مشکل وجود دارد: Lean (سازمان ارزش افزوده)، شش سیگما (سازمان کامل)، TOC (سازمان نامحدود)، TPM (سازمان صاف)، RCM (سازمان قابل اعتماد) و QRM ( سازمان سلولی) علاوه بر این، ترکیبی از این روش ها مانند Lean Six Sigma (اضافه کردن ارزش و سازمان کامل) و کلاس جهانی (افزودن ارزش و سازمان صحیح و صحیح) وجود دارد. هدف از این کار، معرفی موسسات مدل پایه WCM برای سیستم لجستیک در صنعت خودرو جهت بهبود استانداردهای کاری است. نتیجه این تحقیق توسعه اصول در مورد اهداف استراتژیک، سیستم های اندازه گیری عملکرد و پیوندهای سیستم های اندازه گیری عملکرد برای بهبود سازگاری سازمانی است.

مقدمه

رقابت جهانی باعث تغییرات اساسی در محیط رقابتی صنایع تولیدی شده است (Bruzzone and Longo، 2010). اکثر شرکت ها می خواهند فرمول برای استراتژی بهبود بهره وری نهایی را پیدا کنند. بنابراين، بنگاه هاي محيط زيست بايد بتوانند به سرعت به نيازهاي مشتري پاسخ دهند تا بتوانند خود را به عنوان يك توليد كننده عمده كالاهاي با كيفيت بالا، كالاهاي رقابتي به دست آورند (Black، 2002). نوآوری یک فرایند ضروری برای تغییرات مداوم است تا به رشد اقتصادی در صنعت تولید کمک کند، به ویژه برای رقابت در بازار جهانی (De Felice and Petrillo، 2013 a؛ Longo، 2011). علاوه بر نوآوری به عنوان یک حالت برای ادامه رشد و تغییرات، بسیاری از وسایل نقلیه دیگر برای رشد در صنعت تولید وجود دارد (مونسی، 2005).

Year: 2015

Publisher : ELSEVIER

By : F. De Felice. A. Petrillo

File Information: English Language/ 6 Page / size: 1.17 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : F. De Felice. A. Petrillo

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 6 صفحه / حجم : KB 1.17

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید