Management perception[taliem.ir]

Management perception of introducing social networking sites as a knowledge management tool in higher education A case study

ABSTRACT

Purpose – The purpose of this paper is to present a study of the understanding and usage of social  networking sites (SNS) as a knowledge management (KM) tool in knowledge-intensive enterprises .Design/methodology/approach – In terms of research approach, the study has taken an interpretitivist framework, using a higher education (HE) institution as the case-study, which is characterised by the need to generate process, share and use knowledge on a daily basis in order to remain competitive. The case study was analysed using qualitative research methodology, composed of interviews and utilised narrative analysis as a means of data analysis, thus deriving a characterisation of understandings, perceptions and acceptance of SNS as a KM tool .Findings – The study provides evidence that even in HE, where it is generally acknowledged that there is a need to adequately capture, store, share and disseminate knowledge, as this can lead to greater innovation, creativity and productivity, participants were suspicious of the nature of the technology and the fact that it could intertwine their professional and social life. As a result, they were not prepared to invest the relatively high effort required in employing SNS as a KM tool as they also have difficulty in establishing the added value. Consequently, in order to employ SNS for KM purposes cultural ,behavioural and organisational issues need to be tackled before even considering technical issues. Originality/value – The paper provides an insight into KM and social networking in HE. This also highlights issue for international HE.

INTRODUCTION

The concept of knowledge management (KM) represents an increasingly important area of consideration particularly for public sector organisations such as higher education (HE) institutions which, as a service  provider, relies on the intellectual capital and the knowledge of its staff. Capturing, organising and sharing  organisational knowledge is imperative in order to maximise and fully exploit this intellectual asset. With the current external pressures of economic instability, changes in governmental policy and increased globalisation and commercialisation, the UK education sector at this time not only needs to be efficient and effective but also innovative and trend setting in order to remain competitive.

چکیده

هدف – هدف این مقاله ارائه یک مطالعه از درک و استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی (SNS) به عنوان یک ابزار مدیریت دانش (KM) در شرکت های دانش فشرده است. طراحی / روش / رویکرد – از لحاظ روش تحقیق، این مطالعه چارچوب تفسیری گرایانه را با استفاده از موسسه عالی آموزش عالی (HE) به عنوان مورد مطالعه مورد بررسی قرار داده است، که با نیاز به تولید فرایند، به اشتراک گذاشتن و استفاده از دانش در روزانه به منظور رقابت باقی می ماند. مطالعه موردی با استفاده از روشهای تحقیق کیفی، مصاحبه ها و تجزیه و تحلیل روایت ها به عنوان ابزار تحليل داده ها مورد استفاده قرار گرفت و بدین ترتیب مشخصه های درک، درک و پذیرش SNS را به عنوان یک ابزار KM مورد بررسی قرار داد. یافته ها – شواهد حاکی از آن است که حتی در HE، جایی که به طور کلی پذیرفته شده است که نیاز به ضبط، ذخیره، به اشتراک گذاری و انتشار دانش به طور مناسب، به این دلیل که این امر می تواند به نوآوری، خلاقیت و بهره وری بیشتر منجر شود، شرکت کنندگان متضرر ماهیت تکنولوژی و این واقعیت بودند که می توانستند زندگی حرفه ای و اجتماعی آنها را در هم آمیخته است. در نتیجه، آنها آماده نبود که تلاش نسبتا زیادی را برای استخدام SNS به عنوان یک ابزار KM سرمایه گذاری کنند، زیرا آنها نیز در ایجاد ارزش افزوده مشکل دارند. در نتیجه، به منظور استفاده از SNS برای اهداف KM، اهداف فرهنگی، رفتاری و سازمانی باید قبل از اینکه حتی با توجه به مسائل فنی مورد توجه قرار گیرند. اصالت / ارزش – مقاله بینش KM و شبکه های اجتماعی را در HE فراهم می کند. این موضوع موضوع را برای HE بین المللی نیز برجسته می کند.

مقدمه

مفهوم مدیریت دانش (KM)، یک مساله به طور فزاینده ای مهم در مورد سازمان های بخش دولتی مانند موسسات عالی (HE) است که به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، به سرمایه فکری و دانش کارکنان خود متکی است. گرفتن، سازماندهی و به اشتراک گذاری دانش سازمانی ضروری است تا به حداکثر رساندن و بهره برداری کامل از این سرمایه فکری. با فشارهای بیرونی فعلی بی ثباتی اقتصادی، تغییر سیاست های دولتی و افزایش جهانی شدن و تجاری سازی، بخش آموزش انگلستان در این زمان نه تنها نیاز به کارآمد و موثر دارد، بلکه باید نوآورانه و روند تنظیم جهت حفظ رقابت باشد.

Year: 2011

Publisher : ELSEVIER

By : Elaine Garcia, Fenio Annansingh and Ibrahim Elbeltagi

File Information: English Language/ 17 Page / size: 130 KB

Download

سال : 1390

ناشر : ELSEVIER

کاری از : الین گارسیا، فینیو انانسینگه و ابراهیم البلتاگی

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 17 صفحه / حجم : KB 130

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید