Environmental Disclosure and Financial.[taliem.ir]

Environmental Disclosure and Financial Characteristics of the Firm: The Case of Denmark

ABSTRACT

Drawing on the importance of social accounting for sustainable development, we study practices of  environmental disclosure on the websites of companies listed on the Copenhagen Stock Exchange. The first part of this paper produces and discusses descriptive evidence on environmental reporting practices by listed companies with respect to the content of disclosed information. We then undertake an explanatory task in order to identify the factors that determine environmental reporting for firms listed on the Copenhagen  Stock Exchange. Firm size, financial leverage, the market-to-book ratio, and profitability are significantly  associated with the breadth environmental disclosure.

INTRODUCTION

ENVIRONMENTAL RESOURCES ARE SCARCE. AS THEIR EMPLOYMENT AFFECTS SOCIAL WELFARE, THEIR EMPLOYMENT NEEDS to be accounted for (Martin-Ortega risks, and performance because the dissemination of information is part of the managerial decision-making process; the outcome of this decision-making  process is more likely to be accepted by affected stakeholders et al., 2011). Companies need to disclose their environmental targets, if they have been included in this process through communication of information relevant to their interests (Solomon and Lewis, 2002). Moreover, the dissemination of environmental information reduces perceived uncertainty by providers of capital; capital can then be accessed at lower  required rates of return (Cowton and Thompson, 2000; Plumlee et al., 2010). Dissemination of  environmental information is a process of communication that aims at shaping the stakeholdersviews and expectations of the companys environmental responsibility (Gray et al., 2010). In this analysis, we see that an index of environmental disclosure, focusing on aspects that are quantifiable and relevant to stakeholders, can be a principal apparatus in the assessment of corporate communication. By measuring environmental disclosure in companies with diverse financial structure, size, and performance, this paper aims at identifying disclosure  practices and their cross-sectional variations across diverse corporate organizations. While information on environmental elements of corporate identity can be disseminated through a variety of media, we focus on corporate websites. Our investigation on the extent and the financial determinants of  environmental disclosure is focused on corporate websites for two main reasons. The first is that  environmental reporting on the  Internet is a fundamental technology for organizational self-representation and the pursuit of corporate legitimacy (Cho and Roberts, 2010).

چکیده

با توجه به اهمیت حسابداری اجتماعی برای توسعه پایدار، ما روش های افشای زیست محیطی را در وب سایت های شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار کپنهاگ مطالعه می کنیم. بخش اول این مقاله، شواهد توصیفی در مورد شیوه های گزارشگری زیست محیطی شرکت های فهرست شده را با توجه به محتوای اطلاعات افشا شده تولید و مورد بحث قرار می دهد. سپس ما یک وظیفه توضیحی را برای شناسایی عوامل تعیین گزارش زیست محیطی شرکت های ذکر شده در بورس اوراق بهادار کپنهاگ انجام می دهیم. اندازه شرکت، اهرم مالی، نسبت بازار به کتاب و سودآوری به طور قابل توجهی با گستردگی افشای محیط زیست ارتباط دارد.

مقدمه

منابع زیست محیطی هستند. همانطور که مشاغل آنها بر سلامت اجتماعی تاثیر می گذارد، مشاغل آنها نیاز به توجه دارند (خطرات مارتین اورتگا و عملکرد، زیرا انتشار اطلاعات، بخشی از فرایند تصمیم گیری مدیریت است؛ نتیجه این فرایند تصمیم گیری بیشتر احتمال دارد پذیرفته شده توسط ذینفعان تحت تاثیر قرار گرفته و دیگران، 2011). شرکت ها باید اهداف زیست محیطی خود را افشا کنند، اگر در جریان این فرایند از طریق انتقال اطلاعات مربوط به منافع آنها گنجانده شده باشد (سلیمان و لوئیس، 2002). علاوه بر این، انتشار اطلاعات زیست محیطی باعث کاهش عدم اطمینان درک شده توسط ارائه دهندگان سرمایه می شود. سپس سرمایه می تواند در نرخ بازده مورد نیاز بازده (Cowton and Thompson، 2000؛ Plumlee et al.، 2010) قابل دسترسی باشد. انتشار اطلاعات محیط زیستی فرآیند ارتباطی است که هدف آن شکل دادن دیدگاه و انتظارات ذینفعان از مسئولیت زیست محیطی شرکت است (Gray et al.، 2010). در این تحلیل، ما می بینیم که یک شاخص افشای زیست محیطی، با توجه به جنبه هایی که قابل اندازه گیری و مربوط به ذینفعان هستند، می تواند یک ابزار اصلی در ارزیابی ارتباطات شرکتی باشد. با اندازه گیری افشای محیط زیست در شرکت های با ساختار، اندازه و عملکرد مالی متنوع، این مقاله با هدف شناسایی اقدامات افشا و تغییرات مقطعی آنها در بین سازمان های مختلف شرکت های مختلف است. در حالی که اطلاعات مربوط به عناصر محیطی هویت سازمانی را می توان از طیف وسیعی از رسانه ها پخش کرد، ما در وب سایت های شرکتی تمرکز می کنیم. تحقیقات ما در مورد میزان و عوامل مالی افشای زیست محیطی به دو دلیل اصلی بر روی وب سایت های شرکتی متمرکز است. اولا گزارشگری زیست محیطی در اینترنت یک تکنولوژی اساسی برای خودپنداری سازمانی و پیگیری مشروعیت شرکت است (Cho and Roberts، 2010).

Year: 2015

Publisher: ELSEVIER

By :  Andreas Andrikopoulos and Nikoleta Kriklani

File Information: English Language/ 10 Page / size: 124 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : آندریاس آندریکوپولوس و نیکولتا کریکلانی

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 10 صفحه / حجم : KB 124

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید