E-business as a new trend in the economy.[taliem.ir]

E-business as a new trend in the economy

ABSTRACT

The modern economy is based not only on capital and human resources, but above all on information that enterprises possess. The right information at the right time may determine the development and strong competitive position of an enterprise on the market, whereas lack of such information may even lead to its failure. A properly developed e-business strategy and tools that are well suited for the specificity of this type of business and appropriately used have a positive impact on an enterprise’s success. The aim of the paper is to indicate the existing, modern tools used in e-business in the aspect of increasing the coverage and sales of the different products and services, with special reference to recognition of a specific brand. The authors  attempt to present business model solutions of a selected service offered by an e-business which is a Polish leader in e-shop software, as well as resources of good practices defining how to act to provide services in an optimal way using IT communication.

INTRODUCTION

The term e-business signifies a business management method using IT communication, mainly Internet applications. E-business refers, among other things, to sending documents, exchanging data between a  producer, distributor and trade partner, winning new customers, conquering markets, and holding  teleconferences. E-business comprises1:  x e-commerce, x e-enterprise, x e-economy, x e-society, e-government, x e-banking, x e-learning Currently, the term e-business may be used in a number of  contexts. First: e-business may constitute an element of an enterprise management strategy consisting in the use of solutions designed to increase an enterprise’s competitiveness2. In such a case, companies may conduct part of their activity on-line, or use technology to improve internal or external information exchange. Second: e-business is a model of an enterprise that operates mainly on the Internet, limiting to minimum its “physical” presence on the market or traditional customer service3. Broadband network is regarded as the basic infrastructure of the modern knowledge-based economy, therefore it should be at the centre of attention of all countries that want to compete on the global market4.

چکیده

اقتصاد مدرن نه تنها بر سرمایه و منابع انسانی بلکه بر اساس اطلاعاتی است که شرکت ها دارند. اطلاعات مناسب در زمان مناسب می تواند توسعه و موقعیت رقابتی قوی یک شرکت را در بازار تعیین کند، در حالی که عدم وجود چنین اطلاعاتی حتی ممکن است به شکست آن منجر شود. استراتژی و ابزارهایی که به طور صحیح توسعه یافته در زمینه تجارت الکترونیک به خوبی برای این نوع کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند و به طور مناسب استفاده می شوند، تاثیر مثبتی بر موفقیت شرکت دارند. هدف مقاله این است که ابزارهای موجود، مدرن مورد استفاده در کسب و کار الکترونیکی را در زمینه افزایش پوشش و فروش محصولات و خدمات مختلف، با اشاره ویژه به شناخت یک نام تجاری مشخص، مشخص نماید. نویسندگان تلاش می کنند راه حل های مدل کسب و کار ارائه شده از سوی خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط یک تجارت الکترونیک را که رهبر لهستان در نرم افزار فروشگاه الکترونیکی است، و همچنین منابع از شیوه های خوب تعیین نحوه عمل ارائه خدمات به صورت بهینه با استفاده از ارتباطات IT .

مقدمه

اصطلاح تجارت الکترونیک، یک روش مدیریت کسب و کار را با استفاده از ارتباطات IT، به ویژه برنامه های کاربردی اینترنتی، نشان می دهد. تجارت الكترونيك، از جمله ديگر موارد، ارسال مدارك، تبادل داده ها بين يك توليد كننده، توزيع كننده و شریک تجاری، برنده شدن مشتريان جديد، تسخير بازار و برگزاری كنفرانس های تلويزيونی است. تجارت الکترونیک شامل: تجارت الکترونیک، تجارت الکترونیک، تجارت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک، جامعه الکترونیک، دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک در حال حاضر، اصطلاح کسب و کار الکترونیکی ممکن است در تعدادی از زمینه ها. اول: کسب و کار الکترونیکی ممکن است یک عنصر از یک استراتژی مدیریت سازمانی باشد که شامل استفاده از راه حل هایی برای افزایش رقابت سازمانی است 2. در چنین مواردی، شرکت ها ممکن است بخشی از فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام دهند یا از فناوری برای بهبود تبادل اطلاعات داخلی یا خارجی استفاده کنند. دوم: کسب و کار الکترونیکی یک مدل از یک شرکت است که عمدتا در اینترنت عمل می کند، محدود کردن حداقل حضور “فیزیکی” آن در بازار یا خدمات مشتری سنتی 3. شبکه پهن باند به عنوان زیربنای اساسی اقتصاد مبتنی بر دانش مدرن محسوب می شود، بنابراین باید در مرکز توجه همه کشورها باشد که می خواهند در بازار جهانی رقابت کنند.

Year: 2015

Publisher: ELSEVIER

By : Anna Brzozowskaa Dagmara Bubel

File Information: English Language/ 10 Page / size: 435 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : Anna Brzozowskaa Dagmara Bubel

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 10 صفحه / حجم : KB 435

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید