Big Data[taliem.ir]

Big Data: The Management Revolution

ABSTRACT

There’s much wisdom in that saying, which has been attributed to both W. Edwards Deming and Peter Drucker, and it explains why the recent explosion of digital data is so important. Simply put, because of big data, managers can measure, and hence know, radically more about their businesses, and directly translate that knowledge into improved decision making and performance. Consider retailing. Booksellers in physical stores could always track which books sold and which did not. If they had a loyalty program, they could tie some of those purchases to individual customers. And that was about it. Once shopping moved online, though, the understanding of customers increased dramatically. Online retailers could track not only what customers bought, but also what else they looked at; how they navigated through the site; how much they were influenced by promotions, reviews, and page layouts; and similarities across individuals and groups. Before long, they developed algorithms to predict what books individual customers would like to read next—algorithms that performed better every time the customer responded to or ignored a recommendation. Traditional retailers simply couldn’t access this kind of information, let alone act on it in a timely manner. It’s no wonder that Amazon has put so many brick-and-mortar bookstores out of business.

INTRODUCTION

The familiarity of the Amazon story almost masks its power. We expect companies that were born digital to accomplish things that business executives could only dream of a generation ago. But in fact the use of big data has the potential to transform traditional businesses as well. It may offer them even greater  opportunities for competitive advantage (online businesses have always known that they were competing on how well they understood their data). As we’ll discuss in more detail, the big data of this revolution is far more powerful than  the analytics that were used in the past. We can measure and therefore manage more  precisely than ever before. We can make better predictions and smarter decisions. We can target more- effective interventions, and can do so in areas that so far have been dominated by gut and intuition rather than by data and rigor.

چکیده

در این گفتار، عقل بسیار زیادی وجود دارد که به W. Edwards Deming و Peter Drucker مربوط می شود و توضیح می دهد که چرا انفجار اطلاعات دیجیتال اخیر بسیار مهم است. به سادگی، به دلیل داده های بزرگ، مدیران می توانند اندازه گیری کنند و از این رو عمیق تر در مورد کسب و کار خود بفهمند و این دانش را به طور مستقیم به تصمیم گیری و عملکرد بهبود می بخشد. خرده فروشی را در نظر بگیرید. کتابفروشی ها در فروشگاه های فیزیکی همیشه می توانند کتاب هایی را که فروخته اند و نمی دانستند. اگر آنها یک برنامه وفاداری داشتند، می توانست برخی از این خرید ها را به مشتریان فرد متصل کند. و این در مورد آن بود. با این حال، هنگامی که خرید آنلاین شد، درک مشتریان به طور چشمگیری افزایش یافت. خرده فروشان آنلاین می توانند نه تنها مشتریان را خریداری کنند، بلکه همچنین آنچه را که آنها در نظر داشتند، می شناسند. چگونه آنها را از طریق سایت هدایت کردید چقدر از تبلیغات، بررسی ها و پوسته های صفحه استفاده می شود؛ و شباهت ها در میان افراد و گروه ها. پیش از این، آنها الگوریتمی را برای پیش بینی آنچه که مشتریان فردی مایل به خواندن الگوریتم های بعدی می کردند، انجام دادند که هر بار که مشتری به یک توصیه پاسخ داده یا نادیده گرفته، بهتر عمل کند. خرده فروشان سنتی به سادگی نمی توانند به این نوع اطلاعات دسترسی داشته باشند، بجز اینکه به موقع به آن عمل کنند. جای تعجب نیست که آمازون کتاب فروشی های آجر و ملات را از کار بیرون آورده است.

مقدمه

آشنایی با داستان آمازون تقریبا قدرت آن را مخفی می کند. ما انتظار داریم که شرکت هایی که دیجیتال متولد شده اند برای انجام کارهایی که مدیران اجرایی می توانند تنها یک نسل پیش از آن رویای خود را به انجام رسانند. اما در واقع استفاده از داده های بزرگ پتانسیل برای تبدیل کسب و کارهای سنتی را نیز دارد. ممکن است فرصت های بیشتری را برای مزیت رقابتی ارائه دهند (کسب و کارهای آنلاین همواره شناخته شده اند که رقابت می کنند که چگونه اطلاعات آنها را درک می کنند). همان طور که در مورد جزئیات بیشتر بحث خواهیم کرد، داده های بزرگ این انقلاب بسیار قدرتمند تر از تحلیل هایی است که در گذشته استفاده شده است. ما می توانیم اندازه گیری کنیم و بنابراین دقیق تر از هر زمان دیگری مدیریت کنیم. ما می توانیم پیش بینی های بهتر و تصمیمات دقیق تر انجام دهیم. ما می توانیم مداخلات مؤثرتری را هدف قرار دهیم، و می تواند در مناطقی که تا کنون توسط روده و شهود غلبه کرده اند، به جای داده ها و سختی ها، انجام شود.

Year: 2012

Publisher : 0

By : Andrew McAfee and Erik Brynjolfsson

File Information: English Language/ 9 Page / size: 2.01 KB

Download

سال : 1391

ناشر : 0

کاری از : اندرو مک آفی و اریک برین جلفسون

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 9 صفحه / حجم : KB 2.01

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید