ShekastNamhayeTejari.[taliem.ir]

شکست نام های تجاری

چکیده

احتمالا عامیانه ترین و دم دست ترین تعریف ممکن برای واژه «برند» این است: «نامي که مستقیما دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار ميگیرد.» اما قطعا اگر اندکي تامل کنید متوجه ميشوید که هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات هدف است. برند علاوه بر اینکه سهم بازار را زیر تسلط خود نگه دارد، برای
رشد کسب و کار هم راه هایي را مطرح ميکند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ ميکند و ارزش خود را نزد سهامداران مجموعه هم ارتقا ميبخشد. اینگونه است که جان میلیر و دیویدمور این تعریف را برای برند ارائه مي دهند: «برند نام یا نمادی است که سازمان آن را با هدف ارزش آفریني برای محصولات خود مورد استفاده قرار ميدهد». اما مسئله اینجا است که حالا «برند» صرفا یک نام یا نمادی نیست بلکه عناصر دیگری چون تجربه ها، شنیده ها، روایات و خاطره های ذهن افراد، ویژگي های خاص افراد مصرف کننده از آن و حتي موقعیت مکاني مراکز فروش یا ارایه محصولات و قیمت آنها هم در این مجموعه در هم تنیده شده و همه آنها با هم مفهوم «برند» را بوجود آورده اند.
  در مجموع یکي از بهترین تعریف های برند توسط گاردنر و لوی در سال 1955ارائه شده است: «برند عادی پیچیده است که دامنه  متنوعي از ایدهها و ویژگيها را در بر ميگیرد. برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و نیز معني و مفهوم لغوی خود)بلکه مهمتر از آن با استفاده از هر عاملي که در طول زمان با آن آمیخته اند و در جامعه به صورت هویتي شناخته شده و نمود یافته است، با مشتری سخن ميگوید.

مقدمه

هویت برند در تلاش برای برجسته نشان دادن محصولات نهفته نیست،بلکه این امر در قوت بخشیدن به اشتیاق عمومي در خصوص فهم کلي محصولات و کالاهای تولیدی معنا مي یابد. افزوده شدن عنصر انساني به محصولات در فرآیند ساخت برند، خیال خریداران قرن نوزدهم را از جهاتي راحت کرد.در یک برهه زماني،اعتماد بین خریدار و تولید کننده در چهره بشاش فروشندگان قوت مي گرفت و اکنون این اعتماد در خود برند نهفته است. ادراک سازی برند فرایندی بسیار حساس و آسیب پذیر است.همانطور که وجهه یک برند مي تواند از طریق شایعه پراکني های رسانه ای،اتفاقات جنجال آفرین یا هیاهوی گسترده در اینترنت خدشه دار گردد،مي توان از رهگذر خلق برندی پرصلابت و باهویت، بسیار سریع تر از قبل حرکت کرد.

ABSTRACT

Perhaps the most popular and most possible definition for the term “brand” is “the name directly used for the sale of goods or the use of services.” But, if you think a little, you will notice that the purpose of creating a brand is something Beyond selling goods or providing targeted services. Brand, in addition to keeping market share under its control, for Business growth also brings about ways to attract and retain skilled and talented employees, and boosts its value with stockholders. This is how John Miller and David Wood present the definition for the brand: “Brand is the name or symbol that the organization uses to create value for its products.” But the problem here is that now “brand” is not just a name or symbol, but other elements such as experiences, hearings, narratives, and memories of the minds of individuals, the specific characteristics of the consumers of it, and even the location of sales centers or the provision of products and Their price is also tied together in this collection, and they all created the concept of brand. In sum, one of the best brand definitions provided by Gardner and Levy in 1955 is: “A typical brand is a complex that embraces a wide range of ideas and features. Brand not only uses its own song (as well as its lexical meaning) but also, more importantly, using any factor that has merged over time and is recognized and displayed in the community by the customer, with the customer. Says

INTRODUCTION

Brand identity is not trying to highlight the revealing of latent products, but it makes sense to reinforce the general enthusiasm for a general understanding of the products and goods that produce. The addition of a human element to products in the process of building a brand has made it easier for buyers from the nineteenth century to come to a certain degree. At a time, the trust between the buyer and the manufacturer grew in the face of salespeople, and now this trust lies in the brand itself. Brand perception is a very sensitive and vulnerable process. As the brand’s reputation can be distorted by the media rumors, controversy or widespread mess on the Internet, it’s possible to create a brand-friendly brand, very fast Moved more than before.

Year: 2017

Source : www.Modiriran.ir

File Information: persian Language/ 59 Page / size: 601 KB

Download

سال : 1396

منبع :  www.Modiriran.ir

اطلاعات فایل : زبان فارسی / 59 صفحه / حجم : KB 601

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید