TamayozYaNabudi.[taliem.ir]

تمايز يا نابودي

چکیده

در عصر انفجار تنوع كالا و خدمات به سر ميبريم. همـه روزه زيـر بمبـاران پيـامهـاي تبليغـاتي بـراي محصولات و خدمات متعدد هستيم. نتيجه پژوهش نشان ميدهد كه يك مصرف كننده معمولي روزانه حدود ٣٠٠٠پيام بازرگاني دريافت ميكند. انتخاب از ميان اين گستردگي تنوع و تصميم گيـري در ميـان حجم وسيع تبليغات، رقابتي بسيار فشرده را به سازمانها ديكته ميكند. در بازار امرزو نه تنها شاهد رقابتي فشرده تر هستيم، بلكه رقابتها سختتر و زيركانه تر شده اند. قانون و موفقيت در اين بازار زيركي و هوشمندي مديران را ميطلبد. مديران هوشمند هر روز صبح، با اين سؤال و دغدغه فكري كار خـود را آغـاز مـيكننـد كـه “چـرا مشتري بايد از ميان اين همه گزينه،كالا يا خدمت سازمان ما را خريداري كند؟”در چنين شرايطي بهترين استراتژي، تمركز برروي نقاط قوت است. مديران هوشيار ميداننـد كـه رمز پيروزي در چنين بازاري، تمركز برروي تمايزهاست و لذا به شدت از افتادن در دام همه چيز براي همگان” پرهيز ميكنند و تلاش دارند تا وجوه تمايز خود را حفظ كرده و هر روز پررنگتر بسازند. جك تراوت، نويسنده كتاب تمايز يا نابودي كه به او لقب “پدر تمايز” داده اند، به مـديران هشـدار ميدهد كه »موتور بازارهاي رقابتي، حق انتخاب است«. گزينه هاي مناسـب متعـددي بـراي مشـتريان آماده شده و اگر مرتكب اشتباه شويد، برايتان گران تمام خواهد شد. رقبا كسب و كارتان را از چنگتان بيرون ميآورند و بازپسگيري آن خيلي آسان نيست. شركت هايي كه ايـن واقعيـت را درك نكننـد از بين ميروند. اين روزها وقتي قدم به داخل يك سـوپرماركت بـزرگ مـيگذاريـد، بـه دريـايي از انـواع گونـاگون محصولات خيره ميشويد. مشكل اين است كه از ميان اين انواع، كـدام را مـيبايسـت انتخـاب كنيـد. تفاوت عمدهاي كه اين روزها به وجود آمده اين است كه بازارهاي ملي، كه در آنها شركت هاي داخلي با هم رقابت ميكردند، به بازارهاي جهاني تبديل شده اند، كه در آنها هر كس بـا كسـب و كـار همـه اشخاص ديگر در همه جا به رقابت ميپردازد . ملتي در حال رشد، مثل چين را در نظر بگيريد. مصرفكنندگان چيني بعد از سالها خريد محصولات غذايي بدون نام تجاري، كه توسط سازمانهاي متعلق به دولت چين توليد ميشدند، اكنون مـيتواننـد هر بار كه به خريد ميروند از ميان مجموعه بزرگ و در حال افزايشي از محصولات داراي نـام تجـاري، كه توليد داخل آن كشور و يا وارداتي هستند، انتخاب كنند.

ABSTRACT

In the era of the explosion, we have a variety of goods and services. Every day we bombard advertisements for multiple products and services. The result of the research shows that a typical consumer receives about 3,000 commercial messages a day. Choosing from this wide variety of decision-making among the vast amount of advertisements dictates highly competing competition to organizations. In the market, not only do we see more competitive competition, but the competition is trickier and more subtle. The law and success in this market require cunning and intelligent managers. Smart managers begin their work with this question and concern every morning, “Why should a customer buy this product, product, or service from our organization?” In such a situation, the best strategy is to focus on strengths. Honest managers know that the winning token in such a market is to focus on differentials and thus “strongly avoid falling into the trap of everything for everyone” and try to maintain their distinctive features and make each day more bold. Jack Trautt, author of the distinction or destruction book dubbed him “Father of Discrimination,” warns managers that “the engine of competitive markets is a matter of choice.” A variety of options are available to your customers, and if you make a mistake, it will cost you a lot. Rivals take your business out of your reach and it’s not easy to retrieve it. Companies that do not understand this fact will be lost. These days, when you step into a large supermarket, you will look at a variety of different types of products. The problem is, which of these types, which should be selected. The major difference that has emerged these days is that national markets, in which domestic companies compete, have become global markets, in which everyone fights with the business of all other people everywhere. . Consider a growing nation, like China. Chinese consumers, after years of buying non-branded food produced by organizations owned by the Chinese government, can now buy every time they buy from a large and growing collection of branded products that are produced inside that country and Or are imported.

Year: 2071

Publisher :  fara

By : Jack Traut

File Information: persian Language/ 36 Page / size: 311 KB

Download

سال : 1382

ناشر :  فرا

کاری از : جك تراوت

اطلاعات فایل : زبان فارسی / 36 صفحه / حجم : KB 311

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید