The role of customer relational governance in environmental and[taliem.ir]

The role of customer relational governance in environmental and economic performance improvement through green supply chain management

ABSTRACT

The formal control from customers through contracts and monitoring requires companies to implement green supply chain management (GSCM) practices. The informal control of customer relational governance (CRG) in terms of trust and cooperation also plays a role but it is not clear how CRG affects companies in gaining environmental and economic performance through GSCM practices. To explore the role of CRG, this paper develops a conceptual model with four hypotheses to propose moderation and mediation effects of CRG on the relationships between two GSCM practices (green innovation and green purchasing) and environmental/economic performance. Based on 333 questionnaires collected from a typical export-oriented city in China, two CRG factors are identified, they are, relationship & trust, and cooperation & reciprocity.  Statistic results through hierarchical regression analysis demonstrate that both moderation and mediation effects exist. CRG partially mediates the effect of GSCM practices on environmental performance. However, relationship & trust can be detrimental for green innovation to bring environmental performance. If companies aim to improve economic performance through green purchasing, they should establish  relationship & trust with customers. Meanwhile, cooperation & reciprocity with customers is needed for companies to gain economic performance through green innovation. This paper contributes to extend the previous studies of formal control from customers to examine the role of CRG for GSCM association of  performance improvement. Statistic results identify effective governance mechanisms from the perspective of customer relations to achieve environmental and economic performance through GSCM practices.

INTRODUCTION

Green supply chain management (GSCM), which integrates environmental concerns into supply chains, has been widely implemented by companies to improve performance. Some studies showed that GSCM can bring both environmental and economic performance (Chiou et al., 2011). Many studies demonstrated that GSCM can bring environmental performance (Schrettle et al., 2014). For example, Simpson (2012) found that  GSCM can reduce waste production. Koh et al. (2012) showed that GSCM can help avoid the use of  hazardous substances such as those forbidden by the directive for Restriction of the Use of Certain  Hazardous Substances  in electrical and electronic equipment in the European Union. A few studies also showed that GSCM can bring economic performance. Kumar et al. (2012) demonstrated that GSCM is  necessary to gain profit for companies. Bose and Pal (2012) showed that the announcement of GSCM efforts can increase companies’ stock prices.

چکیده

کنترل رسمی از مشتریان از طریق قرارداد و نظارت، نیازمند شرکت ها برای اجرای مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM) است. کنترل غیر رسمی از مدیریت ارتباطات مشتری (CRG) از نظر اعتماد و همکاری نیز نقش مهمی ایفا می کند، اما مشخص نیست که چگونه CRG بر شرکت ها در به دست آوردن عملکرد محیطی و اقتصادی از طریق اقدامات GSCM تأثیر می گذارد. برای بررسی نقش CRG، این مقاله یک مدل مفهومی را با چهار فرضیه برای پیشنهاد معیار و اثرگذاری میانجیگری CRG بر روابط بین دو شیوه GSCM (نوآوری سبز و خرید سبز) و عملکرد اقتصادی / اقتصادی ارائه می دهد. بر اساس 333 پرسشنامه جمع آوری شده از یک شهر معمولی صادراتی در چین، دو عامل CRG شناسایی می شوند: روابط، اعتماد و همکاری و همکاری. نتایج آماری از طریق تجزیه و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی نشان می دهد که هر دو اثر تعدد و میانجی وجود دارد. CRG بخشی از فعالیت GSCM را بر عملکرد محیطی متمرکز می کند. با این حال، رابطه و اعتماد می تواند برای نوآوری سبز برای به دست آوردن عملکرد زیست محیطی مضر باشد. اگر شرکت ها قصد بهبود عملکرد اقتصادی را از طریق خرید سبز داشته باشند، باید ارتباط و اعتماد را با مشتریان برقرار کنند. در عین حال، همکاری و همکاری با مشتریان برای شرکت ها برای دستیابی به موفقیت اقتصادی از طریق نوآوری سبز ضروری است. این مقاله به گسترش مطالعات قبلی کنترل رسمی از مشتریان برای بررسی نقش CRG برای ارتباط GSCM بهبود عملکرد کمک می کند. نتایج آمارها مکانیسم های حکومتداری موثر را از دیدگاه روابط مشتری برای رسیدن به نتایج محیطی و اقتصادی با استفاده از روش های GSCM مشخص می کند.

مقدمه

مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM)، که نگرانی های زیست محیطی را در زنجیره های عرضه ادغام می کند، توسط شرکت ها برای بهبود عملکرد به طور گسترده ای اجرا شده است. برخی مطالعات نشان داد که GSCM می تواند عملکرد محیطی و اقتصادی را به ارمغان بیاورد (Chiou et al.، 2011). بسیاری از مطالعات نشان داد که GSCM می تواند عملکرد محیطی را به ارمغان بیاورد (Schrettle et al.، 2014). به عنوان مثال، سیمپسون (2012) دریافت که GSCM می تواند تولید زباله را کاهش دهد. Koh et al (2012) نشان داد که GSCM می تواند کمک به اجتناب از استفاده از مواد خطرناک مانند کسانی که ممنوعیت شده توسط دستورالعمل محدودیت استفاده از برخی مواد خطرناک در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در اتحادیه اروپا. چند مطالعه نیز نشان داد که GSCM می تواند عملکرد اقتصادی را به ارمغان بیاورد. کومار و همکاران (2012) نشان داد که GSCM برای کسب سود برای شرکت ها ضروری است. Bose and Pal (2012) نشان دادند که اعالن تلاش های GSCM می تواند قیمت سهام شرکت ها را افزایش دهد.

Year: 2016

Publisher :  ELSEVIER

By : Qinghua Zhu , Yunting Feng , Seok-Beom Choi

File Information: Persian Language/ 8 Page / size: 296 KB

Download

سال : 1395

ناشر : ELSEVIER

کاری از : چینگ هایا زو، یانتینگ فنگ، سیک بیوم چوی

اطلاعات فایل : زبان فارسی / 8 صفحه / حجم : KB 296

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید