Kindergarten teachers' experience of reporting child abuse in Taiwan Dancing[taliem.ir]

Kindergarten teachers’ experience of reporting child abuse in Taiwan: Dancing on the edge

ABSTRACT

To explore the experiences of Taiwan’s kindergarten teachers when suspecting child abuse. Method:  Grounded theory method was used to analyze data from a purposive sample of 20 Taiwanese kindergarten teachers recruited from three kindergartens in Taiwan. Four focus groups lasting between 6090 min were conducted. Data were audio-taped, transcribed verbatim, and analyzed using thematic analysis. Results: The model of dancing on the edgewas the substantive theory developed from this study. Four major  categorical themes emerged from the kindergarten teachers’ work with abused children and their families:  preserving relationships, avoiding harm, obligation, and maintaining balance. The dance between advocacy and risk is not easily choreographed and balanced. While attempted to avoid harm, teachers feel the pull of obligation and preserving relationships. Conclusions: Reporting child abuse is more than a legal requirement; it is a social process involving a dance between advocacy and personal safety. A critical analysis on the  dynamics and interaction between the child, mandated reporters, institutional system, community and  society is imperative.

INTRODUCTION

Identification and reporting of suspected child abuse cases are critical steps in helping abused children.  Mandatory reporting laws are in effect in Taiwan, the United States (US) and other countries in an attempt to exercise authority to protect children (The International Society for Prevention of Child Abuse & Neglect,  2007; US Department of Health & Human Service, 2007). The initial medicalization of child abuse was  extended to mandate that non-health care professionals also report child abuse. The goal is to detect  maltreatment before severe injuries occur (Webster, O’Toole, O’Toole, & Lucal, 2005). Reporting child abuse is a complicated issue. Mandated reporters have failed to report or made inconsistent reports for a variety of reasons including negative consequences for children, families, and themselves and fear the interruption of ongoing therapy (Alvarez, Kenny, Donohue, & Carpin, 2004; Kenny, 2002). As a result of the failure to report, a golden moment to intervene is missed; many children’s lives have been lost (King et al., 2006).

چکیده

برای کاستن از تجربیات معلمان مهد کودک تایوان هنگام مشکوک بودن سوء استفاده از کودکان. روش: روش نظری مبتنی بر آن، برای تجزیه و تحلیل داده ها از یک نمونه هدفمند 20 معلم مهد کودک تایوان که از سه مهد کودک در تایوان استخدام شده بود استفاده شد. چهار گروه تمرکز که بین 60 تا 90 دقیقه ادامه داشتند انجام شد. داده ها به صورت صوتی ضبط شده، متن رونویسی شده و با تجزیه و تحلیل موضوعی تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل شد. يافته ها: مدل «رقص در لبه»، نظريه اساسي ايجاد شده از اين مطالعه بود. چهار موضوع اصلی تدوین شده از کار معلمان مهد کودک با کودکان مورد آزار و شغل و خانواده های آنها به وجود آمده است: حفظ روابط، اجتناب از آسیب، تعهد و حفظ تعادل. رقص بین حامیان و ریسک ها به راحتی قابل تنظیم و متعادل نیست. در حالی که تلاش برای جلوگیری از آسیب، معلمان احساس تعهد و حفظ روابط را احساس می کنند. نتیجه گیری: گزارش سوء استفاده از کودک بیش از یک مورد قانونی است؛ این یک فرایند اجتماعی است که شامل رقص بین دفاع و امنیت شخصی است. تجزیه و تحلیل بحرانی در پویایی و تعامل بین کودک، خبرنگاران مجاز، نظام نهادی، جامعه و جامعه ضروری است.

مقدمه

شناسایی و گزارش موارد مشکوک به موارد سوء استفاده از کودک، گامی مهم در کمک به کودکان مورد آزار و شکنجه است. قوانین گزارش اجباری در تایوان، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها در تلاش برای استفاده از قدرت برای محافظت از کودکان است (انجمن بین المللی پیشگیری از سوء استفاده و نادیده گرفتن کودکان، 2007؛ وزارت بهداشت و انکشاف دهات، 2007 ) پزشکی اولیه از سوءاستفاده از کودک به منظور مجوز دادن به متخصصان غیر بهداشت و درمان گزارش شده است. هدف این است که بدرفتاری را قبل از آسیب های شدید شناسایی کنیم (Webster، O’Toole، O’Toole، & Lucal، 2005). گزارش سوء استفاده از کودکان یک مسئله پیچیده است. گزارشگران مجاز به دلیل دلایل متعددی از جمله پیامدهای منفی برای کودکان، خانواده ها و خودشان گزارش داده اند و گزارش های متداول را منتشر نکرده اند و از تداخل درمانی در حال انجام است (Alvarez، Kenny، Donohue & Carpin، 2004؛ Kenny، 2002). در نتیجه عدم گزارش، یک لحظه طلایی برای مداخله، از دست رفته است؛ بسیاری از کودکان از دست داده اند (King et al.، 2006).

Year: 2009

Publisher : ELSEVIER

By :  Jui-Ying Feng , Shu-Jung Chen , Nancy C. Wilk , Wan-Ping Yang , Susan Fetzer

File Information: English Language/ 5 Page / size: 168 KB

Download

سال : 1388

ناشر : ELSEVIER

کاری از :  جوی یینگ فنگ، شو یونگ چن، نانسی سی ویلک، وان پینگ یانگ، سوزان فتزر

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 5 صفحه / حجم : KB 168

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید