Reflections and interpretations on life in[taliem.ir]

Reflections and interpretations on life in academia: a mentee speaks

ABSTRACT

Using personal autobiographical data collected over the course of an academic year, this article reflects the experiences of a new teacher educator entering higher education. Emergent patterns are examined and  illuminated using the discourse of mentoring, and this discourse is, in turn, challenged, in part for the  imbalance in the voices recorded, and at times for its masculine nature. The notion of a mentee’s role being in any way passive is dismissed, and the relationship between mentor and mentee is examined for reciprocity and negotiation within a structured, supportive framework. Questions are posed regarding the benefits and costs to mentors, citing research that exposes how even the most successful women in academia may suffer negative emotions. In analysing one mentee’s journey through a year in academia, a struggle with a changing and contradictory selfimage is exposed. Having a sense of ownership in a learner-driven mentoring process is acknowledged, and some suggestions on the qualities of a successful mentee are offered. The  paradox of who mentors the mentors is also examined. The process of mentoring is viewed as an investment in staff and the constantly evolving institution.

INTRODUCTION

As I stand here, on that pinpoint of time between yesterday and tomorrow, I look back. What I remember is but a shadow of all I forget. Finding myself through stories of a fragmented past, I find myself empowered to move forward. (Inspired by a poem sent by Catherine Wilson to the editor, Feminism and autobiography: Cosslett, 2000)  This paper explores some of the influences that have supported one relatively successful  mentoring relationship within the field of education. This is a woman’s story—the first draft of which was told as a mentee at the end of her first year as a ‘new academic’, guided throughout that year by Heather (a  pseudonym used to respect her request for confidentiality). The story is told entirely on my own terms,  supported and inspired by my mentor, who was the first to suggest there was value in a reflection of this kind. I make no claim of typicality or generalizability, but seek to ‘explain the patterns that exist, certainly not to discover general laws of human behaviour’ .

چکیده

با استفاده از داده های شخصی شخصی خود که در طول یک سال تحصیلی جمع آوری شده است، این مقاله تجربیات یک معلم جدید معلم را که وارد آموزش عالی می شود، تجسم می کند. الگوهای موروثی، با استفاده از گفتمان مشاوره، مورد بررسی و روشن قرار می گیرند، و این گفتار به نوبه خود برای عدم تعادل در صداهای ضبط شده و گاه برای ماهیت مردانه به چالش کشیده شده است. مفهوم نقش مزدور به هیچ وجه منفعلانه محروم شده است و رابطه بین مربی و مربی برای معامله و مذاکره در یک چارچوب سازگار و حمایتی مورد بررسی قرار گرفته است. سؤالاتی در مورد مزایا و هزینه ها به مربیان مطرح می شود، با اشاره به پژوهش هایی که نشان می دهد که حتی زنان موفق ترین دانشگاه ممکن است احساسات منفی را تجربه کنند. در تجزیه و تحلیل سفر یک مسافر از طریق یک سال در دانشگاه، مبارزه با شخصیت پردازش در حال تغییر و متضاد در معرض است. داشتن یک حس مالکیت در یک فرایند مربیگری مبتنی بر یادگیرنده اذعان شده است، و برخی از پیشنهادات در مورد ویژگی های موفقیت آمیز ارائه شده است. پارادوکس که مربیان مربیان را نیز مدنظر قرار می دهد نیز مورد بررسی قرار می گیرد. فرآیند مشاوره به عنوان سرمایه گذاری در کارکنان و نهاد در حال توسعه در نظر گرفته می شود.

مقدمه

همانطور که در اینجا ایستاده ام، در آن نقطه دقیق بین دیروز و فردا، به عقب نگاه می کنم. آنچه که من به یاد دارم، تنها سایه ای است که من فراموش کرده ام. پیدا کردن خود را از طریق داستان های گذشته منفرد، من خودم توانایی حرکت به جلو. (با الهام از یک شعر ارسال شده از کاترین ویلسون به سردبیر، فمینیسم و ​​زندگینامه: کسلت، 2000). این مقاله برخی از تأثیرات را که از یک رابطه نسبتا موفقیت آمیز در زمینه آموزش و پرورش پشتیبانی می کند، بررسی می کند. این یک داستان زن است – اولین پیش نویس که در پایان سال اول خود به عنوان یک “آکادمیک جدید” گفته شد، که در آن سال توسط هدر هدایت شد (نام مستعار که به درخواست او برای محرمانه بودن احترام می گذارد) هدایت شده است. داستان به طور کامل بر اساس شرایط من است، پشتیبانی و الهام از مربی من، که اولین بار بود که نشان می دهد ارزش در بازتاب این نوع بود. من هیچ ادعایی از نوعی بودن و تعمیم پذیری ندارم، اما به دنبال “توضیح الگوهای موجود، قطعا نه برای کشف قوانین عمومی رفتار انسان” .

Year: 2005

Publisher : ROUTLEDGE

By :  Jo Barkham

File Information: English Language/ 15 Page / size: 79.51 KB

Download

سال : 1384

ناشر : ROUTLEDGE

کاری از : جو بارکام

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 15 صفحه / حجم : KB 79.51

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید