Corporate Political Connections, Agency Costs and Audit Quality[taliem.ir]

Corporate Political Connections, Agency Costs and Audit Quality

ABSTRACT

The effect of political connections on business organisations has received considerable research attention worldwide, consistent with an increase in politically connected executives and directors running listed  companies in both developed and emerging economies (see for example, Ding et al., 2015). Politically  connected executives and directors are typically perceived to be powerful because they can exploit a variety of advantages by using their links with politicians. They can also use their political power to strengthen their positions and influence firm outcomes. Prior studies examine the effect of political connections on firm value (Fisman, 2001), access to finances (Claessens et al., 2008), tax rates (Adhikari et al., 2006), cost of debt and equity capital (Bliss and Gul, 2012; Boubakri et al., 2012), and financial reporting quality (Chaney et al., 2011).

INTRODUCTION

The literature provides evidence of both the benefits and costs of political connections for firms. From the perspective of benefits, the resource dependency argument shows that political connections can serve as a resource for the firm. Consistent with this argument, previous studies find that political connections can help firms by relaxing tax regulations, enabling preferential corporate bailouts and/or improving financing  convenience (Faccio et al., 2006; Claessens et al., 2008; Bliss and Gul, 2012; Boubakri et al., 2012). In  contrast, critics argue that government policies and regulations often create uncertain environments and increase transaction costs for business organisations. Johnson and Mitton (2003) find that politically  connected firms tend to be less efficient. Similarly, other studies show that politically connected firms may devote  substantial resources to their rent seeking activities thereby eliminating the benefits arising from their political connections (Fan et al., 2007; Faccio, 2010). The country-level legal and institutional environments in which firms operate influence agency costs (Choy, Gul and Yao’s, 2011; Boubakri et al., 2012). In view of the contradictory findings of prior studies, this observation provides a basis for further empirical investigation of
the association between political connections and agency costs by developing hypotheses pertinent to the country context.

چکیده

تاثير روابط سياسي در سازمان هاي تجاري توجه زيادي در سطح جهاني به همراه دارد و با افزايش مديران و مديران مرتبط با مشارکت سياسي در اقتصادهاي توسعه يافته و نوظهور همراه است (به عنوان مثال، دينگ و همکاران، 2015). مدیران و مدیران مرتبط با سیاستمحور به طور معمول درک شده اند که قدرتمند هستند زیرا می توانند از مزایای مختلف با استفاده از ارتباطات خود با سیاستمداران بهره برداری کنند. آنها همچنین می توانند از قدرت سیاسی خود برای تقویت موقعیتشان و تأثیرات آنها استفاده کنند. مطالعات پیشین، تأثیر ارتباطات سیاسی بر ارزش شرکت (Fisman، 2001)، دسترسی به امور مالی (Claessens et al.، 2008)، نرخ مالیات (Adhikari و همکاران، 2006)، هزینه بدهی و سرمایه متعلق (Bliss and Gul ، 2012؛ Boubakri و همکاران، 2012)، و کیفیت گزارشگری مالی (Chaney et al.، 2011).

مقدمه

ادبیات شواهدی از مزایا و هزینه های ارتباطات سیاسی برای شرکت ها را نشان می دهد. از منظر مزایا، استدلال وابستگی منابع نشان می دهد که ارتباطات سیاسی می تواند به عنوان یک منبع برای شرکت خدمت کند. مطابق با این استدلال، مطالعات قبلی نشان می دهد که ارتباطات سیاسی می توانند با آرام کردن مقررات مالیاتی، کمک به شرکت های خصوصی ترجیحی و / یا بهبود تسهیلات مالی به شرکت ها کمک کنند (Faccio et al.، 2006؛ Claessens et al.، 2008؛ Bliss and Gul، 2012؛ Boubakri و همکاران، 2012). در مقابل، منتقدین معتقدند که سیاست ها و مقررات دولتی اغلب محیط های نامشخص ایجاد می کند و هزینه های معامله را برای سازمان های تجاری افزایش می دهد. جانسون و میتون (2003) دریافتند که شرکت های وابسته به سیاسی، کمتر کارآمد هستند. به همین ترتیب، مطالعات دیگر نشان می دهد که شرکت های وابسته به سیاست، می توانند منابع قابل توجهی را به فعالیت های جستجوی اجاره ای اختصاص دهند و بنابراین منافع ناشی از ارتباطات سیاسی آنها را از بین می برند (Fan et al.، 2007؛ Faccio، 2010). محیط های قانونی و سازمانی در سطح کشور که در آن شرکت ها هزینه های آژانس را تحت تاثیر قرار می دهد (Choy، Gul and Yao’s، 2011؛ ​​Boubakri et al.، 2012). با توجه به نتایج متناقض مطالعات پیشین، این مشاهدات پایه ای برای تحقیق تجربی بیشتری در مورد آن ارائه می دهد ارتباط بین ارتباطات سیاسی و هزینه های آژانس با ایجاد یک فرضیه مربوط به زمینه کشور است.

Year: 2016

Publisher : Emerald Group Publishing Limited

By : Arifur Khan

File Information: English Language/ 30 Page / size: 411 KB

Download

سال : 1395

ناشر : گروه انتشارات محدود زمرد

کاری از : آیرفوران خان

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 30 صفحه / حجم : KB 411

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید