Audit quality and Earnings Management in Quoted Nigerian Banks[taliem.ir]

Audit quality and Earnings Management in Quoted Nigerian Banks

ABSTRACT

The objective of the study is to find out the impact of audit quality on earnings management. The study used a sample of all eighteen banks quoted on the stock exchange as at December, 2010. Data was  gathered for the period 2005 to 2010. The cross-sectional year by year regression analysis was performed. Audit quality is measured by using audit fees and auditor change, and abnormal loan loss provision is used to measure earnings management. Though the result was mixed, however, based on the frequency of results for the period of the study, both audit fee and auditor change were positively related to abnormal loan loss provision. This suggests that high audit fee and change in auditor tenure will aggravate earnings  management. We recommend that auditor change should not be ceremonial but based on fact of  inefficiency and audit fee from each auditor client should be monitored to enforce the five per cent maximum from each client as suggested by Institute of Chartered Accountants code of ethics.

INTRODUCTION

Banks generally have the incentive to engage in earnings management. There are three  hypotheses that explain banks’ incentive to manage earnings (Diamond and Dybvig, 1983;  Morgan, 2002). These include the customer confidence hypothesis, the asset substitution  hypothesis, and the regulation hypothesis. The  customer confidence hypotheses explains  that banks manage earnings to gain customer confidence give  the challenge of illiquidity  that constantly confronts banks. The asset substitution hypothesis explains that because  banks engage in risky asset substitution behaviour, they engage in earnings management  to hide such risks. Finally, the regulation hypothesis state that banks engage in earnings  management to beat or meet regulations, which are rife in the banking sector.  Arguably banks in Nigeria occupy a very important position in the economy and in the  financial system in particular. Bank distresses in Nigeria are a recurring decimal.  Adewakun (2010) noted that the Central Bank of Nigeria (CBN) has identified poor  corporate governance and unethical practices as one of the major causes of distress in the  nation’s banking industry.  Unethical practices here include accounts manipulation.

چکیده

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت درآمد است. این مطالعه با استفاده از نمونه ای از تمام هجده بانک ها که در ماه دسامبر در بازار بورس نقل قول شده اند، داده شده است. داده ها برای دوره 2005 تا 2010 جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل رگرسیون سالانه به صورت مقطعی سال انجام شد. کیفیت حسابرسی با استفاده از حسابرسی و تغییر حسابرسان اندازه گیری می شود، و برای مدیریت درآمد استفاده از پیش بینی های غیرقانونی از دست دادن وام استفاده می شود. اگر چه نتیجه مخلوط شد، با این حال، بر اساس فرکانس نتایج برای دوره مطالعه، هر دو حسابرسی و تغییر حسابرس به طور مثبت با عدم وجود وام غیر طبیعی مرتبط بود. این نشان می دهد که هزینه حسابرسی بالا و تغییر در تصدی حسابرس، مدیریت سود را تشدید می کند. ما توصیه می کنیم که تغییر حسابرس نباید به صورت رسمی باشد، اما براساس واقعیت ناکارآمدی و هزینه حسابرسی از هر حسابرس، مشتری باید نظارت کند تا حداکثر پنج درصد از هر مشتری را که به وسیله موسسه اخلاق حسابداران مجاز توسط حسابداران پیشنهاد شده است، کنترل کند.

مقدمه

بانک ها به طور کلی مشوق شرکت در مدیریت درآمد هستند. سه فرضیه وجود دارد که انگیزه بانک برای مدیریت درآمد را توضیح می دهند (Diamond and Dybvig، 1983؛ Morgan، 2002). این شامل فرضیه اعتماد مشتری، فرضیه جایگزینی دارایی و فرضیه تنظیم است. فرضیه های اطمینان مشتری توضیح می دهد که بانک ها درآمد کسب می کنند تا اعتماد مشتری را به چالش ناپذیری تبدیل کنند که به طور مداوم با بانک ها مواجه می شود. فرضیه جایگزینی دارایی توضیح می دهد که به دلیل اینکه بانک ها در رفتار جایگزینی دارایی های خطرناک شرکت می کنند، آنها در مدیریت درآمد شرکت می کنند تا چنین خطراتی را پنهان کنند. در نهایت، فرضیه مقررات این است که بانک ها در مدیریت درآمد شرکت می کنند تا ضوابط یا مقررات را که در بخش بانکی دخیل هستند، رعایت کنند. مسلما بانک های نیجریه موقعیت بسیار مهمی در اقتصاد و به ویژه سیستم مالی دارند. نارضایتی بانک در نیجریه اندام مکانیکی است. Adewakun (2010) اشاره کرد که بانک مرکزی نیجریه (CBN) حاکمیت شرکتی ضعیف و شیوه های غیر اخلاقی را به عنوان یکی از علل اصلی ناراحتی در صنعت بانکی کشور شناسایی کرده است. شیوه های غیر اخلاقی در اینجا شامل دستکاری حساب ها می باشد.

Year: 2010

Publisher :  ELSEVIER

By : Sylvester ERIABIE, Eyesan Leslie DABOR

File Information: Persian Language/ 16 Page / size: 656 KB

Download

سال : 1389

ناشر : ELSEVIER

کاری از : سیلوستر اربیبی، ایزان لسلی داور

اطلاعات فایل : زبان فارسی / 16 صفحه / حجم : KB 656

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید