tasir roydadhaye mali-taliem-ir

تاثیر رویدادهای مالی بر معادله حسابداری

از مهمترین کارها در حسابداری ، شناسایی و اندازه گیری رویدادهای مالی موثر بر اجزای معادله حسابداری و عناصر آن است. حسابداران برای اینکه رویدادهای مالی مربوط به یک واحد اقتصاد را ثبت و سپس اطلاعات حسابداری را بطور مناسب گزارش کنند باید:

  1. رویدادهای مالی مربوط به واحد اقتصادی را شناسایی کنند.
  2. میزان تاثیر هر رویداد مالی را بر اجزای معادله حسابداری ارزیابی و اندازه گیری نمایند.

شناسایی و ارزیابی میزان تاثیر یک رویداد مالی بر اجزای معادله حسابداری اصطلاحا (تجزیه و تحلیل) نامیده می شود. معادله حسابداری مبنای اصلی تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی قرار می گیرد. معادله ی حسابداری علاوه بر اینکه در تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی اهمیت دارد در خلاصه کردن اطلاعات اقتصادی هم موثر است. گزارش های حسابداری که غالبا به صورت خلاصه و چکیده اطلاعات مالی یک واحد اقتصادی است بر پایه معادل حسابداری تنظیم می شوند. به عنوان مثال رویداد مالی زیر در در تعمیرگاه تلویزیون ماهر طی دو ماهه ابتدای سال 1379 انجام شده است:

  1. آقای ماهر در فروردین ماه سال 1379تصمیم به تاسیس تعمیرگاه تلویزیون گرفت.به این منظور ابتدا اقدام به دریافت پروانه کسب کرده ، سپس در15 فروردین در بانک سپه شعبه میدان انقلاب حساب جاری شماره 50010را به نام تعمیرگاه ماهر،افتتاح می کند و مبلغ30000000 ریال به عنوان سرمایه تعمیرگاه به آن واریز می نماید.

بیشتر بدانید..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید