When the Use of Positive Language.[taliem.ir]

When the Use of Positive Language Backfires: The Joint Effect of Tone, Readability, and Investor Sophistication on Earnings Judgments

ABSTRACT

Recent studies document that market participants react positively to the positive language sentiment or tone embedded in financial disclosures, and that investors’ reactions to negative news are more muted with poor disclosure readability. However, while language sentiment and readability co-occur in practice, their joint effects remain largely unexplored. In an experiment with MBA students as participants, we investigate how the effect of language sentiment varies with readability and investor sophistication level. We find that language sentiment influences investors’ judgments when readability is low,  but not when readability is high. Specifically, when readability is low, disclosures couched in positive language lead to higher earnings  judgments for less sophisticated investors, but lower earnings judgments for more sophisticated investors. These findings show that the main effects of readability and language sentiment documented in prior studies have boundary effects, and may reverse when both variables are jointly considered along with investor sophistication.

INTRODUCTION

Prior research shows that managers’ disclosures of firm performance vary in terms of language sentiment or tone, and that such variation in tone is positively associated with short-term market reaction (Davis, Piger, and Sedor [2012], Feldman et al. [2010], Huang, Teoh, and Zhang [2013]). However, because the tone in management disclosures can contain information content, it is unclear whether the positive reaction  observed in these studies is due to additional information content (e.g., Davis, Piger, and Sedor [2012]), or a language sentiment effect associated with the mere use of linguistic terms (e.g., positive vs. neutral words) to describe an identical hard number or quantitative disclosure (e.g., Huang, Teoh, and Zhang [2013]).Investigating whether a pure language sentiment effect exists is important because it suggests that language sentiment could then be used by managers to systematically influence investors’ judgments, holding information content constant . In this study, we investigate how the language sentiment effect is conditional on readability and investor sophistication. The two moderators— readability and investor sophistication— have not been examined in the language sentiment literature, but both are ubiquitous features in the  management disclosure environment. For instance, prior studies document systematic differences in the readability of management disclosures (Li [2008]) and that investors’ reactions to news content are more subdued with lower readability (Miller [2010], Rennekamp [2012], Tan, Wang, and Zhou [2012], You and Zhang [2009]).

چکیده

مطالعات اخیر نشان می دهد که شرکت کنندگان در بازار، مثبت به احساسات مثبت زبان و یا تن در تعریف افشای مالی، واکنش نشان می دهند، و واکنش سرمایه گذاران به خبرهای منفی با خواندن افشاگری ضعیف خشن است. با این حال، در حالی که احساسات و خوانایی زبان در عمل اتفاق می افتد، اثرات مشترک آنها عمدتا ناشناخته باقی می ماند. در یک آزمایش با دانشجویان MBA به عنوان شرکت کنندگان، ما بررسی می کنیم که چگونه تأثیر احساسات زبان با خوانایی و سطح پیچیدگی سرمایه گذار متفاوت است. ما متوجه می شویم که احساسات زبان در مورد قضاوت های سرمایه گذاران، زمانی که خوانایی کم است، اما نه زمانی که خوانایی بالا است، تاثیر می گذارد. به طور خاص، زمانی که خوانایی کم است، افشاگری در زبان مثبت منجر به قضاوت های بیشتر در مورد درآمد برای سرمایه گذاران پیچیده تر می شود، اما تصمیم گیری های سود کمتر برای سرمایه گذاران پیچیده تر. این یافته ها نشان می دهد که اثرات اصلی خواندن و احساسات زبان در مطالعات قبلی ثبت شده اثرات مرزی دارند و ممکن است با تغییر هر دو متغیر همراه با پیچیدگی سرمایه گذار معکوس شود.

مقدمه

تحقیقات پیشین نشان می دهد که افشای مدیران از عملکرد شرکت با توجه به احساسات و تمایلات زبان متفاوت است و این تغییرات در لحاظ مثبت با واکنش بازار کوتاه مدت (Davis، Piger و Sedor [2012]، Feldman و همکاران [ 2010]، هوانگ، تئو و ژانگ [2013]). با این حال، به دلیل تنوع در افشای مدیریت می تواند حاوی اطلاعات محتوا باشد، مشخص نیست که آیا واکنش مثبت در این مطالعات به دلیل محتوای اطلاعات اضافی (به عنوان مثال Davis، Piger و Sedor [2012]) یا تاثیر احساسات زبان مرتبط است با استفاده صرفا از اصطلاحات زبانی (به عنوان مثال مثبت در برابر کلمات خنثی) برای توصیف تعداد سختی یکسان یا افشای کمی (به عنوان مثال، هوانگ، تئو و ژانگ [2013]). 1 بررسی اینکه آیا تأثیر احساسات خالص زبان وجود دارد مهم است زیرا این امر نشان می دهد که احساسات زبان پس از آن می تواند توسط مدیران مورد استفاده قرار گیرد تا به طور سیستماتیک بر تصمیم گیری های سرمایه گذاران، ثابت نگه داشتن محتوای اطلاعاتی تاثیر گذار باشد. در این مطالعه، ما بررسی می کنیم که چگونه تأثیر احساسات زبان بر خوانایی و پیچیدگی سرمایه گذاران بستگی دارد. دو ناظر – readability و پیچیدگی سرمایه گذار – در ادبیات احساسات زبان مورد بررسی قرار نگرفته است، اما هر دو ویژگی های همه جا در محیط افشای مدیریت است. به عنوان مثال، مطالعات پیشین، مستند سازی تفاوت های سیستماتیک در قابلیت پذیرش افشای مدیریت (Li [2008]) و واکنش سرمایه گذاران به محتوای خبری را با خوانایی کمتر (میلر [2010]، رنهکام [2012]، تان، وانگ و ژو [2012]، تو و ژانگ [2009]).

Year: 2012

Publisher: ELSEVIER

By :  H U N – T O N G T A N , E L A I N E Y I N G W A N G , A N D B O Z H O U

File Information: English Language/ 30 Page / size: 314 KB

Download

سال : 1391

ناشر : ELSEVIER

کاری از : H U N – T O N G T A N , E L A I N E Y I N G W A N G , A N D B O Z H O U

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 30 صفحه / حجم : KB 314

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید