Corporate social responsibility performance.[taliem.irr]

Corporate social responsibility performance and information asymmetry

ABSTRACT

Using Corporate Social Responsibility (CSR) performance scores from KLD STAT, we investigate whether CSR performance affects information asymmetry. We find that both positive and negative CSR performance reduce information asymmetry. Moreover, we find that the influence of negative CSR performance is much stronger than that of positive CSR performance in reducing information asymmetry. We also investigate the effect of informed investors on the CSR performance-asymmetry relation. We find that the negative  association between CSR performance and bid-ask spread decreases for firms with a high level of institutional investors compared to those with a low level of institutional investors. This finding suggests that informed investors may exploit their CSR information advantage. Overall, our results suggest that CSR performance plays a positive role for investors by reducing information asymmetry and that regulatory action may be appropriate to mitigate the adverse selection problem faced by less-informed investors.

INTRODUCTION

Corporate Social Responsibility (‘‘CSR’’) appears to be gaining interest among regulators, academics, and market participants. Information about CSR performance is particularly important to investors. For example, professional managers in the US hold about $3.1 trillion assets identified as socially responsible investment  (SRI) portfolios as of 2010, suggesting that CSR performance has a direct  impact on investors’ wealth (Social Investment Forum, 2010). In addition, recent studies indicate that investors seek reliable information about CSR performance through public and/or private channels, and they actively utilize the information in their investment decisions (e.g., CICA, 2010; Cohen et al., 2011; Cruise, 2011). Despite the growing importance of information regarding firms’ CSR performance to investors, evidence on its role in investors’ assessments of firm value is scant. In particular, there is little evidence on whether information about CSR performance conveyed through third-party entities provides benefits to investors by reducing uncertainty. If CSR performance is relevant to investors’ decisions, are positive and negative CSR performance equally impactful? Furthermore, little is known about the potential different roles of more-informed and less-informed investors in the context of CSR performance. Addressing these questions is important because it enhances our understanding of how CSR performance affects investors’ asset allocation processes and provides  potentially useful insights regarding policy implications to regulators.

چکیده

با استفاده از نمره عملکرد اجتماعی مسئولیت اجتماعی (CSR) از آمار DLD، ما بررسی می کنیم که آیا عملکرد CSR بر عدم تقارن اطلاعات تاثیر می گذارد. ما دریافتیم که هر دو عملکرد مثبت و منفی CSR باعث کاهش نامتقارن اطلاعات می شود. علاوه بر این، می بینیم که تأثیر عملکرد CSR منفی بسیار قوی تر از عملکرد CSR مثبت در کاهش تقارن اطلاعات است. ما همچنین بررسی تاثیر سرمایه گذاران آگاه نسبت به رابطه عملکرد نامتقارن CSR را بررسی می کنیم. ما متوجه می شویم که ارتباط منفی بین عملکرد CSR و پیشنویس پیشنهاد برای شرکت هایی با سطح بالایی از سرمایه گذاران نهادی در مقایسه با افرادی با سطح پایین سرمایه گذاران نهادی کاهش می یابد. این یافته نشان می دهد که سرمایه گذاران آگاه می توانند از مزیت اطلاعات CSR خود بهره برداری کنند. به طور کلی، نتایج ما نشان می دهد که عملکرد CSR نقش مثبتی را برای سرمایه گذاران با کاهش تقارن اطلاعات ایفا می کند و اقدامات نظارتی ممکن است برای کاهش مشکل انتخاب انتخابی که سرمایه گذاران کمتر آگاه هستند، مناسب باشد.

مقدمه

مسئولیت اجتماعی شرکتی (‘CSR’ ‘) به نظر می رسد در میان تنظیم کننده ها، دانشگاهیان و شرکت کنندگان در بازار سودمند باشد. اطلاعات مربوط به عملکرد CSR برای سرمایه گذاران بسیار مهم است. به عنوان مثال، مدیران حرفه ای در ایالات متحده حدود سالیانه حدود 3/1 تریلیون دلار دارایی را به عنوان اوراق بهادار سرمایه گذاری اجتماعی (SRI) تعیین می کنند که نشان می دهد عملکرد CSR تأثیر مستقیم بر ثروت سرمایه گذاران دارد. علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاران به دنبال اطلاعات قابل اعتماد در مورد عملکرد CSR از طریق کانال های عمومی و / یا خصوصی هستند و آنها به طور فعال از اطلاعات در تصمیمات سرمایه گذاری خود استفاده می کنند (مانند CICA، 2010؛ Cohen et al.، 2011؛ ​​Cruise، 2011) . علیرغم اهمیت فزاینده اطلاعات در مورد عملکرد CSR شرکت ها به سرمایه گذاران، شواهدی از نقش آن در ارزیابی سرمایه گذاران از ارزش شرکت ها کم است. به طور خاص، شواهد کمی وجود دارد که آیا اطلاعات مربوط به عملکرد CSR از طریق نهاد های شخص ثالث، منافع سرمایه گذاران را با کاهش ناامنی فراهم می آورد. اگر عملکرد CSR مربوط به تصمیمات سرمایه گذاران باشد، عملکرد CSR مثبت و منفی به همان اندازه تاثیر گذار است؟ علاوه بر این، در مورد نقش های بالقوه مختلف سرمایه گذاران آگاه و کمتر آگاه در زمینه عملکرد CSR شناخته شده است. رفع این سوالات مهم است، زیرا درک ما در مورد چگونگی عملکرد CSR را بر روند سرمایه گذاری دارایی های سرمایه گذاران تأثیر می گذارد و بینش بالقوه مفید را در رابطه با خط مشی های سیاسی برای تنظیم کننده ها به وجود می آورد.

Year: 2012

Publisher: ELSEVIER

By : Triin Habicht , Jarno Habicht , Ewout van Ginneken

File Information: English Language/ 13 Page / size: 214 KB

Download

سال : 1391

ناشر : ELSEVIER

کاری از : تریین هبیچت، جارنو هبیچت، ایو وو گینکن

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 13 صفحه / حجم : KB 214

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید