Safeguarding corporate social[taliem.ir]

Safeguarding corporate social responsibility (CSR) in global supply chains: how codes of conduct are managed in buyer-supplier relationships

ABSTRACT

In the wake of globalization, companies are becoming increasingly aware of the social and environmental  aspects of international production. Companies of today not only have to be profitable, but they also have to be good corporate citizens. In response to the increasing societal pressure, many companies adopt the concept of corporate social responsibility (CSR) by introducing codes of conduct that are expected to  ensure socially responsible business practises throughout the chain—from supplier of raw materials to final  endusers. * However, there are several challenges to the management and control of codes of conduct in global supply chains. Active commitment is a precondition for the successful implementation of the codes, but the incentive to comply with the codes does not necessarily extend to all the actors in the chain.  Moreover, it is difficult to enforce codes of conduct in global supply chains, because the involved companies are separated geographically, economically, legally, culturally and politically. In consequence, introducing  codes of conduct in global supply chains raises a series of agency problems that may result in non- compliance. * Realizing that non-compliance can have severe consequences for the initiator (due to consumer sanctions, negative press, capital loss, government interventions, damaged brand etc.), the article analyses how the interests of the actors in the supply chain can be aligned with the terms of the codes. IKEA is used as a ‘best case’ example to illustrate how codes of conduct can be effectively managed in the supply chain.

INTRODUCTION

Doing the right thing in business is no longer just a matter of making profit. The ethics of business activities are becoming increasingly important, and more and more companies are evaluated on their ability to meet not only the customers’ needs but also the various needs of employees, NGOs, the local community  representatives and other interest groups. In response to this development, companies are increasingly  embracing the discourse of CSR, and a wide range of international organizations, business associations and standardisation organizations have recently introduced management standards, labelling schemes and reporting systems, which all address the social and environmental aspects of production (Utting, 2000, p.1; Kapstein, 2001, p. 114; Kolk and van Tulder, 2003, p. 267).

چکیده

در پی جهانی شدن، شرکت ها به طور فزاینده ای از جنبه های اجتماعی و زیست محیطی تولید بین المللی آگاه هستند. شرکت های امروز نه تنها باید سودآور باشند بلکه باید شهروندان سازمانی نیز باشند. در واکنش به افزایش فشار اجتماعی، بسیاری از شرکت ها، مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) را با معرفی قوانینی که انتظار می رود از شیوه های کسب و کار مناسب در سراسر زنجیره تأمین شود، از طریق تامین کننده مواد خام تا مشتریانی که نهایی هستند، اتخاذ کنند. * با این حال، چالش های متعددی برای مدیریت و کنترل کدهای رفتار در زنجیره های عرضه جهانی وجود دارد. تعهد فعال پیش شرطی برای اجرای موفقیت آمیز کدهای است، اما انگیزه برای پیروی از کدهای لزوما به همه بازیگران در زنجیره گسترش نمی دهد. علاوه بر این، اجرای قوانین رفتار در زنجیره های عرضه جهانی دشوار است، زیرا شرکت های درگیر از لحاظ جغرافیایی، اقتصادی، قانونی، فرهنگی و سیاسی از هم جدا هستند. در نتیجه، معرفی کدهای رفتار در زنجیره های عرضه جهانی باعث ایجاد یک سری مشکلات سازمان می شود که ممکن است منجر به عدم رعایت شود. * متوجه شده است که عدم انطباق می تواند عواقب شدید برای آغازگر (به علت تحریم های مصرف کننده، مطبوعات منفی، از دست دادن سرمایه، مداخلات دولت، نام تجاری آسیب دیده و غیره)، مقاله را تجزیه و تحلیل می کند که چگونه منافع بازیگران در زنجیره عرضه می تواند تراز شود با شرایط کدهای IKEA به عنوان مثال “بهترین مثال” برای نشان دادن نحوه رفتار کافی در مدیریت زنجیره تامین به کار گرفته می شود.

مقدمه

انجام درست کار در کسب و کار دیگر صرفا در زمینه سودآوری نیست. اخلاق فعالیت های کسب و کار به طور فزاینده ای اهمیت می یابد و شرکت های بیشتر و بیشتر بر توانایی آنها برای رفع نیازهای مشتریان، نیازهای مختلف کارکنان، سازمان های غیر دولتی، نمایندگان جامعه محلی و سایر گروه های ذینفع ارزیابی می شوند. در پاسخ به این توسعه، شرکت ها به طور فزاینده ای از گفتمان CSR را درگیر می کنند و طیف گسترده ای از سازمان های بین المللی، انجمن های تجاری و سازمان های استاندارد سازی اخیرا استانداردهای مدیریت، طرح های برچسب زنی و گزارش دهی را معرفی کرده اند که هر کدام به جنبه های اجتماعی و زیست محیطی تولید (Utting، 2000، p.1؛ Kapstein، 2001، ص 114؛ Kolk و ون Tulder، 2003، ص 267).

Year: 2007

Publisher :  InterScience

By : Esben Rahbek Pedersen , and Mette Andersen

File Information: English Language/ 13 Page / size: 172 KB

Download

سال : 1386

ناشر : InterScience

کاری از : اسبن رحبک پدرسن و مته آندرسن

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 13 صفحه / حجم : KB 172

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید