International Perspectives on Psychotherapy[taliem.ir]

International Perspectives on Psychotherapy

ABSTRACT

After returning from Wilhelm Wundt’s laboratory in Germany, Lightner Witmer introduced the term Clinical Psychology in an article published in The Psychological Clinic (Witmer, 1907). In this article, he explained: While the term ‘clinical’ has been borrowed from medicine, clinical psychology is not a medical psychology. I have borrowed the word ‘clinical’ from medicine, because it is the best term I can fnd to indicate the  character of the method which I deem necessary for this work (p. 251). Witmer, who later became one of the cofounders of the American Psychological Association, thought that the goal of clinical psychology should be similar to that of medicine to improve the human condition (Witmer, 1897). This notion signifcantly expanded the boundaries of the young discipline, which was primarily defned by experimental psychology to simply study the nature of psychological phenomena (McReynolds, 1997).

INTRODUCTION

Despite the early call for intervention and prevention of human suffering, training in clinical psychology  primarily focused on psychological assessments during the frst half of the twentieth century. The emphasis shifted more toward intervention after World War II, when there was a greater need for clinicians. However, psychoanalysis dominated the feld of psychotherapy during those early years. Furthermore, early editions of the Diagnostic and Statistical Manual were frmly rooted in psychoanalytic concepts with little to no empirical support. This changed with the publication of the DSM-III (APA, 1980) and especially the DSM-III-R (APA,  1987) when psychoanalysis began to lose its dominance on the psychiatric classifcation system. Moreover, behavior therapy became more prominent with work by Skinner (1969), Wolpe (1958), and many others  demonstrating the clear effcacy of applying theory-based behavioral principles toward modifying maladaptive behaviors. The focus on empirical evidence for treating mental disorders was further strengthened with the integration of cognitive ideas into what has become known as cognitive behavioral therapy (CBT; Beck,  1970). Since then, CBT evolved into a broad family of empirically supported treatments that share a mature set of principles and techniques frmly rooted in theoretical models and supported by empirical evidence (for an overview, see Hofmann, Asmundson, & Beck, 2013).

چکیده

پس از بازگشت از آزمایشگاه ویلهلم وانت در آلمان، لیندرین ویتمر، اصطلاح «روانشناسی بالینی» را در مقاله ای که در کلینیک روانشناسی منتشر شده است (Witmer، 1907) معرفی کرد. در این مقاله، او توضیح داد: در حالی که اصطلاح “بالینی” از پزشکی گرفته شده است، روانشناسی بالینی روانشناسی پزشکی نیست. من واژه “بالینی” را از دارو قرض گرفتم، زیرا این بهترین روش برای نشان دادن شخصیت روش است که برای این کار لازم است (ص 251). ویتمر، که بعدها یکی از مؤسسین انجمن روانشناسی آمریکا شد، تصور می کرد که هدف روانشناسی بالینی باید شبیه به پزشکی باشد تا شرایط انسان را بهبود بخشد (Witmer، 1897). این مفهوم به طور قابل ملاحظه ای مرزهای رشته ی جوان را گسترش داد، که عمدتا توسط روانشناسی تجربی به منظور صرفه جویی در ماهیت پدیده های روانشناختی (McReynolds، 1997) تعریف شد.

مقدمه

با وجود درخواست اولیه برای مداخله و پیشگیری از رنج انسان، آموزش در روانشناسی بالینی عمدتا در ارزیابی روانشناختی در نیمه اول قرن بیستم متمرکز بود. تاکید بیشتر به مداخله پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد، زمانی که نیاز بیشتری به پزشکان وجود داشت. با این حال، روانکاوی در طول سال های اولیه سلطه روان درمانگری تحت سلطه قرار گرفت. علاوه بر این، نسخه های اولیه کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری در مفاهیم روانکاوی با کم و بدون حمایت تجربی ریشه دارد. این تغییر با انتشار DSM-III (APA، 1980) و به ویژه DSM-III-R (APA، 1987) تغییر کرد، زمانی که روانکاوی شروع به از دست دادن سلطه خود بر سیستم طبقه بندی روانپزشکی کرد. علاوه بر این، رفتار رفتاری با کار اسکینر (1969)، والپه (1958) و بسیاری دیگر نشان داده شد که کارایی واضحی از استفاده از اصول رفتاری نظری در جهت اصلاح رفتارهای ناسازگار مطرح می شود. تمرکز بر شواهد تجربی برای درمان اختلالات روانی با ادغام ایده های شناختی به آنچه که به عنوان درمان رفتاری شناخت شناخته شده است، تقویت شده است (CBT، Beck، 1970). از آن به بعد، CBT به یک خانواده وسیع از درمان های تجربی پشتیبانی می شود که یک مجموعه بالغ از اصول و تکنیک هایی را که در مدل های نظری ریشه در مدل های نظری دارند و با شواهد تجربی به اشتراک گذاشته شده اند، به اشتراک می گذارند (برای دیدگاه، Hofmann، Asmundson، & Beck، 2013).

Year: 2016

Publisher : SPRINGER

By :  Stefan G. Hofmann

File Information: English Language/ 273 Page / size: 1.96 KB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : استیفن G. Hofmann

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 273 صفحه / حجم : KB 1.96

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید