Factors Influencing Attitudes and Intention to Purchase Counterfeit.[taliem.ir]

Factors Influencing Attitudes and Intention to Purchase Counterfeit Luxury Brands among Indonesian Consumers

ABSTRACT

The aim of the present research study is to examine the influence of antecedents of attitudes towards counterfeiting products of Indonesian consumers and its relationship to purchase intention of counterfeit products. The research mainly discussed the effect of social factors and personality factors towards  consumer attitudes to buy counterfeit product, in this context is handbags. Approximately 250 respondents aged from 16-40 participated to give response for the survey gathered from questionnaire distribution. The analysis using path coefficient analysis show that social and personality factors has mostly significant impact towards attitudes. The study concluded that the more positive attitude of consumers towards counterfeit products will further strengthen the purchasing intentions while the higher the status of a consumers’  consumption will not affect any change to both their attitude and willingness to purchase counterfeit products .

INTRODUCTION

  Counterfeiting, the production and sale of fake products that seem identical to the original product, has been mushrooming across the globe and recently growth in dangerous level (Penz & Stottinger, 2005). Furthermore ,Indonesia is among several offenders mentioned in a US report targeting the world’s worst piracy offenders who will soon see their illegal market overtaken by the Internet, which is increasingly the sales medium instead of shopping mall stalls and street carts (Jakarta Globe, accessed on October 15, 2012). According to U.S. Customs and Border Protection Office of International Trade (2007), 70 percent of  ounterfeited goods belong to fashion goods, such as handbags, watches, jewelry, shoes, clothes, hats, sunglasses, and perfume. The current collective buying behavior shows a high demand for luxury brands product by shoppers at many different social classes. Consumers have increased their awareness about design and have begun to expect high style (Kay, 1990). Consumers who are buying luxury brands  roducts may be described as self-conscious and they were especially concerned about the impression they make (Penz & Stottinger, 2005). Fashion counterfeit products are believed to carry a high image and the prestige connected to a well-known brand name. The similarities in appearance, quality, and image created by the counterfeited version compared to the original product are important in determining consumers’ purchase intention (Wee et al., 1995).

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر پیش از نگرش نسبت به تقلید محصولات مصرف کنندگان اندونزی و ارتباط آن با خرید قصد محصولات تقلبی است. این پژوهش به طور عمده در مورد تاثیر عوامل اجتماعی و عوامل شخصیتی نسبت به نگرش مصرف کنندگان به خرید محصول تقلبی، در این زمینه، کیف های دستی است. تقریبا 250 نفر از پاسخ دهندگان بین 16 تا 40 ساله برای پاسخگویی به پرسشنامه جمع آوری شده از توزیع پرسشنامه شرکت کردند. تجزیه و تحلیل با استفاده از تجزیه و تحلیل ضریب مسیر نشان می دهد که عوامل اجتماعی و شخصیت به طور عمده تاثیرات مثبتی بر نگرش دارند. مطالعه به این نتیجه رسید که نگرش مثبت بیشتر مصرف کنندگان نسبت به محصولات تقلبی، اهداف خرید را بیشتر تقویت می کند در حالی که وضعیت مصرف مصرف کنندگان بالاتر از هر گونه تغییری در رفتار و تمایل آنها به خرید محصولات تقلبی تاثیر نمی گذارد.

مقدمه

تقلبی، تولید و فروش محصولات جعلی که به محصول اصلی منحصر بفرد هستند، در سراسر جهان قارچ خورده است و اخیرا در سطح خطرناک رشد کرده است (Penz & Stottinger، 2005). علاوه بر این، اندونزی از جمله تعدادی از مجرمان است که در گزارشی در آمریکا مطرح شده است که هدف آن بدترین نقض کنندگان دزدی دریایی در جهان است که به زودی بازار غیرقانونی خود را که از طریق اینترنت متوقف شده است، به طور فزاینده ای از رسانه های فروش به جای فروشگاه های خرید و چرخ دستی های خیابانی (Jakarta Globe، accessed 15 اکتبر 2012) طبق گزارش اداره گمرک و تجارت بین المللی (2007) ایالات متحده 70 درصد از کالاهای مدرن را شامل کالاهای مد مانند کیف های دستی، ساعت، جواهرات، کفش، لباس، کلاه، عینک آفتابی و عطر می دانند. رفتار فعلی خرید جمعی تقاضای زیادی برای محصولات مارک لوکس توسط خریداران در بسیاری از کلاس های مختلف اجتماعی نشان می دهد. مصرف کنندگان آگاهی خود را نسبت به طراحی افزایش داده و شروع به انتظار داشتن سبک بالا کرده اند (Kay، 1990). مصرف کنندگان که در حال خرید مارک های لوکس لوکس هستند ممکن است به عنوان خودآگاه شناخته شده و آنها به ویژه در مورد تصورات آنها (Penz & Stottinger، 2005) نگران هستند. اعتقاد بر این است که محصولات مد تقلبی دارای یک تصویر بالا و اعتبار است که به یک نام تجاری شناخته شده مرتبط است. شباهت های ظاهری، کیفیت و تصویر ایجاد شده توسط نسخه تقلبی نسبت به محصول اصلی در تعیین قصد خرید مصرف کننده مهم هستند (Wee et al.، 1995).

Year: 2013

Publisher: ELSEVIER

By : Anas Hidayat & Ayu Hema Ajeng Diwasasri

File Information: English Language/ 9 Page / size: 313 KB

Download

سال : 1392

ناشر : ELSEVIER

کاری از : Anas Hidayat & Ayu Hema Ajeng Diwasasri

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 9 صفحه / حجم : KB 313

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید