Bridge.Engineering.Construction.[taliem.ir]

BRIDGE ENGINEERING

ABSTRACT

This chapter addresses some of the principles and practices applicable to the construction of mediumand  long-span steel bridges — structures of such size and complexity that construction engineering becomes an important or even the governing factor in the successful fabrication and erection of the superstructure  steelwork. We begin with an explanation of the fundamental nature of construction engineering, then go on to explain some of the challenges and obstacles involved. The basic considerations of cambering are explained. Two general approaches to the fabrication and erection of bridge steelwork are described, with examples from experience with arch bridges, suspension bridges, and cable-stayed bridges. The problem of erection-strength adequacy of trusswork under erection is considered, and a method of appraisal offered that is believed to be superior to the standard working-stress procedure. Typical problems with respect to construction procedure drawings, specifications, and practices are reviewed, and methods for improvement suggested. The need for comprehensive bridge erection-engineering specifications, and for standard  conditions for contracting, is set forth, and the design-andconstruct contracting procedure is described. Finally, we take a view ahead, to the future prospects for effective construction engineering in the U.S. The chapter also contains a large number of illustrations showing a variety of erection methods for several types of major steel bridges.

INTRODUCTION

With respect to bridge steelwork the differences between construction engineering and design engineering should be kept firmly in mind. Design engineering is of course a concept and process well known to structural engineers; it involves preparing a set of plans and specifications — known as the contract documents — that define the structure in its completed configuration, referred to as the geometric outline. Thus, the design drawings describe to the contractor the steel bridge superstructure that the owner wants to see in place when the project is completed. A considerable design engineering effort is required to prepare a good set of contract documents. Construction engineering, however, is not so well known. It involves governing and guiding the fabrication and erection operations needed to produce the structural steel members to the proper cambered or “no-load” shape, and get them safely and efficiently “up in the air” in place in the structure, so that the completed structure under the deadload conditions and at normal temperature will meet the geometric and stress requirements stipulated on the design drawings.

چکیده

این فصل به برخی از اصول و شیوه های قابل اجرا برای ساخت پل های فولادی متوسط ​​و طولانی – سازه هایی از اندازه و پیچیدگی اشاره دارد که مهندسی ساخت و ساز به عنوان عامل مهمی یا حتی حاکم در ساخت و ساخت موفق ساخت فولاد فوق ساختاری تبدیل می شود. ما با توضیح ماهیت بنیادین مهندسی ساخت شروع می کنیم و سپس به توضیح برخی از چالش ها و موانع مربوط می پردازیم. ملاحظات اساسی زلزله توضیح داده شده است. دو رویکرد کلی برای ساخت و نصب پل های فولادی، با نمونه هایی از تجربه با پل های قوس، پل های تعلیق و پل های مجهز به کابل توضیح داده شده است. مشکل برابری قدرت برپایی تراس تحت نصب، در نظر گرفته شده است، و روش ارزیابی ارائه شده است که بر این باور است که برتر از روش استاندارد استرس کاری است. مشکلات معمول با توجه به نقشه های ساخت و ساز، مشخصات و شیوه های بررسی شده و روش های بهبود آن پیشنهاد شده است. نیاز به مشخصات کامل مهندسی نردبان و شرایط استاندارد برای قرارداد تعیین شده است و روش قرارداد طراحی و ساخت را شرح داده است. در نهایت، ما نگاهی به آینده، به چشم انداز آینده مهندسی ساخت و ساز موثر در ایالات متحده می گذاریم. این فصل همچنین تعداد زیادی از تصاویر را نشان می دهد که انواع روش های نصب را برای چند نوع پل های بزرگ فولادی نشان می دهد.

مقدمه

با توجه به فولاد پل، اختلاف بین مهندسی ساخت و ساز و مهندسی طراحی باید به شدت در ذهن داشته باشد. مهندسی طراحی البته یک مفهوم و فرآیند شناخته شده به مهندسان سازه است؛ این شامل تهیه مجموعه ای از برنامه ها و مشخصات – شناخته شده به عنوان اسناد قرارداد – که ساختار را در پیکربندی تکمیل شده خود، تعریف به عنوان نقشه های هندسی تعریف می شود. بدین ترتیب، طرح های طراحی به پیمانکار توصیف می کنند که ساختار فوقانی فولادی فولادی است که صاحب می خواهد در هنگام تکمیل پروژه آن را ببیند. برای تهیه مجموعه ای مناسب از اسناد قرارداد، یک تلاش مهندسی قابل توجه طراحی شده است. مهندسی ساخت و ساز، با این حال، به خوبی شناخته شده نیست. این شامل مدیریت و هدایت ساخت و نصب عملیات مورد نیاز برای تولید اعضای فولاد سازه به شکل مناسب و یا بدون بار است و آنها را با خیال راحت و کارآمد “در هوا” در محل در ساختار، به طوری که ساختار تکمیل شده تحت شرایط بارگیری و در دمای معمولی نیازهای هندسی و استرس را که براساس طراحی طراحی شده است، برآورده می کند.

Year: 2003

Publisher: CRC Press LLC

Source : Wai-Fah Chen, Lian Duan

File Information: English Language/ 236 Page / size: 11.85 MB

Download

سال : 1382

ناشر : CRC Press LLC

منبع : وای فا چن , لیان دوان

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 236 صفحه / حجم : MB 11.85

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید