Target Costing, the Linkages Between Target Costing and[taliem.ir]

Target Costing, the Linkages Between Target Costing and Value Engineering and Expected Profit and Kaizen

ABSTRACT

Target costing is a pricing method used by firms. It is defined as “a cost management tool for reducing the overall cost of a product over its entire life-cycle with the help of production, engineering, research and design”. A target cost is the maximum amount of cost that can be  incurred on a product and with it the firm can still earn the required profit margin from that product at a particular selling price. In this article, financial expertise of thousands of teachers the period 2011-2012 was used to study the linkages between Target costing and Value  Engineering and Expected profit and Kaizen. As the newest and most accurate method of target costing strategy can be very effective on corporate profitability and the factors discussed in the implementation of this method was considered to be controlled.

INTRODUCTION

Target costing involves setting a target cost by subtracting a desired profit margin from a competitive market price. ,  A lengthy but complete definition is “Target Costing is a disciplined process for determining and achieving a fullstream cost at which a proposed product with specified functionality, performance, and quality must be produced in order to generate the desired profitability at the product’s anticipated selling price over a specified period of time in the future.”  Kaizen costing is a cost reduction system. Yashihuro Moden defines kaizen costing as “the  aintenance of present cost levels for products currently being manufactured via systematic efforts to achieve the desired cost level.” The word kaizen is a Japanese word meaning continuous improvement.  Value engineering (VE) is a systematic method to improve the “value” of goods or products and services by using an examination of function. Value, as defined, is the ratio of function to cost. Value can therefore be increased by either improving the function or reducing the cost. It is a primary tenet of value engineering that basic functions be preserved and not be reduced as a consequence of pursuing value improvements.

چکیده

هزینه های هدف یک روش قیمت گذاری است که توسط شرکت ها استفاده می شود. این به عنوان “ابزار مدیریت هزینه برای کاهش هزینه کلی محصول در طول کل دوره زندگی خود با کمک تولید، مهندسی، تحقیق و طراحی” تعریف شده است. هزینه هدف، حداکثر هزینه است که می تواند در یک محصول متحمل شود و با این وجود شرکت هنوز می تواند حاشیه سود مورد نیاز را از آن محصول در یک قیمت خاص خریداری کند. در این مقاله، به منظور بررسی ارتباطات بین هزینه های هدف و مهندسی ارزش و سود پیش بینی شده و کایزن، استفاده از دانش مالی هزاران معلم از دوره 2011-2012 استفاده شده است. به عنوان جدیدترین و دقیق ترین روش استراتژی هزینۀ هدف می تواند در سودآوری شرکت ها بسیار موثر باشد و عوامل مورد بحث در اجرای این روش کنترل شده است.

مقدمه

هزینه های هدف شامل تعیین هزینه هدف با حذف حاشیه سود مورد نظر از یک قیمت بازار رقابتی می باشد. تعریف طولانی اما کامل این است: “هزینه های هدف، یک فرایند انضباطی برای تعیین و دستیابی به یک هزینه کامل است که در آن محصول محصول با عملکرد، عملکرد و کیفیت مشخص شده باید تولید شود تا سود مطلوب را در قیمت پیش بینی شده محصول به دست آورد بیش از یک دوره مشخص از زمان در آینده است. ” هزینه کایزن یک سیستم کاهش هزینه است. ییشیورو مودن هزینه های کایزن را “نگهداری از سطوح هزینه های فعلی برای محصولات که در حال حاضر از طریق تلاش های سیستماتیک برای دستیابی به سطح هزینه مورد نظر تولید می شود” تعریف می کند. کلمه کایزن یک کلمه ژاپنی است که به معنی بهبود مستمر است. مهندسی ارزش (VE) یک روش سیستماتیک برای بهبود “ارزش” کالاها یا محصولات و خدمات با استفاده از معاینه عملکرد است. مقدار تعریف شده، نسبت عملکرد به هزینه است. بنابراین، با افزایش عملکرد یا کاهش هزینه، می توان ارزش را افزایش داد. این یک اصل اولیه مهندسی ارزش است که توابع اساسی حفظ می شوند و به عنوان یک نتیجه به دنبال بهبود ارزش نیستند.

Year: 2017

Publisher : SCIENCE

By : Ghodratollah Talebnia , Fatemeh Baghiyan , Zahra Baghiyan , Forough Moussavi Najaf Abadi

File Information: English Language/ 5 Page / size: 252 KB

Download

سال : 1396

ناشر : SCIENCE

کاری از : گودلا الله طالبانی، فاطمه باقریان، زهرا باقریان، فروغ موسوی نجف آبادی

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 5 صفحه / حجم : KB 252

 

لینک دانلود

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید