Operator User Management System Based[taliem.ir]

Operator User Management System Based on the TMF615 Standard

ABSTRACT

Multi-vendor telecommunications networks in a typical service provider environment are managed using multiple proprietary user management systems (UMS), supplied by the operational support system (OSS) vendors. The management of a typical service provider includes communications solutions put into place between the global UMS and the local UMS. Nowadays, in service provider environments OSSs exist that use multi-vendor communications’ protocols. In the telecommunications sector, the centralized management of all these different OSSs can cause serious problems for the network operation. In this respect, there is an urgent need for a standardized and centralized provisioning and auditing mechanism for the operators and their entitlements that work on these management systems. To address this need and to provide efficient  operations among different service provider network components, this paper outlines the design and  development of a TMF615 (Tele Management Forum) standard-based, common communication platform. In this respect, the proposed approach includes a common interface to address communication  problems in  multi-vendor, service provider environments. The interface and performance evaluations developed are  some of the first solutions in this field, and the resulting solutions are converted into a commercial product with a high added value.

INTRODUCTION

Network environments of service providers are managed by different operational support system (OSS)  solutions, and by their original UMS. Communications problems between the central user management  system (UMS-C) and the local UMS (UMS-L) system must be solved in order to provide service provider  network management. Nowadays, service providers use OSSs offered by different producers in their network environments. Each OSS uses a different communication technology, such as CORBA and XML (as shown in Fig. 4), and this can cause major difficulties for the Telecom operators to deal with integration problems and complex systems. Moreover, each OSS supports a different set of operations. Mapping these operations according to the requirements of the operator is a challenging issue. This is because operators use non- standardized solutions for their network management. Figure 1 illustrates the OSS problem for Telecom  operators.

چکیده

شبکه های مخابراتی چند فروشنده در یک محیط معمول ارائه دهنده خدمات، با استفاده از چندین سیستم مدیریتی اختصاصی (UMS) مدیریت می شوند که توسط سیستم های پشتیبانی سیستم عامل (OSS) عرضه می شود. مدیریت یک ارائه دهنده خدمات معمول شامل راه حل های ارتباطی بین UMS UMS و UMS محلی می شود. امروزه در محیط ارائه دهنده خدمات، OSS وجود دارد که از پروتکل های ارتباطات چند فروشنده استفاده می کنند. در بخش ارتباطات راه دور، مدیریت متمرکز تمام این OSS های مختلف می تواند مشکلات جدی برای عملیات شبکه ایجاد کند. در این راستا، نیاز فوری به مکانیزم تهیه و تدوین استاندارد و متمرکز برای اپراتورها و حقوق آنها که در این سیستم های مدیریت کار می کنند، وجود دارد. برای رسیدگی به این نیاز و ارائه عملیات کارآمد در میان اجزاء شبکه های مختلف ارائه دهنده خدمات، این مقاله طراحی و توسعه یک پلت فرم ارتباطی مبتنی بر استاندارد مبتنی بر استاندارد TMF615 (Tele Management Forum) را تشریح می کند. در این راستا، رویکرد پیشنهادی شامل یک رابط مشترک برای حل مشکلات ارتباطات در چندین فروشنده، محیط ارائه دهنده خدمات می باشد. ارزیابی رابط و عملکرد یکی از اولین راه حل ها در این زمینه است و راه حل های حاصل به یک محصول تجاری با ارزش افزوده اضافه تبدیل می شوند.

مقدمه

محیط شبکه های ارائه دهندگان خدمات توسط راه حل های پشتیبانی سیستم عامل عملیاتی (OSS) و توسط UMS اصلی خود مدیریت می شوند. مسائل ارتباطی بین سیستم مدیریت مرکزی کاربر (UMS-C) و سیستم UMS محلی (UMS-L) باید به منظور ارائه خدمات ارائه دهنده خدمات شبکه حل شود. امروزه، ارائه دهندگان خدمات از OSS های ارائه شده توسط تولید کنندگان مختلف در محیط شبکه خود استفاده می کنند. هر OSS از تکنولوژی ارتباطی متفاوت مانند CORBA و XML استفاده می کند (همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است) و این می تواند مشکلات عمده ای را برای اپراتورهای مخابراتی برای مقابله با مشکلات ادغام و سیستم های پیچیده ایجاد کند. علاوه بر این، هر OSS از مجموعه ای متفاوت از عملیات پشتیبانی می کند. نقشه برداری این عملیات با توجه به الزامات اپراتور یک مسئله چالش برانگیز است. این به این دلیل است که اپراتورها از راه های غیر استاندارد برای مدیریت شبکه خود استفاده می کنند. شکل 1 مشکل OSS را برای اپراتورهای مخابراتی نشان می دهد.

Year: 2015

Publisher : SPRINGER

By : Melike Yigit, Muhammed Macit, V. Cagri Gungor , Taskin Kocak, Oguz Ozhan

File Information: English Language/ 5 Page / size: 873 KB

Download

سال : 1394

ناشر : SPRINGER

کاری از : ملکه ییگیت، محمد مصطفی، ویلی کگری گونگور، تاشکین کوک، اوگوز اوجان

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 28 صفحه / حجم : KB 873

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید