New trends of Intelligent E-Marketing based on Web Mining for eshops[taliem.ir]

New trends of Intelligent E-Marketing based on Web Mining for eshops

ABSTRACT

E-marketing is the concentration of all efforts in terms of adapting and developing marketing strategies into  the virtual spaces: web, social media… In an e-commerce site, e-marketing must help consumers in their  purchase. This requires precise knowledge of the customer´s preferences. For this reason, holders of e-shops must find out to whom, to what, how and when to refer to the customer, ergo, to know the “consumer  decision journey” and strengthen their engagement. This analysis is obtained when the customer is visiting an e-shop because (s)he leaves a digital footprint that can be used to understand his/her needs, desires and demands as well as to improve web presence. These data can be used for data mining to understand the  e-marketing and selling processes in a better way. In this paper a survey of 86 e-shops in Spain is presented. In the conclusions, some ideas for good emarketing practices related to the buying behaviour analysis of  customers are shown. Hence, new trends in e-marketing are suggested from a strategic, tactical and  operational level in which different data mining techniques ease the purchase and the engagement.

INTRODUCTION

In the last decade Internet has experienced a 33% high growth in the number of users worldwide. This has  led to a greater acceptance of it by consumers, either as an instrument that facilitates the search for  information or as a way to an end for the purchase of the products and services (“The internet a decade  later”, 2013). This new technological environment has generated a significant change in the behaviour, habits and trends of the consumer and its acceptance by consumers leads to the increase of the Electronic  Commerce (EC). Defining ecommerce as the commerce in products or services conducted via computer  networks such as the Internet (Turban, Lee, King, Liang, & Turban, 2009). This commercial activity has forced small businesses to develop an active presence of visibility on the Internet (Chen, Chiang, & Storey,  2012) in order to get notoriety in a global market and add value to their traditional business. With the  exception that the virtual and traditional customer behaviour are not identical (Eouzan, 2013). But visibility of Internet does not only give visibility to a company, also allows to: a) to have the business open to the public permanently; b) reduce costs: material stock, logistic personnel, physical space; c) to study the customer better; d) to remove geographic limitations and e) to create brand and engagement. In Spain, according to the study of the National Observatory for Telecommunications and the Information Society (ONTSI) the B2C e-commerce grew by 13% reaching € 12,383M of turnover. 

چکیده

بازاریابی الکترونیکی تمرکز تمامی تلاش ها در زمینه سازگاری و توسعه استراتژی های بازاریابی را در فضاهای مجازی دارد: وب، رسانه های اجتماعی … در یک سایت تجارت الکترونیک، بازاریابی الکترونیکی باید به مصرف کنندگان در خرید آنها کمک کند. این به دانش دقیق ترجیحات مشتری نیاز دارد. به همین دلیل، صاحبان فروشگاه های الکترونیکی باید بدانند چه کسی، چطور، چه زمانی و چه زمانی باید به مشتری مراجعه کند تا “تصمیم گیری تصمیم گیری مصرف کننده” را بداند و ارتباط خود را تقویت کند. این تجزیه و تحلیل زمانی حاصل می شود که مشتری از یک فروشگاه الکترونیک بازدید می کند، چرا که دیوایس دیجیتالی را می کشد که می تواند برای درک نیازها، خواسته ها و خواسته هایش و نیز بهبود وضعیت وب سایت مورد استفاده قرار گیرد. این داده ها می توانند برای استخراج داده ها مورد استفاده قرار گیرند تا بتوانند روش های بازاریابی الکترونیکی و فروش را به نحوی بهتر درک کنند. در این مقاله، 86 فروشگاه الکترونیکی در اسپانیا ارائه شده است. در نتیجه گیری، برخی از ایده ها برای انجام معاملات خوب در زمینه تجارت در رابطه با تحلیل رفتار خرید از مشتریان نشان داده شده است. از این رو، روند جدید در بازاریابی الکترونیکی از یک سطح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی است که در آن تکنیک های مختلف داده کاوی، خرید و تعامل را کاهش می دهد.

مقدمه

در دهه گذشته اینترنت با رشد 33 درصدی در تعداد کاربران در سراسر جهان روبرو بوده است. این به نفع مصرف کنندگان به عنوان وسیله ای است که جستجو را برای اطلاعات آسان تر می کند یا به عنوان یک راه برای پایان دادن به خرید محصولات و خدمات (“اینترنت یک دهه بعد”، 2013). این محیط تکنولوژیکی جدید باعث تغییر قابل توجهی در رفتار، عادت ها و روند مصرف کننده شده و پذیرش آن توسط مصرف کنندگان منجر به افزایش تجارت الکترونیک (EC) می شود. تعریف تجارت الکترونیک به عنوان تجارت در محصولات یا خدمات انجام شده از طریق شبکه های کامپیوتری مانند اینترنت (Turban، Lee، King، Liang، Turban، 2009). این فعالیت تجاری، کسب و کارهای کوچک را مجبور کرده تا حضور فعال در اینترنت (Chen، Chiang، & Storey، 2012) را فعال کنند تا بدین ترتیب در بازار جهانی بدرخشند و ارزش کسب و کار سنتی خود را افزایش دهند. با استثنا که رفتار مشتری مجازی و سنتی یکسان نیستند (Eouzan، 2013). اما آگاهی از اینترنت نه تنها به یک شرکت قابل مشاهده است، بلکه اجازه می دهد تا: الف) برای همیشه تجارت را برای عموم باز کند؛ ب) کاهش هزینه ها: انبار مواد، پرسنل لجستیک، فضای فیزیکی؛ ج) مطالعه بهتر مشتری؛ د) حذف محدودیت های جغرافیایی و الف) ایجاد نام تجاری و تعامل. در اسپانیا، طبق بررسی ملی نظارت بر مخابرات و جامعه اطلاعاتی (ONTSI)، تجارت الکترونیک B2C با 13 درصد افزایش به 12383 مگاوات رسید.

Year: 2015

Publisher : ELSEVIER

By : Jon Kepa Gerrikagoitia , Iñigo Castander , Fidel Rebón , Aurkene Alzua-Sorzabal

File Information: English Language/ 9 Page / size: 380 KB

Download

سال : 1394

ناشر : ELSEVIER

کاری از : جان کاپا Gerrikagoitia، Iñigo Castander، فیدل ربون، Aurkene Alzua-Sorzabal

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی /  9صفحه / حجم : KB 380

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید