Fading and color changes in colored asphalt quantified by the image[taliem.ir]

Fading and color changes in colored asphalt quantified by the image analysis method

ABSTRACT

Colored asphalt pavement can create better visual setting as well as improve the safety and smoothness of  driving. In this research, colored asphalt samples with various amounts of dye are examined to study the  surface color changes at different aging periods. Distributions of surface colors on the samples are analyzed in both the RGB and HSI color spaces. Two types of dyes, green and red, with five different ratios are mixed with clear asphalt to make colored asphalt samples. The samples are exposed to ultraviolet light in the QUV tester for five different aging spans. Results show that the amount and type of dye added, and the different aging spans affect fading in the colored asphalt. Results also indicate that clear asphalt mixed with 5% or  more of dye is capable of manufacturing better-colored asphalt. Finally, colored asphalt with red dye showed better resistance to ultraviolet light.

INTRODUCTION

  Color asphalt has been applied in different usages related to daily life. Moxon w1x applied light colored asphalt, Mexphalt CP2 made by Shell, to the surface of a dam in France. The colored asphalt works as a heat shield by reflecting ultraviolet light from the surface, thus lowering the temperature by 5–10 8C in prolonged sunlight. In order to improve the safety of bicycle-motor vehicle crossings in America, the city of Portland selected 10 conflict areas to pave with paint and blue thermoplastic as the colored pavement and employ a novel signage system. Results show that the overwhelming majority of cyclists as well as a majority of  motoristssurveyed felt the colored pavement enhanced the safety of crossings (Hunter et al. w2x). Smith w3x discovered that interlocking color concrete pavements offer many options for applications in both architecture and engineering. He also noted that colored pavements could  potentially lower the cost of maintenance and effectively resist deterioration due to deicing salts.  In Taiwan, asphalt concrete pavement is dominantly paved in the local and providential highways. These pavements were constructed primarily in the series of black color and hence make cities look monotonously. Development of colored asphalt pavement would not only create cities with colorful outlook but also improve the safety of driving. 

چکیده

پیاده رو آسفالت رنگی می تواند تنظیم بصری بهتر و همچنین ایمنی و صافی رانندگی را بهبود بخشد. در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی با مقادیر مختلف رنگ برای بررسی تغییرات رنگ سطحی در دوره های مختلف پیری بررسی شده اند. توزیع رنگ های سطح در نمونه ها در فضاهای رنگی RGB و HSI مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. دو نوع رنگ، سبز و قرمز، با پنج نسبت متفاوت، با آسفالت روشن برای نمونه های رنگ آسفالت مخلوط می شوند. نمونه ها به وسیله تستر QUV برای پنج سن مختلف در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند. نتایج نشان می دهد که مقدار و نوع افزودنی رنگ و طول دهانه های مختلف پیرایش در محو شدن آسفالت رنگی تاثیر می گذارد. نتایج همچنین نشان می دهد که آسفالت روشن با 5٪ و یا بیشتر از رنگ، قادر به تولید آسفالت رنگی بهتر است. در نهایت، آسفالت رنگی با رنگ قرمز مقاومت بیشتری نسبت به نور ماوراء بنفش نشان داد.

مقدمه

آسفالت رنگی در کاربردهای مختلف مربوط به زندگی روزمره استفاده شده است. Moxon w1x به آسفالت رنگی رنگی، Mexphalt CP2 ساخته شده توسط Shell، به سطح سد در فرانسه اعمال شده است. آسفالت رنگی به عنوان یک سپر حرارتی با بازتاب نور نور ماوراء بنفش از سطح کار می کند، به طوری که دمای آن در 8-10 درجه سانتیگراد در نور آفتاب طولانی مدت کاهش می یابد. به منظور بهبود ایمنی دوچرخه سواری وسایل نقلیه موتوری در آمریکا، شهر پورتلند 10 ناحیه درگیری را انتخاب کرد تا با ترموپلاستیک رنگ و آبی به عنوان روکش رنگی و با استفاده از یک سیستم نشانه گذاری جدید، انتخاب شود. نتایج نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق دوچرخه سواران و اکثریت رانندگان، احساس پیاده روی رنگی ایمنی عبور را افزایش دادند (Hunter et al. w2x). Smith w3x کشف کرد که پیاده روهای بتنی متصل، گزینه های زیادی برای برنامه های کاربردی در هر دو معماری و مهندسی ارائه می دهند. او همچنین اشاره کرد که پیاده رو های رنگی می تواند به طور بالقوه هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد و به طور موثر در اثر خرابی های ناشی از نمک ها از بین می رود. در تایوان، آسفالت بتنی عمدتا در بزرگراه های محلی و محوطه پیچیده شده است. این پیاده روها عمدتا در مجموعه ای از رنگ سیاه ساخته شده و از این رو شهرها به صورت یکنواخت ظاهر می شوند. توسعه آسفالت رنگی آسفالت نه تنها باعث ایجاد شهرهایی با چشم انداز رنگی می شود بلکه ایمنی رانندگی نیز را بهبود می بخشد.

Year: 2004

Publisher : ELSEVIER

By : Deng-Fong Lin, Huan-Lin Luo

File Information: English Language/ 7 Page / size: 278 KB

Download

سال : 1383

ناشر : ELSEVIER

کاری از : دنگ فونگ لین، هوین لین لو

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 7 صفحه / حجم : KB 278

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید