توضیحات
ABSTRACT
There has been limited published research examining travellers’ perceptions of international stopover destinations. This manuscript reports the modelling of consumer-based brand equity (CBBE) for Dubai, the first CBBE study to do so in the context of a stopover destination. Dubai has emerged relatively recently as a stopover destination option during long haul travel between UK/Europe and Australia/South Pacific, to rival traditional destinations such as Hong Kong and Singapore. The CBBE model was tested using survey data from samples of consumers in two geographically distant markets; France (n = 365) and Australia (n = 403). The findings suggest destination brand awareness, destination brand image and destination brand value are positively related to attitudinal destination loyalty. However, destination brand quality was not positively associated with loyalty. As a relatively new stopover destination for long haul travellers, Dubai is perceived more positively by previous visitors than those who have never visited the destination.
INTRODUCTION
Measurement of the perceptions of destinations has been a popular theme within the tourism literature since the first studies were published in the early 1970s (see for example Anderssen & Colberg, 1973; Gearing, Swart, & Var, 1974) through the 1980s and 1990s (see for example Phelps, 1986; Selby & Morgan, 1996; Uysal, Chen, & Williams,2000; Yau & Chan, 1990), to the current period (see for example Marine-Roig & Ferrer-Rosell, 2018). This is not surprising given the prominent role destinations play within the tourism system with most tourism activities taking place at destinations (see Leiper, 1979). Given the intangible nature of tourism services provided at destinations, it has long been recognised that consumers’ perceptions can be as influential in travel decision making as a destination’s tangible features (see Chon, 1990; Hunt, 1975; Ritchie & Crouch, 2003). While measuring destination image has been the most popular theme within the destination marketing literature (Pike & Page, 2014), the model of consumer-based brand equity (CBBE) only emerged in the past decade, as a means to assess destination attractiveness.
چکیده
تحقیقات محدودی انجام شده در مورد درک مسافران از مقصد توقف بین المللی وجود دارد. این نسخه خطی مدلسازی اعتبار برند مبتنی بر مصرف (CBBE) را برای دبی، اولین مطالعه CBBE برای انجام این کار در زمینه مقصد متوقف می کند. دبی به تازگی به عنوان گزینه مقصد متوقف شده در طول سفر طولانی بین UK / Europe و استرالیا / جنوب اقیانوس آرام، به رقیب مقصد سنتی مانند هنگ کنگ و سنگاپور تبدیل شده است. مدل CBBE با استفاده از داده های نظرسنجی از نمونه های مصرف کننده در دو بازار از راه دور جغرافیایی مورد آزمایش قرار گرفت؛ فرانسه (365 = n) و استرالیا (403 = n). یافته ها نشان می دهد آگاهی از نام تجاری مقصد، تصویر برند مقصد و ارزش برند مقصد به طور مثبت با وفاداری مقصد نگرشی ارتباط دارد. با این حال، کیفیت برند مقصد با وفاداری مثبت نبود. به عنوان یک مقصد متقابل نسبتا جدید برای مسافران طولانی، دبی با بازدیدکنندگان قبلی در مقایسه با افرادی که هرگز از مقصد دیدن نکرده اند، بیشتر درک شده است.
مقدمه
اندازه گیری ادراکات اهداف از ابتدای مطالعات در اوائل دهه 1970 منتشر شده است (عنوان مثال آندرسن و کلبرگ، 1973؛ Gearing، Swart & Var، 1974) از دهه های 1980 و 1990 ( به عنوان مثال Phelps، 1986؛ Selby & Morgan؛ 1996؛ Uysal، Chen & Williams؛ 2000؛ Yau & Chan، 1990)، به دوره فعلی (نگاه کنید به عنوان مثال Marine-Roig و Ferrer-Rosell، 2018). با توجه به اهداف برجسته نقش در سیستم گردشگری با بیشتر فعالیت های گردشگری که در مقصد قرار دارند، این تعجب آور نیست (Leiper، 1979). با توجه به طبیعت نامشهود خدمات گردشگری در مقصد، مدتهاست شناخته شده است که ادراکات مصرف کنندگان می تواند در تصمیم گیری در سفر به عنوان ویژگی های ملموس مقصد به عنوان تاثیرگذار باشد (Chon، 1990؛ Hunt، 1975؛ Ritchie & Crouch، 2003). در حالی که اندازه گیری تصویر مقصد، محبوب ترین موضوع در ادبیات بازاریابی مقصد بوده است (Pike & Page، 2014)، مدل اعتبار برند مبتنی بر مصرف کننده (CBBE) تنها در دهه گذشته ظهور کرد، به عنوان وسیله ای برای ارزیابی جذابیت مقصد.
Year: 2018
Publisher : ELSEVIER
By : Filareti Kotsi, Steven Pike, Udo Gottlieb
File Information: English Language/ 20 Page / size: 363 KB
سال : 1396
ناشر : ELSEVIER
کاری از : Filareti Kotsi، Steven Pike، Udo Gottlieb
اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 20 صفحه / حجم : KB 363
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.