توضیحات
ABSTRACT
This paper discusses the adoption of e-government in three Latin American countries: Argentina, Brazil and Mexico. The study first presents a conceptual framework to examine the development and services of e-government, which is applied to assess its adoption in these leading Latin American economies. Study findings can shed some light on each nation as a model for successful development as well as the implementation of e-government in a non-industrialized, developing nation. The analysis also seeks to fill a void in the study of e-government in less developed nations, most of which are trying to catch up with their developed counterparts in this crucial aspect of digital governmental development.
INTRODUCTION
At the dawning of the 21st century, e-government applications stand poised to transform governmental communication, although their operational potential remains largely unfilled (e.g., Becker & Slaton, 2000; Berhel, 2000; Bouras et al., 1998). Scholars suggest that the online ‘‘intermedia’’ modality (Lin, 2002)—as a hybrid of multiple communication technologies—can facilitate government communication functions more rapidly, efficiently and cheaply than offline vehicles (e.g., Dutton, Elberse, & Hale, 1999). Yet the transition from policy formulation to implementation still eludes many developing nations, underscoring that e-government is a very complex socio-technical system, highly dependent upon overall institutional maturity, regulatory/policy frameworks, and socio-cultural considerations (e.g., Gauld, Goldfinch, & Dale, 2006; Heeks, 2002; United Nations, 2002; West, 2002). Perhaps the most familiar, if controversial, of these is public access to the political process (see, e.g., Artenton, 1987; Automated Election Administration, 2002; Larsen, 1999; Modernizing Government, 1999; Poole, 1982; Reilly, 2002). Yet, while e-government applications are revolutionizing such areas as record keeping—particularly in the West—most nations still rely on offline channels to accommodate most of their daily governmental correspondence (e.g., Berhel, 2000; Bouras, Kastaniotis, & Triantafillou, 2000; Jeffres, 2007). e-Government thus remains an alternative rather than a primary outlet for governmental communication. Mirroring the ‘‘diffusion lag’’ characteristic of other online transactions, the adoption of e-government is a function of constraints in delivery channel efficiency (Jones & Vijayasarathy, 1998; Starder, 1999) as well as issues related to trust, privacy and security (e.g., Gauld et al., 2006; Ratnasigham, 1998).
چکیده
این مقاله در مورد تصویب دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین، آرژانتین، برزیل و مکزیک است. این مطالعه ابتدا چارچوب مفهومی را برای بررسی توسعه و خدمات دولت الکترونیک ارائه می دهد که برای ارزیابی پذیرش آن در این اقتصادهای پیشرو در آمریکای لاتین استفاده می شود. یافته های تحقیق می تواند به عنوان یک الگو برای توسعه موفقیت آمیز و اجرای دولت الکترونیک در یک ملت غیر صنعتی و در حال توسعه، هر کدام از کشورها را روشن کند. این تجزیه و تحلیل همچنین تلاش می کند تا مطالعه ای در مورد دولت الکترونیکی در کشورهای کمتر توسعه یافته را خالی کند، که بیشتر آنها تلاش می کنند تا با همتایان توسعه یافته خود در این جنبه حیاتی توسعه دولتی دیجیتال روبرو شوند.
مقدمه
در خلال قرن بیست و یکم، برنامه های دولت الکترونیک پایبند به تغییر ارتباطات دولتی هستند، هرچند پتانسیل عملیاتی آنها عمدتا به دست نیامده است (به عنوان مثال، Becker & Slaton، 2000؛ Berhel، 2000؛ Bouras et al.، 1998). محققان معتقدند که روش مدرن آنلاین Intermedia (لین، 2002)، به عنوان یک ترکیبی از تکنولوژی های ارتباطی چندگانه، می تواند توابع ارتباطی دولت را سریع تر، کارآمد تر و ارزان تر از وسایل نقلیه غیر مجاز (مانند Dutton، Elberse & Hale، 1999) ) با این حال، انتقال از فرمول سیاست گذاری به اجرای هنوز در بسیاری از کشورهای در حال توسعه از بین رفته است. این امر نشان می دهد که دولت الکترونیک یک سیستم اجتماعی اجتماعی بسیار پیچیده است و به شدت وابسته به بلوغ کامل سازمانی، چارچوب های نظارتی / سیاستگذاری و ملاحظات اجتماعی و فرهنگی (مثلا Gauld، Goldfinch، & Dale، 2006؛ Heeks، 2002؛ سازمان ملل متحد، 2002؛ غرب، 2002). شاید آشنا ترین، اگر بحث برانگیز باشد، این است که دسترسی عمومی به روند سیاسی (به عنوان مثال، آرنتنون 1987؛ اداره انتخابات خودکار، 2002؛ لارسن 1999؛ مدرنیزاسیون دولت؛ 1999؛ پوله، 1982؛ رایلی، 2002). با این حال، در حالی که برنامه های دولت الکترونیک انقلابی در زمینه هایی از قبیل ضبط اطلاعات – به ویژه در کشورهای غربی بیشتر است، هنوز به کانال های آفلاین وابسته هستند که اکثر مکاتبات دولتی روزانه خود را در بر می گیرند (به عنوان مثال، Berhel، 2000؛ Bouras، Kastaniotis، Triantafillou، 2000 ؛ جفرز، 2007). بنابراین دولت الکترونیک جایگزین است، نه یک خروجی اصلی برای ارتباطات دولتی. با تظاهرات “تأخیر نفوذ” مشخصه دیگر معاملات آنلاین، تصویب دولت الکترونیک از محدودیت ها در بهره وری کانال های تحویل (Jones & Vijayasarathy، 1998؛ Starder، 1999) و همچنین مسائل مربوط به اعتماد، حریم خصوصی و امنیت (به عنوان مثال، گولد و همکاران، 2006؛ Ratnasigham، 1998).
Year: 2008
Publisher : ELSEVIER
By : T.Y. Laua, Mira Aboulhosonb, Carolyn Linc, David J. Atkin
File Information: English Language/ 13 Page / size: 166 KB
Only site members can download free of charge after registering and adding to the cart
سال : 1387
ناشر : ELSEVIER
کاری از : T.Y. لوا، میرا ابوالحسونب، کارولین لینچ، دیوید آکتین
اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 13 صفحه / حجم : KB 166
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.