edare diyar kohan-taliem-ir

اداره این دیار کهن

آیا مدیری میتواند بدون شناخت فرهنگ سازمان خودش (که سخت متاثر از فرهنگ ملی است)، کارآمدی داشته باشد؟ فرهنگ ملی امروز ما دنباله ی فرهنگ پار و پیرار ما است. آیا میتوانیم بدون آشنایی با پیشینهی مردم سرزمین خود، و شیوه زندگی آنها، و فراز و فرود و پیچوتابی که در اداره کردن سرزمین خود داشته اند، رفتار امروز فردی و جمعی خودمان را واکاوی و شناسایی کنیم تا در کاربرد شیوه های مدیریتی موفق باشیم؟ کمتر مدیری نیاز به دانستن تاریخ را انکار میکند اما کمتر مدیری تاریخ را به درستی خوانده است یا وقت لازم برای خواندن آن را دارد.
varenbaft-taliem-ir

وارن بافت و تفسیر صورتهای مالی

وارن بافت ثروتمندترین مرد جهان است. در آغاز شرکت نسبتا کوچکی داشت ولی با استراتژی سنجیده و سیاستهای عاقلانه و هوشمندانه ای که در این کتاب تشریح میشود، منابع و ذخایر مالی شرکتش را افزود. ِ وارن بافت خریدار سهام شرکت هایی است که دارای یک مزیت ماندگار رقابتی باشند و بدینسان نه تنها به سود و ثروت عظیمی دست یافت؛ بلکه در مقابل مکتب سرمایه گذاری بنیامین گراهام، مکتب جدیدی را بنیان گذاشت. این کتاب پاسخگوی این پرسش است که: «برای سودآوری بیشتر، سرمایه را در کدام شرکت بگذاریم و شرکتها را چگونه ارزیابی کنیم؟»
honar mosharekatafarini-taliem-ir

هنر مشارکت آفرینی

استراتژی سازمان همانند نقشهای است که برنامه های شرکت و نحوه تحقق اهداف و رویاهای سازمان را به تصویر میکشد. شرکت های موفق برای تدوین استراتژی مناسب منابع زیادی صرف میکنند. با این حال رهبران کسب وکار ادعا میکنند که تدوین استراتژی بخش ساده ی کار است. بخش چالشبرانگیز اجرای استراتژی است. نتیجه سالها مطالعه نشان داده است که اجرای استراتژی بیشترین تاثیر را در موفقیت سازمان دارد، ولی نرخ موفقیت در اجرای استراتژی حدود 30درصد است. در مسیر اجرای استراتژی، سازمانها با موانع و چالشهای مختلفی روبه رو هستند که این موانع موجب ایجاد دو دره عمیق بین تدوین و اجرای استراتژی میشوند.
etemad paye pirozi-taliem-ir

اعتماد پایه پیروزی

روزابـت کانتـر مـــیگوید: خــویشــاونـــدان، دانشجویان و همکاران من هر کدام به گوشه ای از امتیازات و اهداف این کتاب اشاره کرده اند. نویسنده در معرفی کتاب آورده است: وظیفه بنیادین رهبران، اعتمادسازی در مسیر رسیدن به پیروزی است. من کارشناس خبره مسایل رهبری، نوآوری، تحول و دگرگونی هستم. داستان ها و درس هایی که در این کتاب آورده ام بر پایه بیش از 300 مصاحبه، دو پژوهش از 2754 نفر، و دیدارهای فراوان از افراد و سازمان های گوناگون در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقای جنوبی و بخش های دیگری از جهان استوارند.
akhlagh herfee-taliem-ir

اخلاق حرفه ای در مدیریت

نویسنده ی پرفروش ترین کتاب ها و فردی مسلط در زمینه ی رهبری مثل جان ماکسول، تنها قانونی را که هم در کسب وکار و هم در زندگی اهمیت فراوانی دارد، بیان میکند. چگونه یک شخص تشخیص میدهد که چه چیزی اخلاقی است و چه چیزی نیست؟ آیا ساده است که همواره حدود را در زندگی مشخص کنیم یا بگوییم استاندارد چیست؟ و آیا این حدود یا استانداردها در همه جا و همه شرایط میتوانند استفاده شوند؟
estratji modiriyat salamat-taliem-ir

استراتژی مدیریت سلامت

آمریکا سالانه حدود 200میلیارد دلار صرف خدمات درمانی میکند، و هزینه ها به اندازه ای شتابناک زیاد میشود که رفته رفته به یک بحران ملی پهلو میزند. با افزایش هزینه ها شمار آمریکاییانی که دستشان از بیمه ی درمان کوتاه میشود بیشتر و بیشتر میشود. از وضع موجود هیچکس دل خوش ندارد–نه بیماران، که نگران هزینه و کیفیت خدمات هستند؛ نه کارفرمایان، که سهمشان در بیمه ی درمان کارکنان افزایش یافته و کارکنانشان نیز از این خدمات راضی نیستند؛ نه پزشکان و دیگر عرضه کنندگان خدمات، که درآمدشان منقبض و به قضاوت های حرفه ای آنان بی اعتنایی، و کارشان یکسر آکنده از بوروکراسی و کاغذبازی شده است؛ نه سازمانهای متکفل بیمه ی درمان؛ و نه تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی؛ و نه دولتها، که بودجه هایشان از کنترل خارج شده است.
stratji modiriyat zaman-taliem-ir

استراتژی در مدیریت بازار

جک تراوت با پیشینه فعالیت های گسترده دانشگاهی و دنیای کسب وکار، کتاب های پرفروش متعددی در زمینه بازاریابی نگاشته است. کتاب تازه وی با عنوان «استراتژی در مدیریت بازار» گنجینه ای است از همه مطالبی که در کتاب های پیشین آمده و در اینجا تکمیل و بهروز گردیده اند. تراوت در این کتاب خودش میگوید: «استراتژی است که سمت و سوی رقابت را نشان میدهد. استراتژی برنامه تولید را دیکته میکند. استراتژی است که راه ارتباطات سازنده درون سازمانی و برون سازمانی را نشان میدهد، و استراتژی است که تشخیص میدهد باید بر کدام موضوع تمرکز نمود. باید استراتژی درست را با مدیریت بازار ترکیب و هماهنگ نموده و با یاری آنها کسب وکار را در مسیر پیروزی رهنمون شوید.
modiriyat zaman-taliem-ir

مدیریت زمان

از جمله ضعف های برخی مدیران، عارضه ی پشت گوش انداختن است. آنقدر در انجام کار تعلل میکنند و آنقدر امروز و فردا میکنند تا کار به آخرین لحظه و به اصطلاح فوتبالیست ها به دقیقه ی نود میکشد. آنگاه عجولانه و از سر رفع تکلیف، کار را سر هم میکنند. این کاهلی عوارضی دارد؛ هم برای مدیر، هم برای سازمان تابعه و هم برای اطرافیان. بلانچارد و گاتری، طی داستانی جذاب، ما را با ابعاد این عیب بزرگ آشنا میکنند.
shenakht ava,el eghlimi-taliem-ir

شناخت عوامل اقلیمی در مناطق گرم و خشک

- اقلیم تا آنجا که با آسایش انسان رابطه بر قرار می کند نتیجه عواملی همچون تابش آفتاب. دمای هوا – رطوبت هوا – وزش باد و میزان بارندگی است.میزان گرما و سرمای شطح زمین عامل اصلی تعیین کننده درجه حرارت هوای بالای آن است. هوا عبور دهنده کلیه طیف های نور خورشید بوده و در اثر دریافت اشعه خورشید دمای آن به طور مستقیم افزوده نمی گردد اما لایه های هوا به وسیله تماس با سطح زمین که در اثر دریافت اشعه خورشید گرم شده اند ; گرم می شوند و سپس لایه های گرم شده هوا , گرمای خود را به وسیله جابجایی به لایه های دیگر منتقل میکنند . جریان هوا و باد نیز باعث تماس بیشتر توده های عظیم هوا با سطح زمین شده و بدین طریق باعث گرمی هوا می شود.
ba bozorgan bazaryabi-taliem-ir

با بزرگان بازاریابی

آگاهی از دیدگاه ها، نظرات و ایده های بزرگان و زبدگان بازاریابی دنیا برای علاقمندان این رشته بسیار مفید و آموزنده است و کتاب، مسیر زندگی حرفه ای و علمی آنان، چالش ها، هشدارها و توصیه های آنان را در مورد آینده بازاریابی بازگو میکند. این کتاب پرفروش و جدید، حاصل گفتگویی طراحی شده و جالب با نظریه پردازان برتر بازاریابی دنیا از جمله فیلیپ کاتلر است که میتوان آنرا کنکاش ایده ها و پدیده های بازاریابی دانست.