امتیازنامه منابع انسانی
اطلاع رسانیمنابع انسانی بزرگترین سرمایه ماست. این جمله ذکر مقدس بیش ِ تر مدیران رده بالای شرکتهای بزرگ جهان امروز است که در شرایط مختلف به زبان میآورند و از آن دفاع میکنند. همچنین برطبق مطالعات متعدد، 85درصد ارزش تولیدی شرکتها ناشی از سرمایه های ناملموس آنهاست. درواقع در اقتصاد جدید، سرمایه انسانی بنیان ارزش آفرین شرکت هاست.
زمزمه های کارآفرینی: امید و تلاش
اطلاع رسانی(اگر توانمندی های خود را بشناسی و دانش و مهارت لازم را برای توسعه آنها فرا بگیری. میتوانی راهی را انتخاب کنی که هم در آن استعدادهایت شکوفا شود و هم از نظر مالی زندگیات تامین شود.)
اعتمادورزی، باشتاب
اطلاع رسانیدکتر کاوی پدر نویسنده ی این کتاب، که خود نیز از آموزگاران برجسته روانشناسی اجتماعی، مدیریت و اخلاق است و مجله پرآوازه تایم، وی را یکی از بیست و پنج تن اندیشمندان اثرگذار آمریکایی در دوره ما معرفی کرده است، میگوید:ِ فراموش نکنید که استیفن همان پسر 7سالهای است که در کتاب «هفت عادت مردمان کارامد» به
عنوان قهرمان روند «سبزوپاکیزه» معرفی کرده ام. در خلال کتاب، خودش این داستان را به شیرینی شرح خواهد داد. ُ کتاب الگو و مدلی از اعتماد ارایه میکند که ژرف، کاربردی، و فراگیر میباشد و شما را با رهیافت «5 موج اعتمادورزی» با ویژگی نگاه از درون به بیرون، آشنا میکند.
اداره این دیار کهن
اطلاع رسانیآیا مدیری میتواند بدون شناخت فرهنگ سازمان خودش (که سخت متاثر از فرهنگ ملی است)، کارآمدی داشته باشد؟ فرهنگ ملی امروز ما دنباله ی فرهنگ پار و پیرار ما است. آیا میتوانیم بدون آشنایی با پیشینهی مردم سرزمین خود، و شیوه زندگی آنها، و فراز و فرود و پیچوتابی که در اداره کردن سرزمین خود داشته اند، رفتار امروز فردی و جمعی خودمان را واکاوی و شناسایی کنیم تا در کاربرد شیوه های مدیریتی موفق باشیم؟ کمتر مدیری نیاز به دانستن تاریخ را انکار میکند اما کمتر مدیری تاریخ را به درستی خوانده است یا وقت لازم برای خواندن آن را دارد.
وارن بافت و تفسیر صورتهای مالی
اطلاع رسانی وارن بافت ثروتمندترین مرد جهان است. در آغاز شرکت نسبتا کوچکی داشت ولی با استراتژی سنجیده و سیاستهای عاقلانه و هوشمندانه ای که در این کتاب تشریح میشود، منابع و ذخایر مالی شرکتش را افزود. ِ وارن بافت خریدار سهام شرکت هایی است که دارای یک مزیت ماندگار رقابتی باشند و بدینسان نه تنها به سود و ثروت عظیمی دست یافت؛ بلکه در مقابل مکتب سرمایه گذاری بنیامین گراهام، مکتب جدیدی را بنیان گذاشت. این کتاب پاسخگوی این پرسش است که: «برای سودآوری بیشتر، سرمایه را در کدام شرکت بگذاریم و شرکتها را چگونه ارزیابی کنیم؟»
هنر مشارکت آفرینی
اطلاع رسانی استراتژی سازمان همانند نقشهای است که برنامه های شرکت و نحوه تحقق اهداف و رویاهای سازمان را به تصویر میکشد. شرکت های موفق برای تدوین استراتژی مناسب منابع زیادی صرف میکنند. با این حال رهبران کسب وکار ادعا میکنند که تدوین استراتژی بخش ساده ی کار است. بخش چالشبرانگیز اجرای استراتژی است. نتیجه سالها مطالعه نشان داده است که اجرای استراتژی بیشترین تاثیر را در موفقیت سازمان دارد، ولی نرخ موفقیت در اجرای استراتژی حدود 30درصد است. در مسیر اجرای استراتژی، سازمانها با موانع و چالشهای مختلفی روبه رو هستند که این موانع موجب ایجاد دو دره عمیق بین تدوین و اجرای استراتژی میشوند.
اعتماد پایه پیروزی
اطلاع رسانی روزابـت کانتـر مـــیگوید: خــویشــاونـــدان، دانشجویان و همکاران من هر کدام به گوشه ای از امتیازات و اهداف این کتاب اشاره کرده اند. نویسنده در معرفی کتاب آورده است: وظیفه بنیادین رهبران، اعتمادسازی در مسیر رسیدن به پیروزی است. من کارشناس خبره مسایل رهبری، نوآوری، تحول و دگرگونی هستم. داستان ها و درس هایی که در این کتاب آورده ام بر پایه بیش از 300 مصاحبه، دو پژوهش از 2754 نفر، و دیدارهای فراوان از افراد و سازمان های گوناگون در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقای جنوبی و بخش های دیگری از جهان استوارند.
اخلاق حرفه ای در مدیریت
اطلاع رسانی نویسنده ی پرفروش ترین کتاب ها و فردی مسلط در زمینه ی رهبری مثل جان ماکسول، تنها قانونی را که هم در کسب وکار و هم در زندگی اهمیت فراوانی دارد، بیان میکند. چگونه یک شخص تشخیص میدهد که چه چیزی اخلاقی است و چه چیزی نیست؟ آیا ساده است که همواره حدود را در زندگی مشخص کنیم یا بگوییم استاندارد چیست؟ و آیا این حدود یا استانداردها در همه جا و همه شرایط میتوانند استفاده شوند؟
استراتژی مدیریت سلامت
اطلاع رسانیآمریکا سالانه حدود 200میلیارد دلار صرف خدمات درمانی میکند، و هزینه ها به اندازه ای شتابناک زیاد میشود که رفته رفته به یک بحران ملی پهلو میزند. با افزایش هزینه ها شمار آمریکاییانی که دستشان از بیمه ی درمان کوتاه میشود بیشتر و بیشتر میشود. از وضع موجود هیچکس دل خوش ندارد–نه بیماران، که نگران هزینه و کیفیت خدمات هستند؛ نه کارفرمایان، که سهمشان در بیمه ی درمان کارکنان افزایش یافته و کارکنانشان نیز از این خدمات راضی نیستند؛ نه پزشکان و دیگر عرضه کنندگان خدمات، که درآمدشان منقبض و به قضاوت های حرفه ای آنان بی اعتنایی، و کارشان یکسر آکنده از بوروکراسی و کاغذبازی شده است؛ نه سازمانهای متکفل بیمه ی درمان؛ و نه تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی؛ و نه دولتها، که بودجه هایشان از کنترل خارج شده است.
استراتژی در مدیریت بازار
اطلاع رسانیجک تراوت با پیشینه فعالیت های گسترده دانشگاهی و دنیای کسب وکار، کتاب های پرفروش متعددی در زمینه بازاریابی نگاشته است. کتاب تازه وی با عنوان «استراتژی در مدیریت بازار» گنجینه ای است از همه مطالبی که در کتاب های پیشین آمده و در اینجا تکمیل و بهروز گردیده اند. تراوت در این کتاب خودش میگوید: «استراتژی است که سمت و سوی رقابت را نشان میدهد. استراتژی برنامه تولید را دیکته میکند. استراتژی است که راه ارتباطات سازنده درون سازمانی و برون سازمانی را نشان میدهد، و استراتژی است که تشخیص میدهد باید بر کدام موضوع تمرکز نمود. باید استراتژی درست را با مدیریت بازار ترکیب و هماهنگ نموده و با یاری آنها کسب وکار را در مسیر پیروزی رهنمون شوید.