Teaching.Medicine.and.[taliem.ir]

Teaching Medicine and Medical Ethics Using Popular Culture

ABSTRACT

There is an increasing awareness of the role of mass media and popular culture in communicating health  information to the general public and medical students.1 Medical television series in particular have been identifed as a rich source of health information and medical ethics training, depicting doctor–patient  relationships that are both entertaining and educational. Recent research has shown that these fctional representations of the medical profession have an impact on perceptions of real-life doctors, and can infuence recruitment of students into medical, nursing and health science degrees.2 Beginning with CBS’s  City Hospital in 1951, medical television dramas have remained a staple of prime-time television.3 In his book, Medicinema, Brian Glasser notes that popular flm culture and medicine have always been intricately  connected, with flm historians placing the frst representations of medical personnel in fctional flms before that of ‘cowboys, criminals or the clergy.’4 With such a historically entrenched relationship between fact and fction, it is unsurprising that medical dramas regularly come under scrutiny regarding their potential infuence on public perceptions of doctors and the health system.5 Furthermore, there is ongoing debate regarding  the usefulness of televised medicine in medical and health science curriculum, with Roslyn Weaver and Ian Wilson reporting that university educators often seem concerned about ‘how the fctional world of medicine intrudes on and infuences the real one.

INTRODUCTION

These diffculties are present both when evaluating the impact of popular television on the general public, as well as for medical and health students. With many tertiary education providers moving towards more evidence-based pedagogical practices, there is an urgent need to explore how educators are engaging with popular culture and the impact this is having on students’ learning. This process has been under way for some time, with previous studies demonstrating various methods of incorporating popular culture into  university teaching and health communication more generally. The studies contained within this collection  add to this knowledge base, in addition to providing practical teaching tips for educators in this feld looking to exploit the power of popular media, while simultaneously avoiding some of the pitfalls associated with it. As such, it would be benefcial to frst briefy review the results of recent research on this topic. This introduction will then conclude with a summary of each of the chapters in the collection.

چکیده

آگاهی روز افزون نسبت به نقش رسانه های جمعی و فرهنگ عامه در برقراری ارتباط اطلاعات بهداشتی به دانشجویان عمومی و دانشجویان پزشکی وجود دارد. سریال های تلویزیونی پزشکی به ویژه به عنوان منبع غنی از اطلاعات بهداشتی و آموزش اخلاق پزشکی شناخته شده اند، روابط بیمار که هر دو سرگرم کننده و آموزشی هستند. تحقیقات اخیر نشان داده است که این بازنماییهای جزیی از حرفه پزشکی بر روی ادراک پزشکان واقعی تاثیر میگذارد و میتواند استخدام دانشآموزان را در درجههای پزشکی، پرستاری و علوم پزشکی قرار دهد. 2 از سال 1961 با بیمارستان شهری CBS، تلویزیونهای تلویزیونی پزشکی یکی از اصلی ترین تلویزیون های تلویزیونی باقی مانده است. [3] در کتاب خود Medicinema، بریان گلاسر خاطرنشان می کند که فرهنگ و پزشکی پرطرفدار، همواره به طور پیچیده ای متصل شده اند، زیرا مورخان فلم مأموریت فستیوال پرسنل پزشکی در فلیم های جزیی قبل از “کابوی ها” ، جنایتکاران و یا روحانیت است. »4 با چنین روابط تاریخی میان واقعیت و جناح، ناامید نیست که داستانی پزشکی به طور منظم با توجه به احتمال بالقوه آن در ادراک عمومی پزشکان و نظام سلامت، مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این، بحث های مداوم وجود دارد با توجه به مفید بودن داروهای تلویزیونی در برنامه درسی پزشکی و علوم پزشکی، با Roslyn Weaver و یان ویلسون گزارش دادند که اغلب مربیان دانشگاه به نگرانی درباره اینکه چگونه دنیای پزشکی جبهه ای وارد عمل می شود و به واقعیت وارد می شود، نگران است.

مقدمه

این اختلالات در هنگام ارزیابی تأثیر تلویزیون محبوب بر روی عموم مردم، و همچنین برای دانشجویان پزشکی و بهداشت وجود دارد. با توجه به اینکه بسیاری از ارائه دهندگان آموزش عالی در حال حرکت به سوی شیوه های آموزشی مبتنی بر شواهد هستند، نیاز فوری به بررسی نحوه تعامل معلمان با فرهنگ مردمی و تأثیر آن بر یادگیری دانش آموزان وجود دارد. این فرآیند برای مدتی در حال انجام است، با مطالعات قبلی نشان داد که روش های مختلفی برای تبدیل فرهنگ عامه به آموزش دانشگاه و ارتباطات بهداشتی به طور کلی وجود دارد. مطالعات موجود در این مجموعه به این پایگاه دانش اضافه می شود، علاوه بر ارائه راهنمایی های آموزشی عملی برای مربیان در این فله به دنبال بهره برداری از قدرت رسانه های عمومی، در حالی که همزمان اجتناب از برخی از مشکلات به همراه آن است. به همین ترتیب، نتایج تحقیقات اخیر در این موضوع به طور خلاصه مفید خواهد بود. این مقدمه پس از آن با خلاصه ای از هر فصل در مجموعه می شود.

Year: 2016

Publisher : SPRINGER

By :  Evie Kendal and Basia Diug

File Information: English Language/ 180 Page / size: 1.51 KB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : Evie Kendal و Basia Diug

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 180 صفحه / حجم : KB 1.51

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید