Reading Performance and Academic[taliem.ir]

Reading Performance and Academic Achievement in Early Childhood Bilingual and Monolinguals

ABSTRACT

Relationship between reading performance and academic achievement is theoretically predictable. However, this relationship could be higher among early childhood bilingual (ECBL) students than monolingual peers. For evaluating this claim, two groups of randomly selected female second graders (150 Farsi speaking and 150 Farsi and Turkish speaking) were tested and compared on these characteristics. The measures used were Kormi-Nouri and associates’ tests of reading performance. Moreover, academic achievement was defined to be the average of scores obtained by students at their final school exams in Math, Science and Farsi. Analysis of regression was then performed to determine which construct served as the best predictor of academic achievement in both groups. Based on the results, ECBL girls were superior to their monolingual (ML)  counterparts in all three areas. Findings also show that reading performance was a strong predictor of school achievement for both groups.

INTRODUCTION

Several studies show that the phonological component of memory plays a major role in second language  acquisition (e.g., Thorn & Gathercole ). Performance differences between monolingual (ML) and (ECBL) on measures of academic achievement are often attributed to limitations in reading (e.g., De Jong , Siegel  & Ryan , Swanson ). However, there is no consensus about the nature of reading or, more specifically, about this issue that which components of academic achievement are most affected by deficiencies in reading  ability. One model tested, consistent with the work of Crain et al.  and others (Stanovich & Siegel ) suggests that poor readers are deficient in setting up phonological structures. For example, reading comprehension is compromised because inefficient phonological analysis creates a “bottleneck” that constricts information flow to higher levels of processing. Executive processing in their model has the primary task of relaying the results of lower-level linguistic analyses upward through the language system. Readers’ word recognition difficulties relate to problems in the articulatory system. In addition, comprehension difficulties follow automatically from limitations in word skills and, therefore, correlations between academic achievement and reading  comprehension should be significantly weakened if measures reflective of the articulatory system are partialed from the analysis. This is, if ML readers’ problems in reading (whether at the word recognition or  comprehension level) and WM are moderated by the articulatory system, then the relationship between  reading and academic achievement should diminish when measures of the articulatory system (e.g.,  articulatory speed) are partialed from the analysis.

چکیده

ارتباط بین عملکرد خواندن و دستاوردهای علمی قابل پیش بینی است. با این حال، این رابطه می تواند در میان دانش آموزان دو زبانه دوران کودکی (ECBL) بالاتر از همسالان یک زبانه باشد. برای ارزیابی این ادعا، دو گروه از دانش آموزان کلاس دوم (150 فارسي زبان و 150 فارسي و زبان ترکی) به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. اقدامات مورد استفاده آزمونهای Kormi-Nouri و همکاران در زمینه عملکرد خواندن بود. علاوه بر این، پیشرفت تحصیلی به صورت میانگین نمرات بدست آمده از دانش آموزان در امتحانات نهایی مدرسه در ریاضی، علوم و فارسي تعریف شد. سپس تجزیه و تحلیل رگرسیون انجام شد تا مشخص شود کدام سازه به عنوان بهترین پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی در هر دو گروه به کار گرفته شده است. بر اساس نتایج، دختران ECBL نسبت به همتایان تک لاین (ML) خود در هر سه منطقه برتر بودند. یافته ها همچنین نشان می دهد که عملکرد خواندن، پیش بینی قوی از دستاوردهای مدرسه برای هر دو گروه بود.

مقدمه

مطالعات متعدد نشان می دهد که جزء واژگان حافظه نقش مهمی در کسب زبان دوم (مانند Thorn & Gathercole) بازی می کند. تفاوت های عملکردی بین یک زبانه (ML) و (ECBL) بر روی میزان موفقیت تحصیلی اغلب به محدودیت های خواندن (به عنوان مثال، دجونگ، سیگل و رایان، سوانسون) نسبت داده می شود. با این حال، هیچ توافقی در مورد ماهیت خواندن و یا به طور خاص در مورد این موضوع وجود ندارد که کدامیک از اجزاء پیشرفت تحصیلی، کمبودهای خواندن را تحت تأثیر قرار می دهد. یک مدل آزمایش شده، مطابق با کار Crain و همکاران. و دیگران (Stanovich & Siegel) نشان می دهد که خوانندگان ضعیف در ایجاد سازه های واجشناختی اند. به عنوان مثال، درک مطلب بخاطر آن است که تجزیه و تحلیل واژگان ناکارآمد، “تنگنایی” را ایجاد می کند که جریان اطلاعات را به سطوح بالاتر پردازش محدود می کند. پردازش اجرایی در مدل خود، وظیفه اصلی انتشار نتایج تحلیل های زبانی سطح پایین از طریق سیستم زبان است. مشکلات مربوط به شناسایی کلمات خوانندگان مربوط به مشکلات در سیستم مفصل است. علاوه بر این، مشکلات درک مطلب به طور خودکار از محدودیت ها در مهارت های کلمه پیروی می کنند و بنابراین ارتباطات بین پیشرفت تحصیلی و درک مطلب باید به طور قابل توجهی تضعیف شود، در صورتی که اقدامات بازتاب دهنده سیستم مفصل از تجزیه و تحلیل مستقل باشد. این است که اگر خواندن خوانندگان ML در خواندن (چه در سطح شناختن یا درک مطلب) و چه در WM با استفاده از سیستم بیان می شود، ارتباط بین خواندن و پیشرفت تحصیلی وقتی که اندازه گیری های سیستم مفصل (به عنوان مثال سرعت مفصل ) از تحلیل تجزیه و تحلیل می شود.

Year: 2014

Publisher : Scientific Research Publishing Inc

By :  Abootaleb Seadatee-Shamir , Zohreh Siavoshi 

File Information: English Language/ 7 Page / size: 292 KB

Download

سال : 1393

ناشر : انتشارات علمی پژوهشی

کاری از : ابوتالعب سعاداته شامیر، زهره سیاوشی

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 7 صفحه / حجم : KB 292

 

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید